IKM uke 33

Mandag 10. August:
- Mm - 32 - PP3 (SA i uke 6 PP1)- B1- EL 25.07- IKM 10.08
- MrsSunflower - 26 - PP11 - B1 - EL 28.07 - IKM 09/10.8
- Berlioz- 31- PP1- B2- EL28.07- ikm10.08
- DinaD - 31- PP9 - B1 - EL 29.07 - IKM9/10. 08

Hvordan går det med dere?

8-10 dpo, usikker eggløsning. Føler at jeg er gravid, men hadde mange fler symptomer forrige måned når vi ikke direkte prøvde og jeg ikke var gravid. Analyserer alle tegn:p har aldri hatt positiv test før 12 dpo, men vurderer å teste i morgen:)

8-10 dpo, usikker eggløsning. Føler at jeg er gravid, men hadde mange fler symptomer forrige måned når vi ikke direkte prøvde og jeg ikke var gravid. Analyserer alle tegn:p har aldri hatt positiv test før 12 dpo, men vurderer å teste i morgen:)
Eg og vurdere det, er rundt 10 dpo i morgen så er vell fortsatt litt tidlig?

Syns eg ser antydning til strek i dag :o noen som vil hjelpe meg å tyde?

Vedlegg

• IMG_20200811_075348.jpg
    IMG_20200811_075348.jpg
    20 KB · Visninger: 152
Jeg har vært litt fraværende, men kan fortelle at jeg testet i helgen ca 10 dpo, fikk da et lite sjokk ettersom jeg trodde jeg så en tydelig rosa strek/skygge, men den forsvant veldig fort.
Tok derfor ny test i går ca 12dpo, men den var blank.
Kan derfor se ut til at pp7 heller ikke gikk for oss, så venter nå bare på shark-week slik at vi kan gå videre.

Ny dag med ny blenda hvit test.. Kor mange her inne er det som testa positivt frå ikm og ut i forrige svangerskap ? Føler alle tester positivt så tidlig, men det står jo på make sure testene at dei ikkje skal funke før frå ikm og ut :p

Ja, vi tok kontakt med Porsgrunn i mai, så da ble vi satt opp til forsøk i august. Vi har to på frys fra samme forsøk som klaffet, hadde vært ordentlig gøy å få to barn fra samme uttak :joyful:

Vi bor forøvrig i Lillestrøm, og selv om reiseveien er lang har vi vært så fornøyde med Porsgrunn at vi fortsetter der, selv om det ikke skulle klaffe med fryseforsøk. Håper det holder med ett fryseforsøk for dere :Heartred

Åh så spennende! Krysser alt jeg har av fingre og tær!:):)

hvem vet, da har vi kanskje krysset veier på et tidspunkt. Husker deg også fra den tiden her inne, for vi hadde forsøk i samme måned, men alle mine embryoer gikk til grunne natten før innsett.:/ Derfor jeg fikk 2-dagers neste forsøk.... 2-dagers er vel kjent for å ikke klare frysing like bra som 5-dager, men håper selvsagt fryserbabyen min overlever opptining <3

Har også vært innmari fornøyd med Porsgrunn, så utelukker heller ikke at vi blir. For meg betyr tanken om at offentlig jo ikke skal tjene penger på deg på samme måte også noe, for da ligger aldri kunde-selger forholdet bak og lurer på samme måte. Men, det må vi ta til den tid, om det praktiske og tiden kommer til å telle ekstra for oss. Jeg synes det bidro til en del ekstra stress med plutselig fri fra jobb og slikt den gangen, selv med relativ fleksibel jobb:)

Ny dag med ny blenda hvit test.. Kor mange her inne er det som testa positivt frå ikm og ut i forrige svangerskap ? Føler alle tester positivt så tidlig, men det står jo på make sure testene at dei ikkje skal funke før frå ikm og ut :p

Jeg har aldri prøvd å teste før IKM, men da jeg testet dagen etter var den veldig kraftig.

Fordi man ikke alltid er 100% sikker på når eggløsningen har vært, kan man jo oppleve å få negativ tett på IKM og noen produserer også hCG litt langsommere.

Kanskje denne oversikten kan si litt:) den sier noe om hvor mange av et testgruppe på rundt 90000 gravide kvinner som fikk positiv test og når. (Basert på de mest vanlige graviditetstestene med sensitivitet på 10 mIU/ml). De henviser også til en annen lignende studie med lignende resultater.

pregnancyteststats.png

Gjennomsnittet for positiv test var 13,6 dpo:) men for å kunne sammenligne seg selv med dette, krever det at man har entet testet for EL eller tempet, så man er noenlunde sikker på når man har hatt EL:) på IKM var det faktisk "bare" 60% som fikk positiv.

Mere her:
https://www.lifewithgremlins.com/when-to-take-a-pregnancy-test/

Krysser fingre for at du er en av de litt senere positive:)

Jeg kan settes på gravid :) Dette blir mitt 4 svangerskap. Og har aldri fått 2-3 så tidlig før.

Vedlegg

• 0AAA5B69-FD2B-44E0-9BBB-6055E9E391FF.jpeg
    0AAA5B69-FD2B-44E0-9BBB-6055E9E391FF.jpeg
    48,8 KB · Visninger: 138
Åh så spennende! Krysser alt jeg har av fingre og tær!:):)

hvem vet, da har vi kanskje krysset veier på et tidspunkt. Husker deg også fra den tiden her inne, for vi hadde forsøk i samme måned, men alle mine embryoer gikk til grunne natten før innsett.:/ Derfor jeg fikk 2-dagers neste forsøk.... 2-dagers er vel kjent for å ikke klare frysing like bra som 5-dager, men håper selvsagt fryserbabyen min overlever opptining <3

Har også vært innmari fornøyd med Porsgrunn, så utelukker heller ikke at vi blir. For meg betyr tanken om at offentlig jo ikke skal tjene penger på deg på samme måte også noe, for da ligger aldri kunde-selger forholdet bak og lurer på samme måte. Men, det må vi ta til den tid, om det praktiske og tiden kommer til å telle ekstra for oss. Jeg synes det bidro til en del ekstra stress med plutselig fri fra jobb og slikt den gangen, selv med relativ fleksibel jobb:)

Husker deg også fra den tiden. Vi har et todagers og et tredagers, krysser fingrene for at både dine og mine er noen tøffinger som klarer seg hele veien :joyful:

Alltid litt logistikkutfordringer, så skjønner absolutt hva du mener. Jeg har en åpen dialog med leder, som har vært gjennom det samme, så har heldigvis aldri vært et problem. Deilig med fleksibel jobb :joyful:

litt usikker på korleis man regner det ut til dpo? Dager etter el om du veit :) lurer bare siden eg går å håper på positiv test :)
Krysser fingrer for deg :Heartred Vet du når ca du hadde el? Og når mensen skal komme? Om du ikke har feks babyverden appen så anbefaler jeg deg å laste den ned. Der får du god oversikt så lenge du har skrivd opp siste mens :)

Back
Topp