Gjenbrukstråden!

Lambi_tt

Elsker forumet
FebbisBebbis2021 ❄️
Marshmallows2021
Tenkte det ville være greit med en gjenbrukstråd her.
Håper jo det er noen andre her som er litt opptatt av dette også, om det enten er for miljøet eller lommeboka :happy:

I tidligere termingruppe ble det også en del bytting av babytøy og utstyr. Det var utrolig koselig :smile
 
Med førstemann så hadde vi et mål om å få til 50% brukt. Tror vi kom godt over det.
Flaks at vi kjenner noen vi kan arve klær av og som også har en lillebror som kan arve det tilbake. Det er jo gull :)

Vi er flinke til å kjøpe brukt hjemme også, det meste av møbler er bruktkjøp. Det gleder meg så innmari når jeg finner noe som jeg har lett etter lenge eller som passer perfekt inn. :)
 
Jeg har lyst til å kjøpe mest mulig brukt:) Men tror vogna blir ny, vil antagelig ha Britax smile3, og den er såpass ny at veldig få selges brukt.. men har jeg is i magen og klarer å vente til vinteren med vogna har det sikkert kommet fler på bruktmarkedet også:)
 
Vi blir og å kjøpe brukt:) alt er solgt unna sida siste mann i huset, så treng alt bortsett fra vugga. Den har jeg enda:)
 
Jeg har lyst til å kjøpe mest mulig brukt:) Men tror vogna blir ny, vil antagelig ha Britax smile3, og den er såpass ny at veldig få selges brukt.. men har jeg is i magen og klarer å vente til vinteren med vogna har det sikkert kommet fler på bruktmarkedet også:)
Vi kjøpte også ei ny vogn til første. Var fordi vi også lette etter noe som var vanskelig å finne brukt. Ei så lita bagvogn som mulig.
 
Vi blir og å kjøpe brukt:) alt er solgt unna sida siste mann i huset, så treng alt bortsett fra vugga. Den har jeg enda:)
Vi har egentlig alt vi trenger bortsett fra base til bilstol.
Masse veldig guttete klær, så om vi skulle over all forventning få jente så må vi få tak i litt annet.
 
Vi har vogn. Kjøpte ny til gutten med tanke om at den skulle brukes til flere barn. Det er fortsatt planen. Det minste babytøyet har jeg lånt bort, men regner med å få det tilbake. Skulle dette bli en jente, så vil nok se oss om etter litt nytt tøy. Det er alltid noen vi kan arve fra, vi kan kjøpe noe brukt, men jeg liker at det første tøyet baby har på seg er nytt. Det er liksom den sitt.
 
Jeg har nesten alt etter forrige, men må nok ha ny vogn. Den har vært sovevogn i bhg et par år og er helt enkelt utslitt. Den var også godt brukt da jeg kjøpte den, og det blir ny bruktvogn i tilfelle - kom gjerne med anbefalinger. Jeg elsker loppemarkeder, og har kjøpt veldig mye brukt tøy der, særlig mye fint utetøy (regntøy og parkdresser). Nå håper jeg bare det blir lov å arrangere loppemarkeder igjen snart.
 
Jeg har nesten alt etter forrige, men må nok ha ny vogn. Den har vært sovevogn i bhg et par år og er helt enkelt utslitt. Den var også godt brukt da jeg kjøpte den, og det blir ny bruktvogn i tilfelle - kom gjerne med anbefalinger. Jeg elsker loppemarkeder, og har kjøpt veldig mye brukt tøy der, særlig mye fint utetøy (regntøy og parkdresser). Nå håper jeg bare det blir lov å arrangere loppemarkeder igjen snart.
Ja, elsker loppemarkeder! Så mange fine treleker der som regel :happy:

Synes det med vogn er veldig individuelt både på foreldre og barn. Vi har prøvd litt forskjellig i vogn jungelen og det er mye bra med de fleste. Men som regel et par ting jeg savner på alle.
Vi fikk en brukt vogn av en nabo her, bare så vi hadde til og fra barnehagen så vi slapp å dra med sove vogna hver dag. En vogn jeg alltid har syntes var grisestygg :hungover: men som viste seg å være genialt på vårt refluks barn. Brio/britax go. Helt fantastiske dempere og en drøm og vugge. Diger varekurv og ergonomisk så sitte delen kan snus. Så vurderer faktisk å bare kjøpe til bag til denne selv om vi har bag vogn fra før. Rart man kan endre seg sånn :hilarious::hilarious:
 
Vi gjenbrukes det aller meste fra forrige :) Jeg er veldig på å kjøpe brukt dersom det lar seg gjøre. Både av hensyn til miljø og lommebok, men også fordi jeg blir litt provosert av "babyindustrien". Det er et så ekstremt kjøpejag! Noe er selvsagt kjekt eller nødvendig med nytt, kanskje spesielt om man venter sitt første barn, men mye kan kjøpes brukt. Vinn-vinn for alle parter :)

Denne gangen trenger vi følgende "nytt":
- Tripp trapp-stol
- Sprinkelseng eller barneseng (avhengig av om storesøster får større seng og minsten kan overta sprinkelsenga hennes)
- Noe klær (hvis det blir gutt, for vi har i overkant mye med blomster og rysjer og sånn typisk Newbie-tøy, og alle vi kjenner har jente, så blir lite arvetøy)
- morsmelkerstatningsmaskin (skal ikke amme, funka greit uten maskin sist, men med to barn kjøper jeg meg litt ut av det)


Bilstolbase kjøper vi butikkny av sikkerhetshensyn.

Ellers tror jeg ikke det er så mye mer vi trenger faktisk :)
 
Vi gjenbrukes det aller meste fra forrige :) Jeg er veldig på å kjøpe brukt dersom det lar seg gjøre. Både av hensyn til miljø og lommebok, men også fordi jeg blir litt provosert av "babyindustrien". Det er et så ekstremt kjøpejag! Noe er selvsagt kjekt eller nødvendig med nytt, kanskje spesielt om man venter sitt første barn, men mye kan kjøpes brukt. Vinn-vinn for alle parter :)

Denne gangen trenger vi følgende "nytt":
- Tripp trapp-stol
- Sprinkelseng eller barneseng (avhengig av om storesøster får større seng og minsten kan overta sprinkelsenga hennes)
- Noe klær (hvis det blir gutt, for vi har i overkant mye med blomster og rysjer og sånn typisk Newbie-tøy, og alle vi kjenner har jente, så blir lite arvetøy)
- morsmelkerstatningsmaskin (skal ikke amme, funka greit uten maskin sist, men med to barn kjøper jeg meg litt ut av det)


Bilstolbase kjøper vi butikkny av sikkerhetshensyn.

Ellers tror jeg ikke det er så mye mer vi trenger faktisk :)

Her er det omvendt. Har enormt mye guttetøy da alle rundt oss har gutter. Sikkert nok til 4 barn :hilarious:
Hvor I landet holder du til? Sist byttet jeg med ei jeg møtte her inne. Alt av klær 50-68 ;)
 
Her er det omvendt. Har enormt mye guttetøy da alle rundt oss har gutter. Sikkert nok til 4 barn :hilarious:
Hvor I landet holder du til? Sist byttet jeg med ei jeg møtte her inne. Alt av klær 50-68 ;)
Ååå! For en fantastisk ide om det skulle bli motsatt av hav vi har og det lar seg gjøre! Jeg bor like utafor Bergen. Du, da? :)
 
Drammen :arghh: Skulle vært nærmere!
Blæh, typisk! :arghh: men nå er jo ideen lansert, så kanskje både vi og flere andre finner noen her inne som man kan bytte med om nødvendig :)
 
Blæh, typisk! :arghh: men nå er jo ideen lansert, så kanskje både vi og flere andre finner noen her inne som man kan bytte med om nødvendig :)
Jaaaa :arghh: søster'n min leverte akkurat tilbake nesten 1sånn stor gjennomsnittlig ikea pose i hver str fra 50-86;)
 
Vi har tatt vare på alt tøyet fra sist gang ellers så må vi kjøpe alt nytt. Noe som jeg syntes er helt greit siden alt vi kjøpte sist var brukt. Ikke at det er noe gærent med brukte ting altså.
 
Vi fortalte foreldrene mine om graviditeten i går, mamma sa hun har sortert og tatt vare på en del tøy fra vi barna var små! En del strikket tøy, men også noen vanlige klær. Kunne vært gøy om det var brukelig, litt retro sikkert :D
 
Jeg har lyst til å kjøpe mest mulig brukt:) Men tror vogna blir ny, vil antagelig ha Britax smile3, og den er såpass ny at veldig få selges brukt.. men har jeg is i magen og klarer å vente til vinteren med vogna har det sikkert kommet fler på bruktmarkedet også:)
Akkurat samme tenker jeg. Sett på den vogna og den er så fin.
 
Vi hadde mye brukt til lillesøster. Eneste nye jeg kjøpte var noen klær, men handla ikke før på salg i januar etter OUL. Siden jeg hadde brukt vogn sist, er det noe jeg ønsker å kjøpe nytt, men kommer jeg over en pent brukt en så blir det den. Vi har også spart på bæretøy og klær og vinter pose til vogna. Var så heldig å arve av to damer sist, nå har jeg ingen å arve av. Bilstol må vi kjøpe ny.
 
Gjenbruk er jeg opptatt av og, men det blir det nok mer av til senere barn. Dette er første barnebarn på begge sider, så tror nok vi har mange rundt oss som vil bidra til innkjøp ❤️ Så får det heller gå i arv senere!
 
Back
Topp