August 2020 ✨

Nå nærmer august seg med stormskritt :D Noen som gjør noe spesielt nå før for å optimalisere sjansene? Vitaminer? aktivitet/trening? kosthold? eller lever dere som normalt? alkohol?
Denne gangen har jeg kjørt på med q10, melatonin, omega3, d og e vitamin. Prøver å spise sunt og koser meg iblant. Drikker sjelden alkohol til vanlig, men hadde ei uke på ferie hvor det ble vin hver dag:joyful: Ei lita uke igjen til medisinoppstart:D

Last edited:
Spennende! Syns du hører til i både august og september da ja! Kan jo bare være med i september også når den kommer :)

Jepp, mitt andre uttak nå, nesten ett år siden forrige gang. Mest positiv spenning heldigvis, men tenker jo også litt på alt som kan gå skeis. Skal du ha fryseforsøk i naturlig syklus?

Det er sant :happy:

Blir veldig spennende da, gikk alt greit sist? og hvor mange egg fikk du ut? på frys?

ja det blir i naturlig syklus :) ting gikk som smurt sist, så håper på en gjentakelse av det :smiley-angelic001

Har notert meg at Q10 får man gjennom mørkegrønne grønnsaker som spinat, kål og brokkoli, samt nøtter, sjømat og kjøtt. Q10 trengs for funksjon av celler. Det er visstnok gjort noen studier hvor det resulterte i at det kunne ha effekt på eggkvaliteten, altså den gruppen som tok q10 hadde ikke større sjangse for å bli gravid - men hadde flere normale embryoer. Sist forsøk fikk jeg ingen egg på frys, så tenker det er verdt å prøve det:happy:
Q10 (egentlig coq10) er et vitamin som forbedrer cellenes mitochondries evne til å produsere energi. eggceller krever svært mye energi når de utfører kromosomdeling, som skjer 4 ganger under modningen av celler som igjen er fra 3-4 månedene før eggløsning til og med eggløsningen. Teorien er at q10 bidrar til å forbedre energiproduksjonen som igjen øker sjangsen for mer vellykket kromosomdeling. Men testene på dette er begrenset, så det finnes ikke gode metastudier så vidt jeg har sett. Men samtidig er det flere stydier som indikerer at dette virker, og vi vet at det hvertfall ikke er negativt, så jeg har starter på det nå for å forberede meg til evt neste uttak :)

Ahaa, takk for gode svar :) Jeg har jo hatt uttak, så er kanskje ingen poeng å ta det? eller?

Denne gangen har jeg kjørt på med q10, melatonin, omega3, d og e vitamin. Prøver å spise sunt og koser meg iblant. Drikker sjelden alkohol til vanlig, men hadde ei uke på ferie hvor det ble vin hver dag:joyful: Ei lita uke igjen til medisinoppstart:D

oj melatonin? Har ikke det noe med søvn å gjøre? og e-vitamin? hva gjør det?

Hørtes ikke feil ut det altså :D må være lov å kose seg!

Blir veldig spennende, krysser fingre og tær :)

oj melatonin? Har ikke det noe med søvn å gjøre? og e-vitamin? hva gjør det?

Hørtes ikke feil ut det altså :D må være lov å kose seg!

Blir veldig spennende, krysser fingre og tær :)
Har blitt tipsa om det fra her:) melatonin er med å regulerer syklus og en del hormoner, deriblant kvinnelige. Det kan også forbedre eggkvaliteten. E vitamin har jeg ikke lest meg opp på, men ser flere tar dette også før forsøk:wacky: Dette blir vårt 4. forsøk, så jeg prøver bare ut nye ting:joyful:

Trodde ikke det skulle bli mulighet for meg før september, men nå ble det forsøk i august allikevel. Det aller siste søskenforsøket, så det føles vemodig og skummelt. Men endelig skal jeg prøve naturlig syklus og slippe progynova, og der tror jeg blir bra :)
Signy 37, IVF#3 fryseforsøk, Innsett #9 barn #2, St. Olavs, innsett ca uke 35, naturlig syklus med cyclogest.

Trodde ikke det skulle bli mulighet for meg før september, men nå ble det forsøk i august allikevel. Det aller siste søskenforsøket, så det føles vemodig og skummelt. Men endelig skal jeg prøve naturlig syklus og slippe progynova, og der tror jeg blir bra :)
Signy 37, IVF#3 fryseforsøk, Innsett #9 barn #2, St. Olavs, innsett ca uke 35, naturlig syklus med cyclogest.

Så stas at det blir nytt forsøk! Heia deg, og heia lille eskimo!!

Det er sant :happy:

Blir veldig spennende da, gikk alt greit sist? og hvor mange egg fikk du ut? på frys?

ja det blir i naturlig syklus :) ting gikk som smurt sist, så håper på en gjentakelse av det :smiley-angelic001

Så bra! Ganske lite styr med fryseforsøk i naturlig syklus :)

Sist fikk jeg ut 26 egg, 19 ble befruktet, og 3 overlevde i fem dager og fryst. Så her var det kvantitet over kvalitet. Ikke det, 3 blasto var jo kjempebra! Var fare for overstimulering så ingen ble satt inn den runden.

Så stas at det blir nytt forsøk! Heia deg, og heia lille eskimo!!
Tusen takk ❤️
Fint at noen kan heie. Selv er jeg ikke akkurat håpefull, men vil jo gjennomføre denne siste gangen siden den lille eskimoen allikevel er der lar vi den få en sjanse. Det er jo ikke umulig at det er en stayer. ;)
Akkurat nå er egentlig tanken på å bli gravid mere skremmende enn tanken på å ikke bli det.

Fikk svar fra st.olav i dag at nytt forsøk i sep. Og de ønsket ikke bruke det som var på frys men nytt fersk. Skjønner ikke hvorfor dem ønsker det når jeg fikk blasto på frys. Noen som vet hvorfor dem ønsker det slik ?

Hører vel inn med både august og september så tar og slenger meg inn her ☺️

Caroline25, 25år, forsøk#1, barn#1, Rikshospitalet, uttak sirka uke 36, Gonal-F og Fyrmadel.

Blir ekstra ultralyd også da de mener jeg har høyere risiko for overstimulering. Dette må jeg også spørre om på sprøyteopplæringen 14.august da jeg ikke husker hvorfor de mener jeg har forhøyet risiko.

Fikk svar fra st.olav i dag at nytt forsøk i sep. Og de ønsket ikke bruke det som var på frys men nytt fersk. Skjønner ikke hvorfor dem ønsker det når jeg fikk blasto på frys. Noen som vet hvorfor dem ønsker det slik ?
Kan det evt være pga lav AMH/alder/eggkvalitet? Vet noen foretrekker å høste så raskt som mulig. Gjorde det selv på egen initiativ på St.Olav, men vet ikke om jeg hadde blitt rådet til det hvis ikke. Men jeg vet jo ikke hva diagnosen er hos deg/dere. Selv har jeg egentlig ingen diagnose, men følte alderen puste meg i nakken, og valgte derfor nytt uttal fremfor å bruke flere frys mellom forsøkene. Det var mellom uttak 2 og 3

Lykke til! Da må jeg si du hadde flaks, snakket med de i dag, da var august helt fullbooket :)

Lykke til! Da må jeg si du hadde flaks, snakket med de i dag, da var august helt fullbooket :)
Ja, de hadde egentlig sagt det til meg også, men ringte meg i dag og ga meg plass i august! :)
Veldig klar for å få kjørt unna dette forsøket nå, så det ble en positiv overraskelse. Men skal kjøre naturlig syklus, så er jo ikke garantert innsett.

Hei. Jeg satte første sprøyte i dag, så blir gjerne med dere her :)

Koos, 33, forsøk #1, barn #1 Medicus - Bemfola, Fyremadel, Ovitrelle, Duphaston. Medisinstart 29.07 – kort protokoll.

Dette blir spennende!

Kan det evt være pga lav AMH/alder/eggkvalitet? Vet noen foretrekker å høste så raskt som mulig. Gjorde det selv på egen initiativ på St.Olav, men vet ikke om jeg hadde blitt rådet til det hvis ikke. Men jeg vet jo ikke hva diagnosen er hos deg/dere. Selv har jeg egentlig ingen diagnose, men følte alderen puste meg i nakken, og valgte derfor nytt uttal fremfor å bruke flere frys mellom forsøkene. Det var mellom uttak 2 og 3
Snakket med dem i dag og det var som du sa. Ønsket få ut egg siden jeg får ut så få de andre gangene.

Tror det blir til at jeg hører til i denne gruppa, nettopp bestemt oss for fryseforsøk #1 i august:)

Merri87, 33, Fryseforsøk #1, Barn #1, Hausken, Innsett ca uke 34, Naturlig syklus.

Jeg starter med menopur i dag, så da er kjøret i gang. Grugleder meg, håper det blir bedre resultater denne gangen :happy:

Back
Topp