Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Dere som tar Klexane og Prednisolon, hva er årsaken til det?

Nå nærmer august seg med stormskrittNoen som gjør noe spesielt nå før for å optimalisere sjansene? Vitaminer? aktivitet/trening? kosthold? eller lever dere som normalt? alkohol?
Nå nærmer august seg med stormskrittNoen som gjør noe spesielt nå før for å optimalisere sjansene? Vitaminer? aktivitet/trening? kosthold? eller lever dere som normalt? alkohol?
Føles jo litt godt å på en måte gjøre noe positivt, som å spise sunt og gå litt ekstra turer.
Egentlig hadde det vært fint å kost seg med en alkoholdrikk i varmen i tilfelle det blir lenge til neste gang. Men teite meg klarer ikke gi opp tanken på at det kaaan jo ha gått naturlig denne måneden, kanskje kroppen var veldig klar etter spontanabort
Jeg lever som normalt. Og prøver å kose meg litt ekstra faktisk, for å få tiden til å gå fortdrikker vin og spiser god mat. Men her er det mannlig faktor da. Og jeg er normalvektig og ung..
Edit; skal sies at sommeren før første fersk (som ble til dattera vår) så var jeg veldig streng med mat og trening. Det kostholdet har jeg klart å bevare siden den tid, så er ikke bare dritt jeg spisermen er roligere til hele prosessen denne gangen, siden det har gått en gang før.

Yay, er så klar for å komme igang igjen!
Siden jeg er overvektig er målet mitt å være litt lettere for hvert forsøk, og etter en sommer med mange utskeielser er jeg nå igjen på den stramme linjeFøles jo litt godt å på en måte gjøre noe positivt, som å spise sunt og gå litt ekstra turer.
Ellers skal jeg bestille en ny stabel med graviditetstester som jeg vet kommer til å gå unnaEgentlig hadde det vært fint å kost seg med en alkoholdrikk i varmen i tilfelle det blir lenge til neste gang. Men teite meg klarer ikke gi opp tanken på at det kaaan jo ha gått naturlig denne måneden, kanskje kroppen var veldig klar etter spontanabort
![]()
Begynner å kjenne litt i livmoren nå så tror mensen og oppstart blir om ikke lenge. Har kjøpt inn dyre medisiner og fortalt min nye sjef om hva vi skal gjennom (har veldig god tone med henne så det føltes riktig), så alt ligger veldig til rette for oppstart nå!
Hva med deg @norri ?

Lever ganske så normalt, men holder meg unna alkohol. Er normalvektig, men prøver å spise litt sunnere, trene og gå turer. Tar også diverse vitaminer![]()
Det er jo et veldig fint mål da, heier på deg!!
Ååå du hadde også en spontanabort nylig, huffså dritt! Skjønner godt at du tenker sånn, man leser jo om/og hører om de som blir gravide rett etterpå, så det er jo ikke umulig!
Haha jeg har også hamstret tester til neste runde, det føltes som en produktiv ting å gjøre i ventetidenJeg gjør egentlig ikke noe spesielt, lever som vanlig, og unner meg noen glass vin i helgene hvis jeg har lyst på det! Går også en del tur med hunden, men det er jo noe som må gjøres uansett
Ønsker deg masse lykke til med oppstarten![]()

Hvilke vitaminer tar du?![]()

Takk for heiing
Ja sant, greit å ha test-skuffen full
Uff ja vi har visst vært gjennom litt det samme. Men som du skriver lenger oppe, vi kan jo faktisk bli gravide! Hvor tror du at du er i syklusen?
Er optimist for oss begge, lykke til du også!![]()

Akkurat nå er det magnesium, sink, q10, omega 3 og selen. Folsyre har jeg tatt så lenge, så det pauser jeg akkurat nå. Enn du da? Gjør du noe spesielt?![]()
Kan se ut som jeg begynner å bli ferdig med første TR etter sa’enhvor er du i løypa?
![]()

Så bra! Godt å komme i gang igjen med syklus. Men du må vente til neste mens før du får starte forsøk sant?
Jeg aner ikke, og det føles så rart! Hehe. Å følge med på syklusen har liksom vært så naturlig del av hver måned i noen år nå, så er så snodig å ikke vite plutselig.
Det er 5 uker siden cytotec-behandling. Sist jeg hadde MA så hadde jeg en nesten vanlig mens allerede to uker etter cytotec, og også denne gang kom det en ny liten blødningsrunde to uker etterpå. Var på ultralyd for to uker siden, da var det heldigvis ingen rester. Men legen kunne ikke se helt hvor i syklusen jeg var. Om jeg skal prøve å tolke signalene i kroppen vil jeg tro at mensen kommer i løpet av den kommende uken![]()
Ja jeg må vente til neste mens, såå hvis det ikke blir noe krøll nå så kommer den rundt 20-22 augustså blir det vel mest sannsynlig innsett i uke 37.. egentlig skulle jeg vel vært i september gruppen (?) men var så koselig å være her hihi!
Det skjønner jeg, er rart å ikke ha helt kontroll over syklusen. Kjente på det samme etter sa´en, alt ble så usikkert.. Jeg krysser fingrene for at mensen kommer snartDu skal ha uttak?
nei jeg gjør ikke noe spesielt, lever som vanlig! Men tar folat, jod og ei skje tran hver daghva gjør q10?

Q10 (egentlig coq10) er et vitamin som forbedrer cellenes mitochondries evne til å produsere energi. eggceller krever svært mye energi når de utfører kromosomdeling, som skjer 4 ganger under modningen av celler som igjen er fra 3-4 månedene før eggløsning til og med eggløsningen. Teorien er at q10 bidrar til å forbedre energiproduksjonen som igjen øker sjangsen for mer vellykket kromosomdeling. Men testene på dette er begrenset, så det finnes ikke gode metastudier så vidt jeg har sett. Men samtidig er det flere stydier som indikerer at dette virker, og vi vet at det hvertfall ikke er negativt, så jeg har starter på det nå for å forberede meg til evt neste uttaknei jeg gjør ikke noe spesielt, lever som vanlig! Men tar folat, jod og ei skje tran hver daghva gjør q10?