Hvordan holde hvitt undertøy hvitt og pent?

Agnete

Forumet er livet
Noen triks der ute til å holde undertøyet hvitt? Alt blir jo grått og det fine hvite undertøyet er ikke mye flott lenger. Nå har jeg kjøpt inn litt nytt og tenker å gjøre ett forsøk på å holde det pent :)

Det har jeg gjort i mange år, bare hvitt undertøy sammen og bher i hvit pose, like grått og trist likevel det undertøyet så vil tro det også kommer fra klærne kanskje :)
Om det er helt hvitt å laget av et stoff som tåler klor ( feks bommull) så har jeg lagt det i vann med en dæsj klor en times tid når det blir litt misfarget det aller meste ser så godt som nytt ut da igjen;-)

Om det er helt hvitt å laget av et stoff som tåler klor ( feks bommull) så har jeg lagt det i vann med en dæsj klor en times tid når det blir litt misfarget det aller meste ser så godt som nytt ut da igjen;-)
Lite bomull i undertøyet synes jeg, men egentlig et veldig godt tips. Kanskje bare kjøpe bomull fremover :)
Har mye blonder og sånn glatt stoff, handler mest på changes. Dyrt men godt på og da er det så kjipt det blit så fort stygt!

Vask det med vaskemiddel for kulørt tøy. Veldig mye hvitt tøy er farget hvitt, og blir grått når vaskemiddel for hvitt tøy "bleker" stoffet. Hilsen renholder. :happy:

Lite bomull i undertøyet synes jeg, men egentlig et veldig godt tips. Kanskje bare kjøpe bomull fremover :)
Har mye blonder og sånn glatt stoff, handler mest på changes. Dyrt men godt på og da er det så kjipt det blit så fort stygt!

jeg bruker bare bomull synes allt annet matteale blir så klamt og ubehagelig:shy:har noen fra cubus som er både pene og praktiske og ikke minst en ol pris:-):)

jeg bruker bare bomull synes allt annet matteale blir så klamt og ubehagelig:shy:har noen fra cubus som er både pene og praktiske og ikke minst en ol pris:):)

Har litt problemer med å finne rett størrelse, derfor changes for puppa er litt for store :p haha
Men enig at bomullundertøy er virkelig det mest behagelige :)

Noen triks der ute til å holde undertøyet hvitt? Alt blir jo grått og det fine hvite undertøyet er ikke mye flott lenger. Nå har jeg kjøpt inn litt nytt og tenker å gjøre ett forsøk på å holde det pent :)
Vaskepulver for hvitvask og vaske kun med annet hvitt tøy.

Eg bruker samme vaskemiddel på alt. Sortere det kvite for seg. Undertøy vaske eg alt sammen, uansett farge men håndklær og vaskekluter er så ofte vaska, at dei farger ikkje av lenger.

Det fungerer dessverre ikke på mitt tøy:-/
Kan jo være som hun over skrev. At akkurat disse plaggene er farget hvite, og ikke er naturlige hvite. Ville fortsatt vasket sammen med annet lyst tøy, men prøve vaskemiddel for farget tøy (mao tøy som er tilsatt farge). Og kanskje spørre de på butikken hvor du kjøpte plaggene?

Kan jo være som hun over skrev. At akkurat disse plaggene er farget hvite, og ikke er naturlige hvite. Ville fortsatt vasket sammen med annet lyst tøy, men prøve vaskemiddel for farget tøy (mao tøy som er tilsatt farge). Og kanskje spørre de på butikken hvor du kjøpte plaggene?
Undertøyet mitt vasker jeg for seg selv men hvitt da med hvitt og farget for seg selv. Men skal virkelig prøve å bruke for kulør vask kanskje det holder seg lenger da :)
De på butikken anbefaler det sånn jeg har gjort, egen pose, bare hvitt sammen osv. Helst håndvask, men undertøy føler jeg bør vaskes litt bedre :p

Har litt problemer med å finne rett størrelse, derfor changes for puppa er litt for store :p haha
Men enig at bomullundertøy er virkelig det mest behagelige :)
Har fu sjekket i det siste? Ser flere butikker begynner med flere str. Mitt problem er at de ofte blir for store rundt, men får kjøpt mer på vanlige butikker.

Har fu sjekket i det siste? Ser flere butikker begynner med flere str. Mitt problem er at de ofte blir for store rundt, men får kjøpt mer på vanlige butikker.

det er mitt problem også, større cup gir ganske stor rundt, men jeg er en 70 rundt og i normale størrelser ikke changes så er jeg en E eller F. Så finner liksom ikke noe som sitter godt, men er noen måneder siden jeg sjekket sist nå. Bare avfunnet meg med at jeg må på changes:p

Altså: hvorfor mase trådstarter inn på Cubus når hun finner undertøy som ser og sitter pent et annet sted? Jeg er en F75/80 og kommer alltid tilbake til change og andre ordentlig undertøysbutikker fordi bhene på billigbutikker rett og slett ikke fungerer. Det ser ikke pent ut under gensere og kjoler og skjorter og da er det bortkastet å bruke penger på.

du spurte om vaskingen.

Bhen han du med fordel vaske for hånd. Da holder den seg lenger. Ikke bruk skyllemiddel. Og heng til tørk.
Jeg bruker vanlig milo på mine. Ser ut til å fungere greit.

Truser må jo vaskes i maskin, men jeg vasker de kun med helt hvitt tøy. Tøy som er lyserosa eller stripete eller noe som helst går i bunken lyst lyst tøy og vaskes før det hvite. Da ligger det ikke rester av grått vann igjen i vaskemaskinen.

det er mitt problem også, større cup gir ganske stor rundt, men jeg er en 70 rundt og i normale størrelser ikke changes så er jeg en E eller F. Så finner liksom ikke noe som sitter godt, men er noen måneder siden jeg sjekket sist nå. Bare avfunnet meg med at jeg må på changes:p
Cubus har flere modeller i de str. Jeg bruker den selv til vanlig. Nå ammer jeg så nå er det helt håpløst å finne noe.

Har flere bh'er fra cubus, men de sitter ikke i nærheten så bra som de fra change.. for ikke å snakke om servicen! Den alene er jo grunn nok til å handle der.

Kjøpte hvit bh der senest i sommer og helt ubedt kom ekspeditrisa med vasketips. Hun fortalte at den bhen jeg kjøpte var farget hvit og ville holde seg penest ved håndvask, evt silkevask. Milo var greit å bruke, men ikke hvitvask med blekemiddel.

Har flere bh'er fra cubus, men de sitter ikke i nærheten så bra som de fra change.. for ikke å snakke om servicen! Den alene er jo grunn nok til å handle der.

Kjøpte hvit bh der senest i sommer og helt ubedt kom ekspeditrisa med vasketips. Hun fortalte at den bhen jeg kjøpte var farget hvit og ville holde seg penest ved håndvask, evt silkevask. Milo var greit å bruke, men ikke hvitvask med blekemiddel.

er det jeg tidligere har opplevde med både hm, Cubus og Lindex undertøy. De sitter liksom ikke pent, de gnager, stroppene er tynne så når man har litt pupper så gjør det vondt i nakke og skuldre. Så jeg har blitt veldig glad i changes som sitter ekstra godt, gnager ikke og for en hjelp man får i butikken. Altså alltid tidligere gått i bestemor truser og nå kan man være litt sexy samtidig som det også er behagelig ;) hihi.
Jeg får bruke milo fremover, kanskje vaske hvite klær før hvor vask med undertøy så holder det seg kanskje bedre. Hvor lenge er det meningen at undertøy skal holde da? :p

Back
Topp