Tja, kan vel kanskje prøve og starte ei dagbok her, så har eg alt litt meir samla på ein stad, der eg kan sjå tilbake på ting.
Eg er 28 år, sambuar er 31 og vi har vert saman i 5 år.
Tok si tid før sambuar følte seg klar for og starte prøvinga, men brått ein dag i juni droppa han prevensjonen og prøvinga var i gang!
Sidan eg slutta på p-piller for halvanna - to år sidan, har eg fulgt med på mens syklusen min ved hjelp av flo appen. Og har ein syklus på mellom 23 og 26 dagar.
Og det å no skulle finne el-syklusen er ganske nytt for meg, men ser ut til at det går relativt greit. Den har pleid og komme rundt CD 10 og 11 så langt.
Eg lar meg raskt rive litt med av denna prøvinga, for det er jo ei viss spenning med det. Blir det klaff eller ikkje? Så har handla inn masser av g-testar, conceive plus og nokre el-testar.
Og etter å ha fortalt legen om at vi hadde starta prøve på små, ville han ta blodprøve. Det resulterte i D-vitaminar og lavdose jerntablettar fram mot eit eventuelt svangerskap.
Testinga så langt:
PP1 - ikkje gravid (TR 4 juli)
PP2 - ikkje gravid (TR 26. juli)
PP3 - gravid 3+2 (18/8)
Eg er 28 år, sambuar er 31 og vi har vert saman i 5 år.
Tok si tid før sambuar følte seg klar for og starte prøvinga, men brått ein dag i juni droppa han prevensjonen og prøvinga var i gang!
Sidan eg slutta på p-piller for halvanna - to år sidan, har eg fulgt med på mens syklusen min ved hjelp av flo appen. Og har ein syklus på mellom 23 og 26 dagar.
Og det å no skulle finne el-syklusen er ganske nytt for meg, men ser ut til at det går relativt greit. Den har pleid og komme rundt CD 10 og 11 så langt.
Eg lar meg raskt rive litt med av denna prøvinga, for det er jo ei viss spenning med det. Blir det klaff eller ikkje? Så har handla inn masser av g-testar, conceive plus og nokre el-testar.
Og etter å ha fortalt legen om at vi hadde starta prøve på små, ville han ta blodprøve. Det resulterte i D-vitaminar og lavdose jerntablettar fram mot eit eventuelt svangerskap.
Testinga så langt:
PP1 - ikkje gravid (TR 4 juli)
PP2 - ikkje gravid (TR 26. juli)
PP3 - gravid 3+2 (18/8)
Last edited:
Jeg har kjøpt tester på apoteket i hytt og pine, så det kan fort bli dyrt! Lett å bli litt ivring, men tenker at det er greit å ha en apotektest liggende på lur. Ønsker deg masse lykke til!

Tror jeg også må få tatt blodprøver for å se om jeg også må ta ekstra tilskudd, men tar folat daglig da. 9 dpo er fortsatt tidlig, så jeg anbefaler å bare teste videre for å se om streken blir sterkere! Eggløsning kan jo også ha skjedd senere i syklusen slik at en evt. hcg- stigning vil være litt forsinket. Og gjerne test på morgenurin. Ønsker deg masse lykke til og at spiren sitter snart 
). Hvis du har en anelse om når el er, ville jeg ha ventet med å teste sånn ca. når den er forventet. Synes de testene er så dyr, jeg har svidd av en del allerede. Men tror jeg begynte å teste alt for tidlig siden jeg ikke visste når min el var. Men er selvfølgelig verdt det om det er det som skal til for at det skal klaffe 
Eller hvis vi har fått besøk av foreldrene mine, da har jeg kanskje gått over det og gjemt det litt lenger ned hehe. Det var en gang jeg hadde sittet en søppelpose rett utenfor døren og som ble glemt. Gjett hva som hadde åpnet hele posen med masse brukte tester i? Var vel fugler eller katter og det lå strødd utenfor slik at alle kunne se, men var heldigvis ingen andre enn oss som så det (tror jeg) 
Jeg venter også på conceive plus og enda flere eggløsningstester 
Gleder meg til å følge med deg i dpo-land! Tror det klaffer for deg denne måneden
Tror jeg skal ta meg en tur på butikken no