Skravletråd

Da er nyheten ute og vi er begge så lettet nå! :joyful::Heartpink Kjente at all stresset forsvant med en gang. Vi ga de en gave som takk for hjelp.

Mamma og pappa åpnet den sammen! De plukket opp en ting av gangen helt til de kom til bodyen. Mamma sa: «Er det en truse her?!» mens hun lo. Hun tok den opp og brettet den ut og la hodet i hendene mens hun gråt. Pappa og bror så forvirret på hverandre, de trodde fortsatt det var en truse! :laughing001 De innså hva som skjedde og pappa begynte å gråte han også. Da kom alle følelsene mine ut. Vi alle gråt og klemte om hverandre! :laughing002:Heartpink

Ååå var så godt å si det!!
Ååå så fantastisk reaksjon :Heartred:joyful:

Vi hadde på frøkna denne t-skjorta(kan leses bedre på t-skjorte, crappy bildekvalitet på bv):
Vis vedlegget 329366
Etter 4 t i selskap hvor ingen tok seg tid til å lese det så måtte vi bestikke frøkna med is for å gå å vise t-skjorta til bestemor. Kommende bestemor: Only Child leser ho høyt. Ikke mer :hilarious: vi bare :banghead: Les ALT da! Så catcha kommende onkel det og bare neeei? Så gøy! Gratulerer.

Svigerfar og svigermor sa ikke så mye. Sa ikke gratulerer der og da. Svigermor mente ho hadde diskutert med meg om hvordan det ble med neste barn, men det var sambo. Jeg sa hun hadde lirt av seg en kommentar da korona slo ut at vi ikke måtte finne på å få barn nå elns. Hun er bare slik, litt direkte og snakker ikke alltid med filter på.

I kveld har ho bade ringt og sendt melding og beklaget sin dårlige reaksjon, at hun ble satt ut og at ho blei lei seg for at de ikke fikk vite det først. :hungover: Så kan ikke si det her ble så veldig hyggelig og koselig som jeg hadde sett for meg :rolleyes: Vi synes bare det var mer praktisk å ta det når flest mulig var samlet.
Min (eneste) bestemor var slik sist, skikkelig forbanna for at vi ikke kom personlig og fortalte det. Vi har ikke vært mye hos henne siden det dessverre, og vi har ikke fortalt om nummer to. Jeg orker ikke få kjeft for slikt.

Noen andre som har planlagt å ta 3D (eller 4D) ultralyd etterhvert? Eventuelt noen som har erfaring med dette fra tidligere svangerskap? Hvor langt på vei er det anbefalt å være når dette tas? Og hva koster det?
Både jeg og samboer har snakket litt om det og tenker å ta.
Han har 3 barn fra før, mens dette blir mitt første.
Er jo egentlig bare for egen del og for å få sett barnet i magen ettersom jeg har hørt og lest at det ikke er noe medisinsk grunnlag for å ta.
Men tenker det vil være et fint minne å ha senere :happy:

Noen andre som har planlagt å ta 3D (eller 4D) ultralyd etterhvert? Eventuelt noen som har erfaring med dette fra tidligere svangerskap? Hvor langt på vei er det anbefalt å være når dette tas? Og hva koster det?
Er jo egentlig bare for egen del og for å få sett barnet i magen ettersom jeg har hørt og lest at det ikke er noe medisinsk grunnlag for å ta.
Vi hadde 3D ultralyd på første svangerskap - rundt uke 29. Veldig fin opplevelse og utrolig morsomt å se hvordan lillegutt så ut før han kom ut! Kjente igjen både nese og munntrekk❤️

Jeg tok som BobY også 3D ca. uke 29. Da var det visst best muligheter for en god titt, sa jordmor! Anbefaler det! Betalte 1200 kr på privat klinikk. Det var en skikkelig kul opplevelse! Plutselig ble det en "ekte" baby inni der, som hadde trekk! :p Det eneste aberet var at jeg hadde morkaken på fremre vegg, slik at den dekket lillegutt en del, så jeg måtte opp og hoppe osv. for å få han til å flytte litt på seg. Har også det denne gangen, men må likevel en gang til på 3D! :D

Jeg gikk til jevnlig vekstkontroll forrige svangerskap og på den ene slo legen på 3d. Det var skikkelig stas! Ser på bildene i ettertid og det er gøy å de at det tydelig er samme ungen. Husker desverre ikke hvilken uke dette var i, men jeg gikk en gang i månden fra uke 24 og jeg hadde vært et par ganger før 3d.

Går utifra at jeg får samme oppfølging denne gangen, så skal be om 3d :)

Jeg fortalte det til foreldrene mine i går :joyful: Vi er på hytta sammen med dem og søstra mi. I går kveld satt vi og spilte spill, og uten å tenke meg om slapp jeg ut en liten rap. Søstra mi sa på spøk at hjemme hos dem sier man unnskyld når man gjør slikt, og uten å tenke meg om så jeg at det trenger ikke jeg, for jeg er gravid :laughing002 Tror nesten jeg ble like overrasket som mamma :laughing021

Jeg fortalte det til foreldrene mine i går :joyful: Vi er på hytta sammen med dem og søstra mi. I går kveld satt vi og spilte spill, og uten å tenke meg om slapp jeg ut en liten rap. Søstra mi sa på spøk at hjemme hos dem sier man unnskyld når man gjør slikt, og uten å tenke meg om så jeg at det trenger ikke jeg, for jeg er gravid :laughing002 Tror nesten jeg ble like overrasket som mamma :laughing021
Så du og raper mer/mye? Det kjenner jeg på og!

Vi var så heldig å fikk en liten kikk med 3d ultralyd når jeg måtte innom for andre gang. De fikk nemlig ikke sett alt de skulle på oul, også var det noe med meg de ville følge opp også. Håper litt de vil følge opp det samme denne gangen også så kanskje vi får se i 3d denne gangen også. Men kommer ikke til å betale for det, selv om det var veldig koselig og spesielt å se ansiktet så tydelig <3

Er jo helt grønn.. skal jeg slutte med folat når jeg er over 12 uker? Jeg husker ikke :-D

Prøver ny taktikk for å få litt mer enn 1-2 t sammenhengende søvn i natt. Vanligvis legger jeg meg kl 22, men i dag legger jeg meg 00:50 i håp om at jeg skal få mer sammenhengende søvn, og dermed få mer ut av søvnen også.

Om det fungerer eller ikke vil tiden vise :p:hilarious:

Jeg har fått muligheten til å kjøpe en mountain buggy duet veldig rimelig. Er det noen av dere som har erfaringer med mountain buggy??:)

Jeg har fått muligheten til å kjøpe en mountain buggy duet veldig rimelig. Er det noen av dere som har erfaringer med mountain buggy??:)

Mountain buggy er likt av mange, eneste jeg vet en del misliker er at det ikke er vendbar sportsdel :)

Er rart å se at den lille klumpen har fått menneskeform!:love7

Vedlegg

• 8A211C48-BDDD-4659-B1BA-6FE5E2CA6378.jpeg
    8A211C48-BDDD-4659-B1BA-6FE5E2CA6378.jpeg
    28,5 KB · Visninger: 38
I følge legen hadde jeg termin 8 januar, og er da 12 uker. Skjønner ikke regne måten til legen, han var rar! Holder min egen dato fram til ultralyd sier noe annet.

I følge legen hadde jeg termin 8 januar, og er da 12 uker. Skjønner ikke regne måten til legen, han var rar! Holder min egen dato fram til ultralyd sier noe annet.

Hva kommer du til selv?

Back
Topp