Hvilken type tester har dere brukt, og tester dere enda?

Krepsen89

Gift med forumet
Assistert-jentene
Himmelbarn
Februarlykke 2016
Desemberlykke 2018
FebbisBebbis2021 ❄️
Jeg merker at selv om det er nr 3 så er jeg like spent. Jeg er en tidligere testetøs, og kjenner jeg har SÅ lyst til å kjøpe flere tester (MRN det er uaktuelt).

tester dere enda eller tok dere bare én og la bort testene da den var positiv?
Jeg har igjenæén clearblue digital som jeg skal ta på lørdag, 14dpo. Vanskelig å holde seg :p
 
Jeg fant ut jeg var gravid idag! Og måtte ta 4 før jeg trodde på det!
kommer til å ta ny på lørdag (IKM) for å se etter fin stigning. + ny digital neste uke og uken etter til jeg får 3+. Har mistet 2 ganger så er litt ekstra stressa!
 

Vedlegg

  • 8D089024-E958-435A-831A-E67AAB39ED57.jpeg
    8D089024-E958-435A-831A-E67AAB39ED57.jpeg
    21,9 KB · Visninger: 89
Jeg fant ut jeg var gravid idag! Og måtte ta 4 før jeg trodde på det!
kommer til å ta ny på lørdag (IKM) for å se etter fin stigning. + ny digital neste uke og uken etter til jeg får 3+. Har mistet 2 ganger så er litt ekstra stressa!

gratulerer <3 opplever du at det gir deg en form for kontroll i en ellers ukontrollerbar situasjon? Det er litt sånn jeg føler det. jeg mistet to ganger mellom barn 1 og 2, i uke 10 begge gangene. Var helt på tuppa de første tre mnd med yngstemann. Håper jeg klarer å holde huet mer kaldt denne gangen for det var en slitsom tid.
 
Ja, jeg kan jo liksom ikke gjøre noe for at der skal gå bra denne gangen. Så føler jeg får litt mer kontroll hvis jeg ser at ting stiger som normalt. Har bare gått 8 timer siden positiv test og jeg er veldig stressa og bekymra allerede.. blir nok noen tøffe 12 uker. Håper jeg klarer å slappe litt mer av etter uke 12 hvertfall
 
Jeg fikk positiv test på tirsdag, veldig veldig svak på morgenen på tidlig test, og tok ny på kvelden både clearblue tidlig test og en annen, clearblue var klart tydeligst. Godt å se stigning på testene til i dag. Tok på utvannet ettermiddagsurin på siste bilde. ;) Syns det er kjekt å se at HCG stiger.
 

Vedlegg

  • C599BA94-C6BE-489F-8627-7F3236F46AAB.jpeg
    C599BA94-C6BE-489F-8627-7F3236F46AAB.jpeg
    20,2 KB · Visninger: 75
  • 65594EF9-9BB2-40E8-854C-ADFC171C3870.jpeg
    65594EF9-9BB2-40E8-854C-ADFC171C3870.jpeg
    14,2 KB · Visninger: 73
Har god erfaring med babyplan. Styr unna rfsu sine...

Jeg har vært gravid 3 ganger og mistet alle gangene. 2 av de var jeg forberedt på å miste da graviditetstestene ble svakere og svakere for hver dag før jeg startet å blø. Det er som å ha litt kontroll ja, for de gangene hadde jeg forberedt meg på at det ikke ville gå veien så selvom det var vondt så hjalp det litt at det ikke kom som lyn fra klar himmel. Den ene gangen derimot, kom det som lyn fra klar himmel og det unner jeg virkelig ingen!

hehe, ikke meningen å dra ned stemningen altså! Men for meg personlig er det min måte å ta litt kontroll på.
Gratulerer til dere gravide, dere er virkelig heldige❤️
 
Jeg tok en tidligtest, den som selges ved kassen på Rema Og så fikk jeg en tydlig strek (5dager før forventet mens). Denne tok jeg på morgen når jeg kom hjem fra nattevakt, vært våken hele natten da.. Så kjøpte jeg CLear blue ukeindikator etter jeg hadde sovet og tok den med en gang på ettermiddagen og den viste gravid 1-2 uker.
 

Vedlegg

  • E692C0F8-FCF0-48FA-8FA1-2927E73BBACC.jpeg
    E692C0F8-FCF0-48FA-8FA1-2927E73BBACC.jpeg
    16,1 KB · Visninger: 67
Har tatt sånne billigtester fra eBay. Funker bra de :) Men nå begynner jeg å gå tom, så lurer på om jeg skal gå over på eggløsningstestene i stedet ;P
 
Har tatt sånne billigtester fra eBay. Funker bra de :) Men nå begynner jeg å gå tom, så lurer på om jeg skal gå over på eggløsningstestene i stedet ;P
Haha! Jeg hadde igjen utgåtte ELtester fra ebay (one step) fra FORRIGE prøveperiode (;altså over to år har de ligget der). Har brukt de såklart og fått økende streker på dem. I går var den positiv (12 dpo) så ELtester er litt tregere enn graviditetstester merker jeg :p
 
Haha! Jeg hadde igjen utgåtte ELtester fra ebay (one step) fra FORRIGE prøveperiode (;altså over to år har de ligget der). Har brukt de såklart og fått økende streker på dem. I går var den positiv (12 dpo) så ELtester er litt tregere enn graviditetstester merker jeg :p

Haha, ikke verst at de fungerer ennå! Skal notere meg det at dem er litt tregere enn graviditetstestene :)
 
Jeg kjøpte disse billige testene de selger på "Normal" (strimmel og en type som har vindu). Fikk svaak strek 10 dpo på ettermiddagsurin på strimmelen, sterkere strek 11 dpo og har økt i styrke siden det. Kan dog IKKE anbefale de strimlene fra "Normal", syntes de var dårlig å bruke, de med vindu er helt OK.. Samme dag jeg testet positivt, fikk jeg faktisk positiv på EL-test også (kontrollstrek og teststrek like sterke), så teorien om at EL-test blir positiv tidlig funket på meg, jeg var jo bare 10 dpo :happy: Kjøpte Clearblue digital med ukesindikator som viste "Gravid 1-2" når jeg var 12 dpo.
 
Jeg er 13 dpo i dag og kommer nok til å teste som en gal frem til 5+0. Dette fordi jeg har mistet så mange ganger før at jeg ønsker å vite det før en eventuell kjemisk:bag:
 
Jeg har brukt Babyplan sine og er fornøyd med dem, men nå har jeg gått tom. Jeg har bestilt nye, slik at jeg kan følge med på om streken blir sterkere:D Jeg har også bestilt CB med ukeindikator, og gir meg med testing når jeg får 3+
 
Startet med babyplan tidligtest. Trodde 21 tester skulle vare til noen måneders prøving, men nå er jeg tom, ca 14 dpo :hilarious: Fant på den utrolig teite ideen å sjekke når på dagen testene er sterkest, og skremte meg selv skikkelig siden de var sterkest på annengangsurin. Tenkte det kanskje var på vei nedover. Så nå tester jeg morgen og kveld. Skikkelig unødvendig, men så lenge det holder meg rolig og gir meg følelsen av kontroll på situasjonen så lar jeg meg selv styre på (jeg har også fortsatt å tempe og følge med på hvilepuls, men det må jeg gi meg med snart, kjenner jeg!:dead:)
Da jeg gikk tom for babyplan kjøpe jeg en pakke med strimler fra makesure. Håper jeg klarer å gi meg når den pakken er tom! Har og tatt en digital som viste 1-2, og tenker å ta en til når jeg tror den sier 3+ :)

(neida , jeg er ikke styrete i det hele tatt! :dead:)
 
Jeg har tatt 2 stk 25 mlu-strimler fra babyplan, og 1 digital fra clearblue. Skal ta en strimmel eller to til, bare for å se stigning :p
 
Hei♥️jeg har testet hjemme kun en gang, men da tok jeg 4 tester for jeg trodde ikke på de hehe. Det var fra babyplan og CB digital for jeg har fått falsk positiv med andre (rfsu, Lloyd, make sure) før.
skal ikke teste hjemme mer føler den stresser meg og kan virke negativt på meg. Men legen tar blodprøver og ser på HCG økninger. Mulig jeg tar eeeen digitalt men vet ikke.
E2AFD08E-58EC-4068-BEAA-50EF65DA5D40.jpeg
 
Jeg bruker babyplan sine og tester enda. Har enda noen igjen, så blir å teste til det er tomt. Har i tillegg en vanlig CB og CB digital igjen :happy:

FC34A33B-B519-45D9-899D-C03A41295299.jpeg
 
Back
Topp