Obs lang innlegg!
Jeg har et lite dilemma jeg håper dere kan hjelpe meg å se fra en annen vinkel enn hva jeg og mannen gjør akkurat nå:
Siden Bhg åpnet igjen har 4-åringen vært i Bhg fra ca 9-14 omtrent hver eneste dag. Åpningstidene i Bhg har vært og er ut uka 8-15.30. Jeg har frem til nå hentet og levert omtrent alle dager, bortsett fra kanskje 2-3 ganger hvor mannen har hentet.
I dag ba legen meg om å ta det mer med ro og ønsket at mannen skulle levere og hente for å avlaste litt. Jeg prøvde å forklare at arbeidsgiveren til mannen er veldig kranglete på dette med tider osv. Men fastlegen sa at vi måtte få det til, og minimum at jeg bare leverer eller henter. (Dette pga sterke, smertefulle kynnere ved aktivitet og vondt bekken).
Dilemmaet nå er:
Mannen sa han kan fikse henting hver dag mellom 15-15.30. Og sier det er det beste han kan få til da sjefen synes det var unødvendig at mannen kutter jobb dagene fra 8.5t dagen til 7.5t for å hente, når jeg er hjemme (han vet hvorfor) og Bhg snart er tilbake til full åpningstid. 4-åringen har også begynt å våkne mye tidligere og ønsker å dra i Bhg når de åpner (dette gjelder ikke alle dager, men noen) og da kan jeg fort levere 08.15-08.30. Mitt syn på denne da «nye» løsningen er at det blir for lenge i Bhg fra f.eks. 08.30-15.30, og jeg har allerede skikkelig dårlig samvittighet for at han i dag uten forvarsel fikk er i Bhg fra 9-15.30. Mannen sier at guttungen bare får tåle det og at jeg overtenker (noe som er mye mulig, for det er jeg god på

).
Mine argumenter er at jeg har sett en mye gladere og roligere gutt når vi de siste ukene har hatt en rutine på 8/9-14. Han bruker en halvtimes tid hjemme på å bare slappe av og sitte ned, før han viser interesse for å leke og herje som normalt. Så jeg tror han trives i Bhg, men jeg tror også han har satt veldig pris på å komme hjem å slappe av, spise litt frukt osv før det vanlige med middag og leking på kveldstid osv. Jeg føler også veldig på den at han skal ha lange dager når jeg «bare» sitter hjemme.
Mannen sin argumentasjon er at jobben ikke vil stille opp og han får ikke gjort noe.
Jeg vurderer nå da å fortsette å hente og levere som før selv om legen anbefalte noe annet. Mulig jeg overtenker veldig, så trenger noen synspunkter fra noen utenforstående