Hvem er vi ?

Hvor bor du: Rogaland

Alder: 29

Yrke: Helsefagarbeider i psykiatri og Rus

Barn fra før: Jente født 2013 og Gutt født 2014

Samboer, gift, alene: Gift siden 2012 med barnas barnefar.

Hvor bor du? Oslo
Alder? 29 blir 30 dette året.
Yrke? Barne og ungdomsarbeider
Barn fra før? Datter født i 2011, stemor til en gutt født i 2012.
Samboer, gift, alene? Gift

Hvor bor du? Bærum
Alder? 32
Yrke? Ungdomsskolelærer
Barn fra før? Nei, bare en firbent
Samboer, gift, alene ? Forlovet, gifter oss om ca. 4 uker

Hyggelig å lese om alle sammen! :happy: Var veldig usikker på om jeg skulle melde meg på forumet, for leste en stund uten å melde meg inn. Men er så fint å ha noen å snakke med de første 12 ukene når alt skal være så hemmelig.

Hvor bor du? Tromsø
Alder? 35
Yrke? Konsulent
Barn fra før? Nei
Samboer, gift, alene? Samboer

Gravid for første gang og kjemperedd for å miste. Er i dag 5+5. Snakket med lege med en gang jeg fikk positivt svar på hjemmetest når jeg var 5+0, men fikk ikke legetime før jeg er 8+0. Virker som en evighet til. Er også litt bekymret pga av at jeg strever med å få i meg nok mat. Er vanligvis ikke kvalm, men har bare absolutt ikke lyst på mat. Får i meg kanskje mellom 500-800 kcal om dagen. Er også type 1 diabetiker så være ekstremt nøye med blodsukker og ikke spise mat rik på karbohydrater. Tror jeg kommer til å bli mektig lei av å spise salat av ulike slag veldig fort :depressed:

håper alt går bra i svangerskapet ditt fremdeles. Nå er du jo kommet til 8 uker, men ville bare si at jeg føler med deg. Da jeg ringte min lege da jeg var ca 4+3 fikk jeg time i uke 13! Heldigvis var de veldig glad da jeg ringte jordmor og de ga mye bedre oppfølging :happy:

Hvor bor du? Oslo, men opprinnelig fra Trondheim!
Alder? 25
Yrke? Miljøterapeut på ungdomsskole
Barn fra før? Nei, vår første
Samboer, gift, alene? Forlovet, skulle gifte oss i år, men utsatte det på grunn av corona til neste år

lite nordlendinger her foreløbig, håper på flere!❤️
Hvor bor du? Nordland
Alder? 25
Yrke? Helsefagarbeider
Barn fra før? ja, en gutt født i april 2019
Samboer, gift, alene ? forlovet❤️

håper alt går bra i svangerskapet ditt fremdeles. Nå er du jo kommet til 8 uker, men ville bare si at jeg føler med deg. Da jeg ringte min lege da jeg var ca 4+3 fikk jeg time i uke 13! Heldigvis var de veldig glad da jeg ringte jordmor og de ga mye bedre oppfølging :happy:
Takk :Heartred Alt bra så langt, men sliter fortsatt med å få i meg nok mat. Har også vært i kontakt med jordmor, men der fikk jeg ikke time før jeg er 13+5 på vei. Blir da også et telefonmøte. Var litt skuffet over dette ettersom det blir mitt første «møte» med jordmor og det ikke blir helt det samme å bare snakke på telefon... men ikke så mye jeg får gjort med det. Får heldigvis tettere oppfølging på sykehuset ettersom jeg er diabetiker :) Gleder meg helt enormt mye til kontroll på sykehuset når jeg er 12+6 ettersom de da skal ta ultralyd og jeg faktisk da får forhåpentligvis høre og se babyen i magen :happy:

Takk :Heartred Alt bra så langt, men sliter fortsatt med å få i meg nok mat. Har også vært i kontakt med jordmor, men der fikk jeg ikke time før jeg er 13+5 på vei. Blir da også et telefonmøte. Var litt skuffet over dette ettersom det blir mitt første «møte» med jordmor og det ikke blir helt det samme å bare snakke på telefon... men ikke så mye jeg får gjort med det. Får heldigvis tettere oppfølging på sykehuset ettersom jeg er diabetiker :) Gleder meg helt enormt mye til kontroll på sykehuset når jeg er 12+6 ettersom de da skal ta ultralyd og jeg faktisk da får forhåpentligvis høre og se babyen i magen :happy:

Åj! Ja, da var de ikke mye på. Jeg fikk time inne på stasjonen, men de praktiserer det vel litt forskjellig. Likevel, man blir jo ikke noe mindre bekymret av å være gravid i coronatiden enn ellers, så kjipt at det skal få sånne utslag. Bra sykehuset er mer på da! Men det skulle vel bare mangle.

Jeg skal på TUL på onsdag, håper jeg klarer å roe meg ned litt da :p

Hvor bor du? Nordland
Alder? 29
Yrke? Butikk
Barn fra før? Jente 2018
Samboer, gift, alene? Samboer

Last edited:
Hvor bor du: Trøndelag

Alder: 33

Barn fra før:
Gutt 2016

Samboer, gift, alene: Gift

Prøver å ikke kjenne på glede og forventning før TUL og etter uke 12. Gjorde det samme på forrige svangerskap i 2015/2016. TUL neste mandag

Hvor bor du? Ringsaker
Alder? 27 år
Yrke? Ufør
Barn fra før? Gutt født januar 2019 :dummy:
Samboer, gift, alene? Gift

Hvor bor du? Innlandet, tidligere Oppland
Alder? 35
Yrke? Sykepleier på medisinsk avdeling
Barn fra før? Ja, ei på 10 og en gutt på 8,5
Samboer, gift, alene ? Sammboer:Heartred

Hvor bor du?
Oslo, opprinnelig fra Fredrikstad :D