Kvalme

Væren92

Flørter med forumet
Jeg har blitt kvalm, skikkelig kvalm. En slik kvalme som holder tak gjennom hele dagen, hvert sekund er jeg kvalm.
Har ikke kastet opp enda, men om dette svangerskapet er likt de to andre, så er det bare et spørsmål om tid.
Det eneste som hjelper litt, er å spise. Så jeg spiser.
Men, jeg kan da ikke spise hver halvtime i mange uker fremmover??

Hva gjør dere andre som er kvalm?
Har dere noen tips som kan hjelpe?

For denne kvalmen er så ødeleggende, jeg fungerer ikke i det hele tatt. På tirsdag skal jeg til lege og be om sykmelding, og det føles som et nederlag, men jeg vet det er nødvendig.....

Føler med deg. Jeg sliter også veldig med kvalme.:hungover: Og så er jeg lærer og vil veldig gjerne holde ut til sommerferien. Det har jo vært så mye for dem nå. Har kjøpt sjøsykearmbånd på apoteket. Det hjelper utrolig nok faktisk litt. Kan jo prøve det? :happy:

Jeg spiser også for å dempe kvalmen, uansett om det egentlig bare hjelper der og da. Har ellers ingen råd til deg som har funket for meg iallefall. Er ganske rådvill selv, og skal også til legen til uka pga dette.

Du kan prøve sånne sea bands fra apotek, spiser og drikke noe med ingefær, høydose B6 og postafen. Det er iallefall det jeg har prøvd av ting som kan prøves ut uten å blande inn legen.

Jeg også spiser for å holde kvalmen litt i sjakk.
Det er ikke nederlag med sykemelding, det er det beste for å være i form til fødsel.

Føler med deg. Jeg sliter også veldig med kvalme.:hungover: Og så er jeg lærer og vil veldig gjerne holde ut til sommerferien. Det har jo vært så mye for dem nå. Har kjøpt sjøsykearmbånd på apoteket. Det hjelper utrolig nok faktisk litt. Kan jo prøve det? :happy:

Skjønner godt du vil holde ut til sommerferien, men man må passe på seg selv også :Heartred
Jeg jobber selv i barnehage, og nå som vikarer er mangelvare er tanken på sykmelding ikke så gøy. Men har snakket med sjefen min, så hun vet og har heldigvis så mye forståelse.

De armbåndene prøvde jeg uten effekt med førstemann, men de skal ligge i en skuff tror jeg. Spørs om jeg må lete de fram :happy:

Jeg spiser også for å dempe kvalmen, uansett om det egentlig bare hjelper der og da. Har ellers ingen råd til deg som har funket for meg iallefall. Er ganske rådvill selv, og skal også til legen til uka pga dette.

Du kan prøve sånne sea bands fra apotek, spiser og drikke noe med ingefær, høydose B6 og postafen. Det er iallefall det jeg har prøvd av ting som kan prøves ut uten å blande inn legen.

Enig, hjelper bare akkurat der og da.
Er bare så redd for alle kiloene som kommer, men heller litt ekstra enn å være så kvalm :laughing025

Jeg også spiser for å holde kvalmen litt i sjakk.
Det er ikke nederlag med sykemelding, det er det beste for å være i form til fødsel.

Hadde aldri tenkt det om noen andre ble sykemeldt, men jeg skal liksom være så sterk hele tiden.. Dumt, jeg vet. Jobber med å snu den tankegangen :happy:

Spise lite og ofte, ta det med ro og sove. Det fjerner absolutt ikke kvalmen, men tar bort den verste toppen for min del:sick009Jeg lever på ristet loff med smør og sjokomelk. Middag kommer i retur. Jeg ble sykemeldt for noen dager siden og føler absolutt ikke at det er noe nederlag. Jeg hadde ikke gått på jobb i denne «tilstanden» om jeg ikke var gravid heller. Det er faktisk helt forferdelig! Jeg jobber i klesbutikk og må være i bevegelse hele dagen. Jeg har heldigvis en veldig forståelsesfull lege som jeg kun har hatt telefon kontakt med. Veldig glad jeg har sluppet å dra dit i denne formen:love017
9 uker i dag og håper kvalmen snart kan bli litt mildere:signs001

Hadde aldri tenkt det om noen andre ble sykemeldt, men jeg skal liksom være så sterk hele tiden.. Dumt, jeg vet. Jobber med å snu den tankegangen :happy:
Ja det er bare å kutte ut ;)
Var slik selv, endte med sykemelding i et år og aap. Så det kan lønne seg å lytte til kroppen før man går på en smell :)

Er utrolig kvalm selv. Jobber som renholder og ble sykmeldt selv denne uka. Har ikke sjans til å jobbe i denne formen. Her funker det å spise lite, med gjevne mellomrom, men er allerede lei av å tenke på neste måltid hele tiden, haha. Vannmelon funker også her. Forrige svangerskap fungerte Ifa og gulerøtter :hilarious:

Permisjonen er over sånn plutselig (fikk tidligere beskjed om at vi mest sannsynlig ikke åpner), så skal jobbe alene på kjøkken med redusert arbeidstid. Vi har sagt opp for å flytte nå (blir aldri å ha råd til leiligheten med denne lønnen framover...) så heldigvis har jeg bare 4 uker med jobb igjen.

Men med tissing hver time og kvalme, uten noen som kan ta over bestillinger... Jeg vet faktisk ikke hvordan jeg skal holde ut?!! :hungover: Og så er det de siste ukene også, vil liksom kunne jobbe hardt, men jeg eeer så «redusert»! :meh: Tenk dere å stå med kvalme over to griller med kjøttos, og i tillegg frityroljeos... :grumpy:

Huff, føler så med deg! Har fått diagnosen hyperemesis selv om jeg ikke kaster opp så mye. Helt jævlig! Så du har min fulle sympati.

Mine råd; spis det du får lyst på når du får lyst på det! Samme hva det er. Kvalmen blir verre hvis du ikke får i deg næring.

Drikk farris (eller annen drikke med høyt saltinnhold). Få i deg masse salt! Legen min har til og med bedt meg salte frukt :hungover:

Hvis du går ned i vekt bør alarmbjellene begynne å ringe, så hold kontroll på vekten din. Forsøk å få i deg nok kalorier. Klarer du å spise nøtter så er det bra, det er kaloririkt.

Ta det med ro og ikke stress! Ikke få dårlig samvittighet for at du ikke strekker til på andre områder, det viktigste er å ta vare på deg selv.

Prøv postafen(reseptfritt), noen opplever at det hjelper. Be legen din om andre medisiner hvis det ikke fungerer. Obs! Du blir antakelig veldig trøtt - ikke kjør bil!

Kom deg ut på en liten tur daglig for å få frisk luft. En tur på fem minutter er bedre enn ingenting.

Permisjonen er over sånn plutselig (fikk tidligere beskjed om at vi mest sannsynlig ikke åpner), så skal jobbe alene på kjøkken med redusert arbeidstid. Vi har sagt opp for å flytte nå (blir aldri å ha råd til leiligheten med denne lønnen framover...) så heldigvis har jeg bare 4 uker med jobb igjen.

Men med tissing hver time og kvalme, uten noen som kan ta over bestillinger... Jeg vet faktisk ikke hvordan jeg skal holde ut?!! :hungover: Og så er det de siste ukene også, vil liksom kunne jobbe hardt, men jeg eeer så «redusert»! :meh: Tenk dere å stå med kvalme over to griller med kjøttos, og i tillegg frityroljeos... :grumpy:

Huff! Husk at du har krav på tilrettelegging. Har du ikke informert sjefen din enda så ville jeg gjort det nå.

Huff! Husk at du har krav på tilrettelegging. Har du ikke informert sjefen din enda så ville jeg gjort det nå.
Ja vurderer nå å fortelle henne, men tilrettelegging går ikke an så lenge jeg er alene. Men det kan jo hende hun er villig til å få en til på jobb så jeg kan f.eks produsere mat i stedet for å stå i grillos. :) Det er lov å håpe.

Back
Topp