karpaltunnelsyndrom Operasjon

All song

Forumet er livet
Julibarna2014
Aprillykke 2016
Noen her inne som har operert seg før det og hjalp det og hvor lang tid tog det før du merker resultat ??

Slet med det sist graviditet og det gikk over etter ca 1 mnd.
Sliter enda mer med det denne graviditeten og får nattesøvnen ødelagt grunnet smerter :shifty:
Hadde termin på tirsdag og håper at syndromet forsvinner fort som fy etter at barnet er født, au au
Min eks svigerinne ble operert for det samme men aner ikke hvor lang tid det tok før hun ble bra da

Mamma har operert i begge hender og fikk umiddelbare resultater! Hun har hatt både kikkehull og åpen operasjon og klart kikkehull som er lettest i etterkant :) Den ene hånda har tettet seg igjen, men det er visst ikke så vanlig :)

Dette var karpaltunellsyndrom uten at graviditet var en del av det da :)

Opererte og merket det med en gang. Men det var ikke en god erfaring da det var en ubehagelig operasjon.

Det er 50/50 sjangse på slike operasjoner.

Opererte og merket det med en gang. Men det var ikke en god erfaring da det var en ubehagelig operasjon.

Det er 50/50 sjangse på slike operasjoner.
Hvor raskt merket du?? Jag syns operasjonen var oki men det er min 5 dag og jeg kjenner samme smerter fortsatt i tommel partiet og fingrer dovner. Kanske litt tidligt att vente på att det skall vær alreden bedre . Gruer meg att ta bort bandasje ikveld :(. Trene du opp handen hjemme eller var du hos fysio etterpå.?

Var dere på EMG først? Skal dit snart og kjenner at jeg gruer meg veldig. Her skal nerver fra nakken og ut i fingrene testes da de er usikre på om det er tunnel syndrom eller rett og slett etter skaden min... hvis det kan opereres så må jeg nok det...

Var dere på EMG først? Skal dit snart og kjenner at jeg gruer meg veldig. Her skal nerver fra nakken og ut i fingrene testes da de er usikre på om det er tunnel syndrom eller rett og slett etter skaden min... hvis det kan opereres så må jeg nok det...
Nei . Jeg sko ha vart der før operasjon men det var en glipp fra helsevesen så jeg blev aldrig henvist dit. Jeg skall til min egen lege om 2 uker og kommer be hun henvise meg dit pga Høyre bein og venstre hand . Venstre hand skal jeg in på vurdering om evt operasjon om 3-6 mnd.

Jeg var på EMG flere ganger. Jeg hadde det pga ett gammelt brudd i håndleddet, ene beinet stod litt skjevt og klemte på nerven. Fikk dratt håndleddet i rett stillling, og hadde gips i 6 uker. Ikke merket noe etterpå.

Jeg var på EMG flere ganger. Jeg hadde det pga ett gammelt brudd i håndleddet, ene beinet stod litt skjevt og klemte på nerven. Fikk dratt håndleddet i rett stillling, og hadde gips i 6 uker. Ikke merket noe etterpå.
Var dette ett brudd du ikke visste om att du hadde?

Jeg har operert begge hendene, og merket bedring med en gang. Var jo doven og hoven i hånda i over en uke etter operasjonen, men når hevelsen gikk ned har jeg vært 100% bra i begge hendene. Ikke kikkehull, og med lokalbedøvelse. Er 2 1/2 år siden nå, og fortsatt fin:)

Hvor raskt merket du?? Jag syns operasjonen var oki men det er min 5 dag og jeg kjenner samme smerter fortsatt i tommel partiet og fingrer dovner. Kanske litt tidligt att vente på att det skall vær alreden bedre . Gruer meg att ta bort bandasje ikveld :(. Trene du opp handen hjemme eller var du hos fysio etterpå.?

Trente opp hånda hjemme ja - og merket forskjell på ca en uke. Tok til og med stinga selv...

Svigerfar har operert det og ble bra med en gang. Mamma har det og venter på operasjon. Det tar litt tid.

Måtte dere ta smertestillande lenge etter operasjon? Idag er det 14 dager siden og jeg må ta det enda :(

Back
Topp