Har dere bestilt babypakker?

Hvorfor det da? Googlet både rema og kiwi kjapt, står ingenting om max 1 per familie eller noe lignende. Kiwi ser ut til å oppfordre begge (mor og far) til å bli medlem i deres klubb, så får begge motta. Legger ved bilde.
Jeg synes det er riktig grådig for å si det rett ut. Jeg tenker også at det kan bli noe som butikkene taper stort på til slutt dersom alle skal hente 2 per familie, og man derfor risikerer at flere slutter med pakkene. Det vil gå ut over de som er svakest stilt i samfunnet - veldig synd hvis det skjer. Apotek1 har 1 babybox per familie per svangerskap. Nameit sluttet å gi ut babypakker i 2018 fordi de tapte så mye på det. Det var også mye mer innhold i blant annet Rema og Kiwi sin babypakke for kun to år siden.
 
Jeg synes det er riktig grådig for å si det rett ut. Jeg tenker også at det kan bli noe som butikkene taper stort på til slutt dersom alle skal hente 2 per familie, og man derfor risikerer at flere slutter med pakkene. Det vil gå ut over de som er svakest stilt i samfunnet - veldig synd hvis det skjer. Apotek1 har 1 babybox per familie per svangerskap. Nameit sluttet å gi ut babypakker i 2018 fordi de tapte så mye på det. Det var også mye mer innhold i blant annet Rema og Kiwi sin babypakke for kun to år siden.
Så hvis det er et reelt problem, hvorfor opplyses det ikke om max 1 per familie? Har ikke sjekka andre emn Kiwi og Rema. Og jeg tolker Kiwi sin som oppfordring til å hente to. Virker som de er mer keen på flere medlemmer i kundeklubben enn å begrense antall pakker som gis ut.
Kall det grådig, men så lenge jeg ikke ser noen begresning, så skjønner jeg ikke at det skal være galt!
Og jeg er ikke reelt bekymret for at noen av våre store matbutikker blir å lide noe økonomisk tap pga noen henter to bokser. Tvert imot, de gis jo ut sånn at du skal like produktene og komme tilbake for å kjøpe mer.
Men heldigvis kan vi jo mene hva vi vil:)
 
Jeg har hentet hos skoringen, kiwi, Apotek 1 og REMA. Vurderer kanskje goboken også :happy:
 
Så hvis det er et reelt problem, hvorfor opplyses det ikke om max 1 per familie? Har ikke sjekka andre emn Kiwi og Rema. Og jeg tolker Kiwi sin som oppfordring til å hente to. Virker som de er mer keen på flere medlemmer i kundeklubben enn å begrense antall pakker som gis ut.
Kall det grådig, men så lenge jeg ikke ser noen begresning, så skjønner jeg ikke at det skal være galt!
Og jeg er ikke reelt bekymret for at noen av våre store matbutikker blir å lide noe økonomisk tap pga noen henter to bokser. Tvert imot, de gis jo ut sånn at du skal like produktene og komme tilbake for å kjøpe mer.
Men heldigvis kan vi jo mene hva vi vil:)
Du får ikke en gang to pakker om du venter tvillinger hos Rema ;-)
 

Vedlegg

  • AFE4F447-127E-4DB6-AC01-C96A5B1CFB49.png
    AFE4F447-127E-4DB6-AC01-C96A5B1CFB49.png
    40,2 KB · Visninger: 50
Jeg synes helt ærlig det er litt ... ikke helt greit... å hente ut to pakker fra samme sted jeg..


Jeg forstår veldig godt hva du mener. Tror ikke jeg har tenkt på at mannen min og kan registrere seg og hente ut. Jeg tenker, bare for vår del, at dette er jo ett supert tilbud og liksom det man trenger for å komme igang på en måte. Tenker og litt at det skal være nok til alle, selv om det er det? Ikke lett å si.
 
Det står jo klart og tydelig; en pakke per svangerskap. Far er med på det samme svangerskapet som mor = altså gjelder 1 babypakke per familie hos rema også,
Nei, det står DU får en pakke per svangerskap. Altså, du som bruker av appen og kunde hos rema. I alle andre tilfeller klarer matbutikkene å presisere antall mot kunde/familie med klartekst. F.eks alle matbutikkene her har skilt med "max en pakke gjær per kunde". Det kaller jeg klartekst:)
 
Jeg har hentet hos skoringen, kiwi, Apotek 1 og REMA. Vurderer kanskje goboken også :happy:


Jeg registrerte meg på goboken også. Måtte registrere ho lille og - men må bare forandre fødselsdato. Da får man gavekort på 2000, som man kan bruke der - som du sikkert fikk med deg. Mye kjekt altså!

Vi bestilte faktisk bæremeis! Så betaler jeg bare mellomlegget på 200 kr, pluss frakt (som jeg tror var på 199). Må bare huske å avbestille bøker og sånt.
 
Jeg registrerte meg på goboken også. Måtte registrere ho lille og - men må bare forandre fødselsdato. Da får man gavekort på 2000, som man kan bruke der - som du sikkert fikk med deg. Mye kjekt altså!

Vi bestilte faktisk bæremeis! Så betaler jeg bare mellomlegget på 200 kr, pluss frakt (som jeg tror var på 199). Må bare huske å avbestille bøker og sånt.
Vi skulle inn å bestille i går, men siden det stod fødselsdato turte vi ikke å gjøre det. Hun er jo ikke født enda:bag:
 
Jeg tenker bare at det kan vi bare forandre på når hun kommer, skal ikke være noe problem :D.
Da vil jeg inn å bestille jeg også. Tror jeg gikk glipp av den hvor jeg kunne bestille voksipose da, menmen:D
 
Har bestilt fra Kiwi og Apotek1. Og fra bokklubben. Sistnevnte så får man gavekort på 2000,- og må bare huske på å avbestille bøker man ikke skal ha. Ingen kjøpsplikt. Men - jeg brukte da gavekortet på bæremeis
Jeg prøvde å gå inn på bokklubben å bestille, men så ingen plass man kunne bestille bæremeis? Har du en link?
Der jeg kom inn kunne man få en lampe til barnerommet i velkomst gave
 
Har hentet pakka på apoteket og «pakka» på Rema. Tenkte jeg skulle hente den på Kiwi her om dagen, logget inn på sidene, men der stod det at den kunne hentes etter tre dager. Så da lukket jeg bare siden og tenkte at jeg skulle gjøre det senere...
 
Du får ikke en gang to pakker om du venter tvillinger hos Rema ;-)

Det er feil informasjon du deler ut. Jeg vet om flere som har sagt at de venter tvillinger i kassen på både kiwi og rema og da har det ikke vært noe problem å fått to. Jeg tror de kjedene der vet hva de holder på med. De tjener mer på å få flere kunder på trumf og æ-appen enn hva de taper på å dele ut to esker. Hvis ikke ville de ha sagt kun en per husholdning. Noe de ikke gjør.
 
Har bestilt fra Kiwi og Apotek1. Og fra bokklubben. Sistnevnte så får man gavekort på 2000,- og må bare huske på å avbestille bøker man ikke skal ha. Ingen kjøpsplikt. Men - jeg brukte da gavekortet på bæremeis

Hei. Hvor dukket det opp med velkomstilbudet til bokklubben? Kan ikke finne.
 
Det er feil informasjon du deler ut. Jeg vet om flere som har sagt at de venter tvillinger i kassen på både kiwi og rema og da har det ikke vært noe problem å fått to. Jeg tror de kjedene der vet hva de holder på med. De tjener mer på å få flere kunder på trumf og æ-appen enn hva de taper på å dele ut to esker. Hvis ikke ville de ha sagt kun en per husholdning. Noe de ikke gjør.
Anbefaler deg å undersøke litt selv før du påstår at noen gir ut feil informasjon. det står på remas egne nettsider at du ikke får to pakker selv om du venter tvillinger. Hva de enkelte kjøpmennene velger å gjøre for sine kunder når de spør i butikken får være opp til dem. Men rema som kjede sier nei til 2 pakker til tvillinger.
 
Last edited:
Back
Topp