Tidlig ultralyd

Ellemelle92

Forelsket i forumet
Når er det «best» å ta tidlig ultralyd?
Vil liksom vente til det er litt mer å se. Hvis det i det hele tatt blir til at jeg bestiller:)
 
Du kan se hjerteslag allerede fra midten av uke 6. I uke 8 så er det litt mer spennende for da ser babyen mer ut som et menneske/bamsemums. For å se litt mer grundig på utviklingen så er det vel anbefalt mellom uke 11-13. Fra slutten av uke 12 så kan en godt trent jordmor/gynekolog se kjønnet via nub teorien, men såklart ikke så nøyaktig som etter uke 16. Så det kommer jo helt ann på hva du er ute etter og hvor mange ultralyder du ønsker å ta :)
 
Jeg skal ha tidlig ultralyd både i uke 7 og 11. 7 for å se hjerteslag, uke 11 for å se om alt står bra til :)
 
Var hos legen min i går, hun anbefalte å vente til uke 12 hvis jeg klarte det, for da var det endelig en liten person å se der inne, ikke en alien :laughing002 så da blir det uke 12 tenker jeg!
 
Jeg var i går :happy: Da var jeg 6+4, man ser veldig lite, men jeg måtte forsikre meg om at hjertet slo :) Skal tilbake igjen i uke 13-14 for å sjekke nakkefold, neseben og kjønn :)
Blir jeg usikker i mellomtiden så tar jeg en TUL til i mellom. :)
 
VI skal imorgen! 8+5, er så spent! Mest for å bekrefte hjerteslag, håper å si det til besteforeldrene imorgen/på lørdag.
 
VI skal imorgen! 8+5, er så spent! Mest for å bekrefte hjerteslag, håper å si det til besteforeldrene imorgen/på lørdag.

Hørtes ut som et fint tidspunkt å fortelle, og kjekt med bilder og å vite at alt er bra da.
Sist fortalte vi familien rundt uke 8-9 og alle andre uke 12, og jeg visste ingenting om hva som foregikk i magen før jeg hørte hjerteslag hos jordmor i uke 13. Nå skjønner jeg ikke helt hvordan jeg var såå sikker på at alt var bra. Var aldri bekymret liksom! Klarer ikke vente så lenge denne gangen:smiley-bounce022
 
Hørtes ut som et fint tidspunkt å fortelle, og kjekt med bilder og å vite at alt er bra da.
Sist fortalte vi familien rundt uke 8-9 og alle andre uke 12, og jeg visste ingenting om hva som foregikk i magen før jeg hørte hjerteslag hos jordmor i uke 13. Nå skjønner jeg ikke helt hvordan jeg var såå sikker på at alt var bra. Var aldri bekymret liksom! Klarer ikke vente så lenge denne gangen:smiley-bounce022
Ja, jeg er SÅ spent. Riiimelig nervøs, håper håper håper at alt er bra! Er jo tidlig med UL, men gjør det mest for å bekrefte hjerteslag, og for å få et bilde å vise frem. Jeg er jo litt "gammal" og, så er jo nervøs for om alt er bra. Kommer jo i en skvis med dette med NIPT- rekker jo ikke innføre det i Norge i tide for meg, og ikke så aktuelt å dra til Sverige nå med karantene etc. Kan jo sende det i posten har jeg sett, men...
 
VI skal imorgen! 8+5, er så spent! Mest for å bekrefte hjerteslag, håper å si det til besteforeldrene imorgen/på lørdag.

Jeg har også i morgen :nailbiting: Veldig spent denne gangen - føler meg egentlig ganske rolig. Men trenger å få bekreftet at det er en liten der og ikke minst, få en litt bedre antagelse om termin. Hittil har det vært vill gjetting :oops: Håper vi får en fin opplevelse begge to :)
 
Ja, jeg er SÅ spent. Riiimelig nervøs, håper håper håper at alt er bra! Er jo tidlig med UL, men gjør det mest for å bekrefte hjerteslag, og for å få et bilde å vise frem. Jeg er jo litt "gammal" og, så er jo nervøs for om alt er bra. Kommer jo i en skvis med dette med NIPT- rekker jo ikke innføre det i Norge i tide for meg, og ikke så aktuelt å dra til Sverige nå med karantene etc. Kan jo sende det i posten har jeg sett, men...

Noen klinikker vil nok klare å innføre NIPT ganske raskt etter 1.7. Vedlegget er fra Spesialistsenteret for kvinner på Jessheim.
 

Vedlegg

  • Screenshot_20200528-065323_Samsung Internet.jpg
    Screenshot_20200528-065323_Samsung Internet.jpg
    21,2 KB · Visninger: 32
Ja, jeg er SÅ spent. Riiimelig nervøs, håper håper håper at alt er bra! Er jo tidlig med UL, men gjør det mest for å bekrefte hjerteslag, og for å få et bilde å vise frem. Jeg er jo litt "gammal" og, så er jo nervøs for om alt er bra. Kommer jo i en skvis med dette med NIPT- rekker jo ikke innføre det i Norge i tide for meg, og ikke så aktuelt å dra til Sverige nå med karantene etc. Kan jo sende det i posten har jeg sett, men...
Jeg har også i morgen :nailbiting: Veldig spent denne gangen - føler meg egentlig ganske rolig. Men trenger å få bekreftet at det er en liten der og ikke minst, få en litt bedre antagelse om termin. Hittil har det vært vill gjetting :oops: Håper vi får en fin opplevelse begge to :)
Masse lykke til begge to!! Gleder meg til å høre hvordan det gikk!:joyful::Heartred
 
Ja, jeg er SÅ spent. Riiimelig nervøs, håper håper håper at alt er bra! Er jo tidlig med UL, men gjør det mest for å bekrefte hjerteslag, og for å få et bilde å vise frem. Jeg er jo litt "gammal" og, så er jo nervøs for om alt er bra. Kommer jo i en skvis med dette med NIPT- rekker jo ikke innføre det i Norge i tide for meg, og ikke så aktuelt å dra til Sverige nå med karantene etc. Kan jo sende det i posten har jeg sett, men...
Du får jo sjekket nakkefold og neseben på UL i uke 10-12. Hvis de ser noe som ikke stemmer så får du ta NIPT testen tror jeg. Jeg satser på det, ingen vits i å bekymre seg unødvendig heller.
 
Ja, jeg er SÅ spent. Riiimelig nervøs, håper håper håper at alt er bra! Er jo tidlig med UL, men gjør det mest for å bekrefte hjerteslag, og for å få et bilde å vise frem. Jeg er jo litt "gammal" og, så er jo nervøs for om alt er bra. Kommer jo i en skvis med dette med NIPT- rekker jo ikke innføre det i Norge i tide for meg, og ikke så aktuelt å dra til Sverige nå med karantene etc. Kan jo sende det i posten har jeg sett, men...
Skjønner jeg godt du er!:happy090 Krysser fingrene for at alt er i orden <3
Ja det er kjipt det er for sent for oss. Ja hørte de kunne sende faktisk! Er jo et alternativ:)
 
Skal på tidlig ultralyd så fort som mulig. Fant ut at jeg var gravid for 2timer siden Har ikke peiling på hvor langt på vei jeg har kommet, snakket med legen så henviser de meg til sykehuset.
Skal på Tidlig ultralyd for å finne ut hvor langt jeg er på vei. Må ta fostervannsprøve i uke 12
 
Du får jo sjekket nakkefold og neseben på UL i uke 10-12. Hvis de ser noe som ikke stemmer så får du ta NIPT testen tror jeg. Jeg satser på det, ingen vits i å bekymre seg unødvendig heller.
Ja, det er vel egentlig det jeg har kommet frem til også.

Bare så leit hvis det evt er noe galt, og en må ta senabort. Særlig sårt personlig- moren min mener senabort er drap..
 
Hørtes fristende ut å gjøre det sånn hehe, men tror det holder med å betale for en gang spørs om jeg får vente til nærmere uke 12:)
Vi har betalt ca 10 milliarder til en fertilitetsklinikk, så her kommer de to ultralydundersøkelsen med i prisen. Skulle bare mangle!
 
Vi skal neste uke - da er jeg minst 8+3 tror jeg. Og så blir det nok en gang til i uke 12 for å sjekke de andre tingene. Klarer ikke dy meg. Og klarer heller ikke å tro at det er sant :happy: vi fikk bare et innfall da bryllupsreisen ble kansellert og bryllupet ble minimert, og jaggu satt den ikke på første. Men jeg pleier aldri å ha sånn flaks, så klarer bare liksom ikke helt å tro på det.. :nailbiting:
 
Last edited:
Back
Topp