Hva svarer du...

Det er vel bare ulike måter å telle på; så vidt jeg har forstått er det f.eks. ulik praksis i ulike land. Jeg følger det helsevesenet i Norge gjør; dvs. at jeg svarer fullgåtte uker (evt. + dager); dvs. at i dag ville jeg svart 26+5 - i hvert fall til venninner som er inne i opplegget og følger veldig med (har noen av dem; spesielt siden jeg er sent ute med førstemann (40 år) og har hatt flere aborter før vi kom så langt som dette) - ellers sier jeg f.eks. i dag at jeg er snart 27 uker, ca. 26 og en halv uke, eller noe sånt (evt. sier jeg når jeg har termin). :)

Jeg har sluttet helt å si uker for jeg syns det er vanskelig når folk heller ikkje skjønner opplegget til og med på legekontoret blir det kluss, skal komme inn i uke 34 men blir det da når jeg er 33+ eller 34+ ?!
Nå er jeg 30+6 men i uke 31.. klarer jo å se meningen selv men for andre så sier jeg mnd og eventuelt hele uker, feks 6 mnd og 3 uker

Nå kan vi jo gå over til å si hvor mange uker vi har igjen, så slipper vi misforståelser :D

sier uken jeg er i. eller om det er nært neste uke så blir det den.
eks
er 27+4
eller
er snart i uke 28.

Jeg sier også alltid uker pluss dager. Når noen spør om antall måneder blir jeg alltid litt usikker og må tenke meg om :joyful:

Back
Topp