Hvor lenge varer en lur/hvil?

Sniker fra mai ;)
I 1 trimester ble den en del lurer på dagen, var ekstremt trøtt og sov dårlig på natten . Alt fra 1 til 3 timer på dagtid måtte til
I 2 trimester var det ikke så mye soving, mens nå helt på slutten av 3 trimester er jeg mer trøtt igjen. Hatt 2 lurer i dag :joyful:

Jeg sover 1-2 timer per dag, sover likevel mellom 22-05.30 uten problemer. I blant har jeg så store smerter at jeg sliter med å sove av den grunn og da sover jeg gjerne 3t på dagen.

Jeg sover 1-2 timer per dag, sover likevel mellom 22-05.30 uten problemer. I blant har jeg så store smerter at jeg sliter med å sove av den grunn og da sover jeg gjerne 3t på dagen.
Off da skjønner jeg godt at det kan trengs mitt mer søv på dagen også :bag:

Merker selv nå at nattesøvnen ikke helt gir så god effekt lengre .. ingen liggestilling som er behagelig lengre :confused:

Alt frå 30 min til 2 tima. I dag hadde eg barnefri og skulle ta meg ein halvtimes kvil. Plutselig stod 3 åringen og klappa meg på kinnet. Eg lurte på kvifor ho kom heim så tidlig, men då hadde eg sove i 2 timer:hilarious: me trenge med andre ord søvn! Eg er klar å legga meg til å sova igjen no, så om eg søve 2 tima på dagen ødelegge ikkje natta ;)

Tar en lur en gang i blant, men da sovner jeg som regel av utmattelse på sofaen om ettermiddagen. Sover da mellom 1-2 timer dersom ingen vekker meg. Som regel har jeg da sovet dårlig på natten. Og med dårlig mener jeg under 6 timer eller veldig oppstykket søvn.
xsmile5hvis jeg har fått 5t søvn en natt er d super bra. :woot:Ha ha småbarnslivet er ikke for pyser :stop:

Jeg hviler etter at jeg har levert ungene på skolen, sover fra 30minutt til 2 timer. Alt etter hvor lite søvn jeg har hatt på natta. Også vil jeg legge meg kl.22... kjenner det kreves mye energi av meg for å gjøre små ting for tiden:arghh::bag:

xsmile5hvis jeg har fått 5t søvn en natt er d super bra. :woot:Ha ha småbarnslivet er ikke for pyser :stop:

Vi har hatt ei som har sovet veldig godt hele veien, så vi har heldigvis ikke opplevd den siden av småbarnslivet. Tror jeg kan telle på en hånd hvor mange våkenetter vi har hatt (utenom sykdom) siden hun ble født for snart 6 år siden.

Jeg tipper folk er forskjellige også. Samboeren min kan fint sove 5 timer og jobbe hele dagen etterpå, men jeg fungerer bare ikke uten minimum 6 timers søvn, og i hvert fall ikke nå når jeg er gravid og jobben min hovedsaklig består i å analysere, skrive og lese.

Jeg er sykemeldt, så sover heller lengre på morningen, det fungerer fint med et par tissepauser :D Men kjenner nå at behovet for mat kommer oftere, og går det for lang tid mellom måltidene blir jeg kvalm og kaster opp. Så i dag testet jeg ut å stå opp tidlig, og har tatt meg en formiddagslur på 1,5 time istedet :)

Vet ikke hva skjer - skylder på denne tråden og mitt svar om aldri å ta lur! :p sovna selvsagt litt nå i dag og sliter så forferdelig med å våkne på ordentlig igjen :bag:

Jeg er sykemeldt, så sover heller lengre på morningen, det fungerer fint med et par tissepauser :D Men kjenner nå at behovet for mat kommer oftere, og går det for lang tid mellom måltidene blir jeg kvalm og kaster opp. Så i dag testet jeg ut å stå opp tidlig, og har tatt meg en formiddagslur på 1,5 time istedet :)
Håper du finner en rytme som funker så du slipper kvalmen :)

Jeg sover best timene på morningen, sånn etter kl 4. Noe som passer veldig dårlig når jeg må levere storebror i Bhg og han ikke sover lenger enn maks 06.30 :hilarious: I tillegg har jeg begynt å slite med å være sulten på morningen så spiser 2-3 knekkebrød, også er jeg stappmett til middag kl 16:bag:

Vet ikke hva skjer - skylder på denne tråden og mitt svar om aldri å ta lur! :p sovna selvsagt litt nå i dag og sliter så forferdelig med å våkne på ordentlig igjen :bag:
Haha, når man ikke kan skylle på mann og barn, skyll på forumet :hilarious: Noen ganger hjelper en tur i frisk luft helt alene på meg. Håper du bare slipper å være gretten og zombietimstand i tillegg :bag:

Håper du finner en rytme som funker så du slipper kvalmen :)

Jeg sover best timene på morningen, sånn etter kl 4. Noe som passer veldig dårlig når jeg må levere storebror i Bhg og han ikke sover lenger enn maks 06.30 :hilarious: I tillegg har jeg begynt å slite med å være sulten på morningen så spiser 2-3 knekkebrød, også er jeg stappmett til middag kl 16:bag:
Takk for det! Må nok bare innse at kroppen trenger oftere næring enn før, selv om det er omstilling å spise så ofte når man ikke er vant til det og absolutt ikke er frokostmenneske :)
Ja de morgentimene er også de beste for meg! Da har liksom bekkensmertene sluppet litt taket fra kvelden før.. dere med småbarn fra før er noen helter!

Tar en dupp på dagen 30 min - 1,5 time før henting på bhg før og ha energi til storebror på resten av EM ☺️

Nesj kan godt ta en powernap på 15 min nå. Sjeldent en time. Medfar kan gjerne ta 15 timer.

Kjenner jeg etterhvert utvider de 15 min mer regelmessig.

Min lur i går ble fra 10:15-13:30. Hadde på en alarm 11:15, men den hørte jeg aldri :bag: De blir som oftest litt lengre enn planlagt

Back
Topp