Utviklingstrinn

Beibii

Glad i forumet
Januarlykke 2020
❄️ Januargull 2023 ❄️
Hvordan går det med de små under utviklingstrinnene?

Her har det gått bra frem til nå. Det skjer så masse med Lillemor for tiden og hun sliter med å roe seg ned. Det hele påvirker både aktiviteter på dagtid og nattesøvnen. Tidligere har hun sovet natta gjennom med amming og samsoving. De siste dagene har hun våknet kl 05 og er klar for ny dag!

Det skal sies at hun er ei veldig sosial frøken som har vært veldig "med" fra starten. Hun suger til seg inntrykk, er aktiv med både leker og rulling, armer og ben. Selv tenker jeg derfor at hun må skjermes noe for å hjelpe henne å finne roen, men hun våkner av trilleturer etter 30 min og vil heller ha med seg det som skjer. Ikke liker hun å kjøre bil og ja.. opp og frem hele tiden, rett og slett! Artig med viljesterk og aktiv unge altså, men gud så slitsomt det er i perioder også!- både for oss som foreldre, men for snuppa selv som ofte blir frustrert fordi det ikke går fort nok!
 
Med storebror fulgte jeg med på utviklingstrinn (som denne: https://dux8hybk73ml8.cloudfront.net/wp-content/uploads/2017/03/30115813/side26.pdf), men nå som vi har to skal jeg innrømme at hverdagen er såpass hektisk at jeg ikke har tenkt så mye på sånne ting. :p Lillebror våkner etter 30–45 minutter i vogna og i moseskurven, så for at han skal få langsøvn på dagtid må vi ha ham i bæreselen. Han er også veldig sosial og "med". :Heartblue Vi har merket at han har hatt noen sprang underveis, når han plutselig har mange nye lyder, klarer mer med hendene sine osv. Men de urolige periodene har virket mer som luftsmerter eller magetrøbbel (diaré), så jeg vet ikke om vi har merket så mye til utviklingstrinn søvnmessig enda.

Alt er en fase, er mitt motto. :) Så forhåpentligvis kan du snart sove lengre enn til klokken fem igjen!
 
Jada, alt er en fase, det tenker jeg og! Bare litt heftig når det står på som verst. Er ikke vant til at Lillemor er så gretten og sovet så lite som hun har de siste dagene, så kjenner vel ekstra på det nå av den grunn. Artig å se alt som skjer underveis da, så det er en fin tid dette og :happy:
 
Jada, alt er en fase, det tenker jeg og! Bare litt heftig når det står på som verst. Er ikke vant til at Lillemor er så gretten og sovet så lite som hun har de siste dagene, så kjenner vel ekstra på det nå av den grunn. Artig å se alt som skjer underveis da, så det er en fin tid dette og :happy:

Huff ja, det er fælt når de er i ulage, og når hun sover lite, sover vel du for lite, også. Håper det går seg til snart!
 
Back
Topp