Kattenett - Ja eller nei?

Alana

Betatt av forumet
Septemberlykke 2016
Vi hadde kattenett til eldstebarnet, men nå virker det som at flere barnebutikker som Barnas Hus har kuttet ut kattenett. Finner det kun i nettbutikker som Farmasiet og begynner å lure. Er det slikt at kattenett med kraftigere masker ikke er å anbefale nå lenger?

Jeg mener å ha lest at det blir for tett.

Kommer jo ingen katter oppi om man bruker myggnett. Dessuten står jo ikke vogna uten tilsyn, så jeg har aldri brukt noe annet enn myggnetting på min datter :)

Vi hadde kattenett til eldstebarnet, men nå virker det som at flere barnebutikker som Barnas Hus har kuttet ut kattenett. Finner det kun i nettbutikker som Farmasiet og begynner å lure. Er det slikt at kattenett med kraftigere masker ikke er å anbefale nå lenger?

Sniker
Myggnett burde holde. Jeg legger også babycall sånn at vi vil høre om en katt klatrer oppi vogna, samt ser til den nå og da særlig npr babyen er liten.
Har faktisk ikke hørt om kattenett :p

Har myggnett men vogna står uansett alltid i oppsyn så brukte det ikke med tanke på kattene egentlig. De var ikke så interessert i vogna eller ungen

Jepp bruker kattenett på eldste barnet og kommer også til å bruke det til lillebror. Babyen sover ute i carporten med babycall, men føler det uansett er lurt med kattenett da det er mange katter rundt her vi bor.

Kattene tiltrekkes av varmen barnet gir fra seg når det er kaldt ute. Jeg bruker ikke myggnettingen på høst, vinter og vår kun kattenettet. Så ser jeg heller hvilket behov det er om sommeren. Men enig, både kattenett og myggnett kan bli litt i meste laget de varmeste dagene. ;)

Last edited:
Ah, men kattenett har jo større hull enn myggnett :)

Går vel mer på at veps og sånn kommer inn i kattenett har jeg hørt. Kattenett kan sikkert være en greie på vinteren, men er ikke anbefalt istedenfor myggnett på sommeren :)

Jepp bruker kattenett på eldste barnet og kommer også til å bruke det til lillebror. Babyen sover ute i carporten med babycall, men føler det uansett er lurt med kattenett da det er mange katter rundt her vi bor.

Kattene tiltrekkes av varmen barnet gir fra seg når det er kaldt ute. Jeg bruker ikke myggnettingen på høst, vinter og vår kun kattenettet. Så ser jeg heller hvilket behov det er om sommeren. Men enig, både kattenett og myggnett kan bli litt i meste laget de varmeste dagene. ;)

Hvor kjøper du kattenett? :)

Bruker kun myggnetting hele året, da det er mange katter i nabolaget. Legger babycallen inni vogna, så hører vi om det kommer katt oppi vonga. Synes det er trygest.

Back
Topp