Myter om kjønn

Høstdrøm

Forelsket i forumet
Novemberlykke 2020
Det spiller jo ikke noen rolle hvilket kjønn babyen er, men litt gøy er det jo å vite :)

har lest i en studie at dersom morkaken fester seg på høyre side blir det gutt, og venstre side jente :) studerte TUL bildet fra første svangerskap (jente) og det var foranliggende morkake men mot venstresiden. Denne gangen på TUL så man tydelig at morkaken er på høyre. Ellers så er jo starten av svangerskapet helt likt som med første. Så teorien om at man er kvalmere om man bærer jente kan jeg ikke bekrefte da jeg ikke var spess kvalm da og ikke nå.

Noen andre som vil dele litt myter og symptomer?:cat:
 
Forrige svangerskap:
Lite kvalm.
Klarte å sove på venstre side.
Klarte ikke å spise noe søtt de første mnd. da det ikke smakte i det hele tatt.
Lite kald generelt.
Lite hodepine.
Ømme pupper forrige svangerskap.
Ifølge kinesiske fødselskartet ble det jente.

Jente forrige svangerskap.

Nå:
Mye mer kvalm denne gangen.
Sliter med å sove på venstre side.
Klarer å spise litt søtt nå, men ikke mye.
Kald på føttene hele tiden.
Mye hodepine.
Ikke ømme pupper.
Ifølge det kinesiske fødselskartet blir det gutt.

Spent på hva OUL vil vise :)

Legger ved link til det kinesiske fødselskartet her:
https://www.thebump.com/chinese-gender-chart
Det er bare å legge inn måneden unnfangelsen fant sted og hvor gammel du var da.
 
Forrige svangerskap:

- Ikke et eneste svangerskapstegn bortsett fra en uke med skikkelig trøtthet i uke 7.
- ikke voldsom matlyst, småspist, gikk ned mange kilo.
- Kinesisk fødselskart sa jente, men det ble en gutt.

Denne gangen:
- Mer tegn til å være gravid.
- Mye uggen når jeg ikke spiser. Føler meg bedre med en gang jeg spiser (regner med at jeg allerede har lagt på meg)
- vonde pupper
- litt hodepine
- kinesisk fødselskart sier gutt.
(?)
 
Last edited:
Forrige svangerskap:
Lite kvalm.
Klarte å sove på venstre side.
Klarte ikke å spise noe søtt de første mnd. da det ikke smakte i det hele tatt.
Lite kald generelt.
Lite hodepine.
Ømme pupper forrige svangerskap.
Ifølge kinesiske fødselskartet ble det jente.

Jente forrige svangerskap.

Nå:
Mye mer kvalm denne gangen.
Sliter med å sove på venstre side.
Klarer å spise litt søtt nå, men ikke mye.
Kald på føttene hele tiden.
Mye hodepine.
Ikke ømme pupper.
Ifølge det kinesiske fødselskartet blir det gutt.

Spent på hva OUL vil vise :)

Legger ved link til det kinesiske fødselskartet her:
https://www.thebump.com/chinese-gender-chart
Det er bare å legge inn måneden unnfangelsen fant sted og hvor gammel du var da.

ååh, spennende :) jeg har vært iskald på føttene og hatt mye hodepine i starten av begge svangerskapene :) forrige gang sa kinesisk fødselskart gutt (feil), og denne gangen jente :) veldig ømme pupper forrige gang da, men ikke nå..
 
Forrige svangerskap:

- Ikke et eneste svangerskapstegn bortsett fra en uke med skikkelig trøtthet i uke 7.
- ikke voldsom matlyst, småspist, gikk ned mange kilo.
(Gutt)

Denne gangen:
- Mer tegn til å være gravid.
- Mye uggen når jeg ikke spiser. Føler meg bedre med en gang jeg spiser (regner med at jeg allerede har lagt på meg)
- vonde pupper
- litt hodepine

(?)

har du en følelse av hva det blir? selv tenker jeg at det garantert blir gutt denne gangen, men det trodde jeg sist også :joyful:
 
har du en følelse av hva det blir? selv tenker jeg at det garantert blir gutt denne gangen, men det trodde jeg sist også :joyful:

Faktisk usikker. Var bråsikker sist på at det ble en gutt, så jeg tror jeg må føle litt på det noen uker til. ;)
 
ååh, spennende :) jeg har vært iskald på føttene og hatt mye hodepine i starten av begge svangerskapene :) forrige gang sa kinesisk fødselskart gutt (feil), og denne gangen jente :) veldig ømme pupper forrige gang da, men ikke nå..
Spennende! :)

Korrigert ettersom du allerede hadde svart på spørsmålet i samme tråd, men til en annen ;)
 
Last edited:
Var ikke kvalm i det hele tatt i første svangerskap og hadde bekkenløsning fra uke 10, det ble en gutt. I andre svangerskap spydde jeg fra uke 6 og til uke 24, solid bekkenløsning kom ikke før i uke 33 og det ble også en gutt.

Denne gangen har jeg vært mye kvalm fra uke 5, men det har begynt å roe seg nå i uke 10. Lite hodepine, ømme pupper og stortsett ganske varm. Er bombesikker på at det blir gutt nummer tre denne gangen, mannen min har spøkt med at han bare lager gutter. :p
 
Har hørt man skal henge en gullring i en sytråd over håndleddet. Så sirkler den rundt (gutt) eller att og frem (jente) :hilarious: husker fra da jeg var lita at det var en dame som gjor dette på mamma når hun ventet min lillebror. Dette har hun gjort alle alle 3 gangene, å det var rett :p
 
Var ikke kvalm i det hele tatt i første svangerskap og hadde bekkenløsning fra uke 10, det ble en gutt. I andre svangerskap spydde jeg fra uke 6 og til uke 24, solid bekkenløsning kom ikke før i uke 33 og det ble også en gutt.

Denne gangen har jeg vært mye kvalm fra uke 5, men det har begynt å roe seg nå i uke 10. Lite hodepine, ømme pupper og stortsett ganske varm. Er bombesikker på at det blir gutt nummer tre denne gangen, mannen min har spøkt med at han bare lager gutter. :p

Morsomt at det kan være så forskjellig :) spennende å se om det blir enda en gutt :p
 
Har hørt man skal henge en gullring i en sytråd over håndleddet. Så sirkler den rundt (gutt) eller att og frem (jente) :hilarious: husker fra da jeg var lita at det var en dame som gjor dette på mamma når hun ventet min lillebror. Dette har hun gjort alle alle 3 gangene, å det var rett :p

Ja, jeg har også hørt dette! Kult at det virket da:joyful: kunne jo kanskje være morsomt å prøve selv
 
Har hørt man skal henge en gullring i en sytråd over håndleddet. Så sirkler den rundt (gutt) eller att og frem (jente) :hilarious: husker fra da jeg var lita at det var en dame som gjor dette på mamma når hun ventet min lillebror. Dette har hun gjort alle alle 3 gangene, å det var rett :p
Det skal jeg jammen meg prøve :hilarious:
 
Forrige svangerskap:

Ømme bryster
Tørr, men fin hud.
Mye hodepine
Ikke kvalm
Tidlig halsbrann
Ekstremt trøtt første 14 uker, ellers i god form etterpå.
Cravet frukt, bær og grønnsaker.
Lite vektoppgang, kun magen.
Kinesisk fødselskart sa jente, var en gutt.

Denne gangen:

Ømme bryster
Uren hud
Ekstrem kvalme fra uke 6
Utpreget trøtt/sliten
Humørsvingninger
Dårlig matlyst
Foreløpig ikke halsbrann (men det kommer nok)
Kinesisk fødselskart sier gutt.
Ingen cravinger (til nå)

Så får vi se da, er foreløpig så tidlig i svangerskapet at det er vanskelig å sammenligne fra forrige enda. Men største forskjellen er den ekstreme kvalmen, som jeg overhodet ikke hadde i forrige svangerskap. Har guttefølelse nå og :)
 
Har hørt man skal henge en gullring i en sytråd over håndleddet. Så sirkler den rundt (gutt) eller att og frem (jente) :hilarious: husker fra da jeg var lita at det var en dame som gjor dette på mamma når hun ventet min lillebror. Dette har hun gjort alle alle 3 gangene, å det var rett :p
Dette må prøves, skal finne frem sytråden i kveld :D
 
Forrige svangerskap:

Ømme bryster
Tørr, men fin hud.
Mye hodepine
Ikke kvalm
Tidlig halsbrann
Ekstremt trøtt første 14 uker, ellers i god form etterpå.
Cravet frukt, bær og grønnsaker.
Lite vektoppgang, kun magen.
Kinesisk fødselskart sa jente, var en gutt.

Denne gangen:

Ømme bryster
Uren hud
Ekstrem kvalme fra uke 6
Utpreget trøtt/sliten
Humørsvingninger
Dårlig matlyst
Foreløpig ikke halsbrann (men det kommer nok)
Kinesisk fødselskart sier gutt.
Ingen cravinger (til nå)

Så får vi se da, er foreløpig så tidlig i svangerskapet at det er vanskelig å sammenligne fra forrige enda. Men største forskjellen er den ekstreme kvalmen, som jeg overhodet ikke hadde i forrige svangerskap. Har guttefølelse nå og :)

Noen likheter og mest forskjeller! Det er så rart hvordan svangerskap kan være så ulike :) blir såå spennende! Hos meg er det veldig likt, eneste er at kinesisk fødselskart sa gutt sist og jente nå! Sist ble det altså jente, så da er jeg sånn skrudd sammen at det måå være motsatt nå også :p
 
Jeg fikk hypermesis med jenta og «bare» vanlig svangerskapskvalme med oppkast med gutten. Så her stemmer det at jente gjør en kvalmere.
Morkaken vet jeg ikke hvilken side den var festet (annet enn bak mot ryggraden) med jenta, mens den var festet midt foran og halvveis over åpningen med gutten.
Jeg hadde veldig kraftig halsbrann med jenta, men moderat halsbrann med gutten.
Det kinesiske fødselskartet tok feil med jenta og mente jenta skulle bli gutt, men hadde rett med gutten.

Blir spennende å se hvem som skjuler seg hos meg denne gangen, men det skal vi ikke vite før på fødestua.
 
Har hørt man skal henge en gullring i en sytråd over håndleddet. Så sirkler den rundt (gutt) eller att og frem (jente) :hilarious: husker fra da jeg var lita at det var en dame som gjor dette på mamma når hun ventet min lillebror. Dette har hun gjort alle alle 3 gangene, å det var rett :p

Den testen har jeg gjort, men lest at det er motsatt. Sirkler den rundt er det jente, går den fram og tilbake er det gutt og stopper den ikke mellom kjønnene så er det tvillinger.
Leste et innlegg om det i graviditet, fødsel og tiden etter gruppa igår der alle gikk etter det og på de fleste har det stemt :) På meg gikk den først fram og tilbake for gutt (har en sønn), så stoppet den litt og så begynte den å sirkle rundt slik at neste er jente. Så nå gjelder det bare å se da :p
 
Den testen har jeg gjort, men lest at det er motsatt. Sirkler den rundt er det jente, går den fram og tilbake er det gutt og stopper den ikke mellom kjønnene så er det tvillinger.
Leste et innlegg om det i graviditet, fødsel og tiden etter gruppa igår der alle gikk etter det og på de fleste har det stemt :) På meg gikk den først fram og tilbake for gutt (har en sønn), så stoppet den litt og så begynte den å sirkle rundt slik at neste er jente. Så nå gjelder det bare å se da :p
Blir gøy å se om det stemmer :D
 
Spennende å lese om mange like og ulike symptomer. Har selv 4 gutter fra før og 3 svangerskap. Felles med disse svangerskapene var at jeg var iskald hele tiden, holdt omtrent på å fryse i hjel. Iskald under føttene. Metall smak i munnen. Cravet isbiter :) Noe uggen hvis jeg ikke spiste. God matlyst og sykt trøtt hele tiden men Ellers i fin form :) denne gangen har jeg de to første mnd ikke hatt matlyst eller vært sulten i det hele tatt. Hatt noe mer lyst på sitron og bringebær og sjokolade (krokanrull er favoritten). I begynnelsen følte jeg meg fyllesyk (ikke direkte kvalm, men rett og slett uggen). Jeg har vært varmere dette svangerskapet og orker slett ikke ha på mer klær enn nødvendig. Ekstremt kvalm dersom jeg ikke spiser. Brystene har vokst utrolig mye og er ømme og jeg føler at huden er uren og føler meg direkte ulekker. Kinesisk fødselskalender sier jente. Morkaken er plassert bak mot ryggrad, kjenner mest bevegelse mot venstre siden og ser jeg begynte å kjenne noe Morkakeprøven gir meg endelig svar på kjønn denne uken :)
 
Last edited:
Spennende å lese om mange like og ulike symptomer. Har selv 4 gutter fra før og 3 svangerskap. Felles med disse svangerskapene var at jeg var iskald hele tiden, holdt omtrent på å fryse i hjel. Iskald under føttene. Metall smak i munnen. Cravet isbiter :) Noe uggen hvis jeg ikke spiste. God matlyst og sykt trøtt hele tiden men Ellers i fin form :) denne gangen har jeg de to første mnd ikke hatt matlyst eller vært sulten i det hele tatt. Hatt noe mer lyst på sitron og bringebær og sjokolade (krokanrull er favoritten). I begynnelsen følte jeg meg fyllesyk (ikke direkte kvalm, men rett og slett uggen). Jeg har vært varmere dette svangerskapet og orker slett ikke ha på mer klær enn nødvendig. Ekstremt kvalm dersom jeg ikke spiser. Brystene har vokst utrolig mye og er ømme og jeg føler at huden er uren og føler meg direkte ulekker. Kinesisk fødselskalender sier jente. Morkaken er plassert bak mot ryggrad, kjenner mest bevegelse mot venstre siden og ser jeg begynte å kjenne noe Morkakeprøven gir meg endelig svar på kjønn denne uken :)

spennende :)
 
Back
Topp