Voss sjukehus

Må man ta kontakt med Voss på forhånd eller kan man bare ringe inn når fødselen er i gang? Vet ikke om jeg greier å bestemme meg 100 % hvor jeg vil føde før det begynner.
 
Hadde keisersnitt på voss i mars pga seteleie. Fantastisk oppfølging både før og etter operasjonen. Hadde en kjempe fin opplevelse :)
 
Hadde keisersnitt på voss i mars pga seteleie. Fantastisk oppfølging både før og etter operasjonen. Hadde en kjempe fin opplevelse :)

Hei hei :) Helt ny her i forumet så håper du får denne :p

Jeg har bebi i seteleie og skal egentlig på ul kontroll på Haukeland i morgen for å få bekreftet hvordan han ligger, pluss da evt. ta andre undersøkelser for å se angående keisersnitt vs. vaginal setefødsel. Jeg er 100 % sikker på at jeg ønsker ks hvis han ikke snur seg, men har jo forstått at dette er veldig vanskelig på Haukeland. Og at dersom jeg går på undersøkelsene der i morgen så blir jeg "låst" der.

Hvordan gjorde du det i forhold til Voss? Er det sånn at jeg evt. bare kan ringe dit og si at jeg ønsker å føde der og at bebien ligger i seteleie? Vurderer sterkt å ringe dit i morgen før undersøkelsen på kk....
 
Hei hei :) Helt ny her i forumet så håper du får denne :p

Jeg har bebi i seteleie og skal egentlig på ul kontroll på Haukeland i morgen for å få bekreftet hvordan han ligger, pluss da evt. ta andre undersøkelser for å se angående keisersnitt vs. vaginal setefødsel. Jeg er 100 % sikker på at jeg ønsker ks hvis han ikke snur seg, men har jo forstått at dette er veldig vanskelig på Haukeland. Og at dersom jeg går på undersøkelsene der i morgen så blir jeg "låst" der.

Hvordan gjorde du det i forhold til Voss? Er det sånn at jeg evt. bare kan ringe dit og si at jeg ønsker å føde der og at bebien ligger i seteleie? Vurderer sterkt å ringe dit i morgen før undersøkelsen på kk....

Har sendt deg melding :)
 
Hei hei :) Helt ny her i forumet så håper du får denne :p

Jeg har bebi i seteleie og skal egentlig på ul kontroll på Haukeland i morgen for å få bekreftet hvordan han ligger, pluss da evt. ta andre undersøkelser for å se angående keisersnitt vs. vaginal setefødsel. Jeg er 100 % sikker på at jeg ønsker ks hvis han ikke snur seg, men har jo forstått at dette er veldig vanskelig på Haukeland. Og at dersom jeg går på undersøkelsene der i morgen så blir jeg "låst" der.

Hvordan gjorde du det i forhold til Voss? Er det sånn at jeg evt. bare kan ringe dit og si at jeg ønsker å føde der og at bebien ligger i seteleie? Vurderer sterkt å ringe dit i morgen før undersøkelsen på kk....
Ikke søk på Haukeland pga de sier stort sett nei, er bedre å søke Voss eller andre sykehus først siden de lettere sier ja
 
Fødte på Voss i januar og var kjempefornøyd.
De rakk ikke å gi meg lystgass pga ekstrem hurtig fødsel (var vel inne på fødestuen i 10-15 min) men fikk litt når jeg skulle presse ut morskaken.
 
Må få skryte av Voss. Det er en helt fantastisk gjeng som jobber der. Følte meg veldig godt ivaretatt, både på kontroller i svangerskapet og under fødselen/på barsel.
Til tross for lang vei blir det garantert Voss igjen hvis jeg skal ha flere barn.☺
 
Har født 1 gang på Haukeland og 2 ganger på Voss og synes det er SÅ mye bedre på Voss!
 
Hvorfor synes du det? Hadde vært spennende å høre :)
Voss er mye mindre, de har bedre tid, jeg følte meg mer hørt, jeg fikk snakke med lege med en gang jeg spurte om det når jeg hadde en bekymring, pappaen fikk overnatte der sammen med oss - på Haukeland må de reise hjem etter bare noen timer når man blir trillet opp på barsel.
Det er også mye bedre med enerom på barsel, på Haukeland lå jeg sammen med tre andre og det ble ingen søvn på meg selv om min egen baby sov.
Itillegg synes jeg de hadde koseligere rom og bedre mat.

Nå var det riktignok 7 år mellom første fødsel på Haukeland og andre fødsel på Voss og jeg vet ikke hvordan det er på Haukeland nå, kanskje noen ting er blitt bedre?
Skal føde der til sommeren og gruer meg litt. Skulle gjerne født på Voss igjen.
 
Har føst 1 barn på voss og 1 barn på Haukeland.
Ingen tvil om at det å føde på Voss er 1000 ganger bedre.
Der har faktisk jordmor tid til deg.
 
Går i mot strømmen jeg da, har født 1 barn på Voss og 1 barn på Storken Haukeland. Etter mitt opphold på Voss var jeg traumatisert og syk lenge etterpå pga dårlig oppfølging og manglende kommunikasjon med de som jobbet der.
Storken Haukeland var jeg svært fornøyd med og jeg fikk god oppfølging ifht fødselsangsten jeg slet med fra Voss.

Voss var i 2010, så mulig de har skjerpet rutinene sine da.
 
Født på Voss to ganger, en gang på KK. Opplevelsene kan ikke sammenlignes. Anbefaler Voss til alle som skal føde- en god plass å være.
 
Noen som har født her nylig? :)
 
Noen som har født der nå i disse tider? Får far være med?
 
Back
Topp