Skravletråden for april

Huff. Jeg har jo fulgt Kimani i dyreparken for andre gang nå. I 2019 var hun innbilt gravid eller noe sånn, ingen baby kom. I år sjekka de med røntgen av magen før de annonserte det offentlig, det er (minst) en baby inni der. For enter født sånn denne uka. Mot helga trolig, så jeg var forberedt på mange timer med titting enda.

I natt klokka tre kom en bitte liten gepard til verden, dødfødt.

Oppi alt annet som skjer, er dette trist. Og jeg må fortelle det til ungene som også gledet seg. Som de gjorde i fjor. I fjor sommer så vi henne i dyreparken, et nydelig dyr!

For 4 år siden fikk hun et kull på 4, to av dem, guttene, lever i dyreparken nå. Jentrne er flyttet, truet art, bevaringsprogram.

Llllemoe husket dem, de som løp så fort. Så, skal de bli storebror? Sa hun fornøyd i går kveld.

Ja. Eller nei. For det ble ikke nye små babyer. Bare en død

Huff. Jeg har jo fulgt Kimani i dyreparken for andre gang nå. I 2019 var hun innbilt gravid eller noe sånn, ingen baby kom. I år sjekka de med røntgen av magen før de annonserte det offentlig, det er (minst) en baby inni der. For enter født sånn denne uka. Mot helga trolig, så jeg var forberedt på mange timer med titting enda.

Oppi alt annet som skjer, er dette trist. Og jeg må fortelle det til ungene som også gledet seg. Som de gjorde i fjor. I fjor sommer så vi henne i dyreparken, et nydelig dyr!

For 4 år siden fikk hun et kull på 4, to av dem, guttene, lever i dyreparken nå. Jentrne er flyttet, truet art, bevaringsprogram.

Llllemoe husket dem, de som løp så fort. Så, skal de bli storebror? Sa hun fornøyd i går kveld.

Ånei... kjenner jeg får tårer i øynene...

Oh nei :( trist - skulle fortelle jentene og vise dem nå når det begyndte å nærme seg

Jeg gleder meg så til normal hverdag igjen! men dette er jo egentlig gått ganske greit sånn sett. Mannen har fortsatt en sikker jobb og feriepengene blir ikke brukt på reising i år så buffer vil se bra ut i hvertfall :rolleyes:

Jeg gleder meg så til normal hverdag igjen! men dette er jo egentlig gått ganske greit sånn sett. Mannen har fortsatt en sikker jobb og feriepengene blir ikke brukt på reising i år så buffer vil se bra ut i hvertfall :rolleyes:
Gleder oss vi også.
Vi begge har heldigvis sikre jobber.
Blir mindre reising i år, så en del av feriepengene vil bli spart samtidig som at pengene på ferie-sparings kontoen ikke kommer til å bli brukt. Blir forhåpentligvis en flott ferie i 2021 eller 2022, akkurat når tør jeg heller ikke håpe på 2021.
Vurdere nesten om noen av disse pengen kan brukes på innskudd på ei hytte

Vi får mye mindre feriepenger en vanlig sp det meste går nok til regninger og lån som vanlig.

Åh så trist :(

Gleder oss vi også.
Vi begge har heldigvis sikre jobber.
Blir mindre reising i år, så en del av feriepengene vil bli spart samtidig som at pengene på ferie-sparings kontoen ikke kommer til å bli brukt. Blir forhåpentligvis en flott ferie i 2021 eller 2022, akkurat når tør jeg heller ikke håpe på 2021.
Vurdere nesten om noen av disse pengen kan brukes på innskudd på ei hytte
Blir nok brukt til egenkapitale her når vi kommer så langt :p

Vi pleier å være flinke med de pengene, nå skal vi ha nr4 så det blir kanskje noe ulønnet perm eller arbeidsløshet? etter perm? hvem vet
Ja her blirvdet jo arbeidsløshet sånn det ser ut nå hvertfall. Pleier å sette en del av de på konto men med mye mindre utbetalt blir det nok ikke spnn. Skattepengene mine går rett på sparekonto :)

Øs, pøs, plaskregn.

Da renner det inn mer og mer

Bahh. Jeg hater dette

Ja her blirvdet jo arbeidsløshet sånn det ser ut nå hvertfall. Pleier å sette en del av de på konto men med mye mindre utbetalt blir det nok ikke spnn. Skattepengene mine går rett på sparekonto :)
Her går skattepengene til trampoline i år - må sjekke skattekortet og evt justere litt så jeg ikke får smell neste år

Får dere ikke tettet det?

Ikke så lenge det regner og blåser sånn. Hadde blikkenslager her som tettet det sist men han måtte vente til det var trygt å gå opp.
. Vel. Jeg føler nesten vi burde sluttet å fyre og legge pressenning over pipa og rundt der nå, men det var det å gå opp der med den da. Det blåser mindre i dag, men ikke helt greit likevel, det er høyt opp og ikke helt greit å dra med seg eb pressenning for en som ikke er vant til å jobbe sånne steder. Så egentlig venter vi på opp lett, i morgen helst, og da altså blikkenslager igjen. I mellomtiden bytter jeg håndkle et par ganger i døgnet. Og hater dette.

Mulig vi kunne lagt på pressenning, men jeg er ikke akkurat helt hendt til å klatre opp med den, og neppe mannen heller. Men, ja. Føler vi burde det.

Back
Topp