Skravletråden for april

Veldig

Jeg føler denne "vente" løsningen mannen sier er der eneste vi kan gjøre er grusom. Grusom. Jeg skjønner nesten ikke at det ikke er noe vi kan gjøre. Men. Jeg må nesten stole på at det stemmer. Jeg kan ikke overprøve det. Blokke slageren kommer nok og vi skal i tillegg til tetting ha ny pipehatt!

Ikke så lenge det regner og blåser sånn. Hadde blikkenslager her som tettet det sist men han måtte vente til det var trygt å gå opp.
. Vel. Jeg føler nesten vi burde sluttet å fyre og legge pressenning over pipa og rundt der nå, men det var det å gå opp der med den da. Det blåser mindre i dag, men ikke helt greit likevel, det er høyt opp og ikke helt greit å dra med seg eb pressenning for en som ikke er vant til å jobbe sånne steder. Så egentlig venter vi på opp lett, i morgen helst, og da altså blikkenslager igjen. I mellomtiden bytter jeg håndkle et par ganger i døgnet. Og hater dette.

Mulig vi kunne lagt på pressenning, men jeg er ikke akkurat helt hendt til å klatre opp med den, og neppe mannen heller. Men, ja. Føler vi burde det.
Ah skjønner , kjedelig altså

Veldig

Jeg føler denne "vente" løsningen mannen sier er der eneste vi kan gjøre er grusom. Grusom. Jeg skjønner nesten ikke at det ikke er noe vi kan gjøre. Men. Jeg må nesten stole på at det stemmer. Jeg kan ikke overprøve det. Blokke slageren kommer nok og vi skal i tillegg til tetting ha ny pipehatt!
Håper det ordner seg fort

Forhåpentligvis ja:) var bare ikke forventet at det skulle være ennå vondere i dag men med de skadene jeg hadde så burde jeg vel muligens skjønt det:p
Ja sånn er det dessverre. Kan ha noe med at de tok og undersøkte den igår også så klart. Husker da jeg gikk til fysio med foten i fjor sommer, da var det alltid verre de neste dagene før det ble bedre :)

Det er bra vindstyrke i kastene for tiden. Selvsagt driver det fra nettopp det hjørnet av pipa hvor det pipler inn vann da. Jeg tørr ikke gå opp, det BLÅSER, og vi snakker tre etasjer opp.

Men det HØLJEREGNER. Og jeg er redd for konsekvensene

Usj, kjente at jeg ble oppgitt da jeg kom hjem fra jobb (dødsliten etter kveld-tidlig og akuttsituasjon på jobb).
Samboer hadde badet ungene, ikke vært ute "for det regnet litt". Så nå forventet han å gå for å handle noe verktøy han manglet og mat mens jeg er alene med ungene, og at vi gikk ut *i til tider meget sterk vind*:dead:
Ikke laget eller tenkt på middag engang, så det måtte jeg styre med når jeg kom hjem også.
Han kommer sikkert til å bruke kjeeeempelang tid :bag:

Ohoi maks 6 pr voksen ja over 3 år og 3 under 3 år. Spent på dette
Avdelinga til mi i bhg er delt i 4 grupper. De pleier være to og to grupper sammen på tur eller inne. Men veksler på hvilke grupper. Da er de 5-6 unger på hver av gruppene.

De må nok rokkere litt på disse for trillingene er på hver sin, og med tanke på kohort bør de vel ikke det for da har jo den familien tre kohorter de har kontakt med, og jentene er selvsagt sammen resten av døgnet så de bør vel være fordelt i alle fall på de to som har liv å samarbeide ifølge reglene.

Dette er unger født i 2015 og 2016 så alle er tre år eller mer og derved kan de være en på 6 unger. Utfordringa er vel at de fort fakrisk ikke ER det hele døgnet da... Eller hele åpningstiden altså.

Men flere unger kommer sent, og vi kan helt klart gå inn på en avtale om å levere etter ni, f. Eks. Jeg tipper det er flere som ikke tenger være der halv sju når de åpner.

For min del kan jeg tilby meg å hente kl 15 også f. Eks. Da har mellomste kommet hjem og er trolig fersig med leksene siden hun ikke skal gå på Sfo. (og kan derved leke med/passe minste mor til jeg er ferdig på jobb) Og derved er vi der ikke første og siste 1,5 timer av åpningstid, og mer i den tiden de er flere voksne tilstede. Håper flere har slike muligheter for å gjøre det enklere i praksis for barnehagene.

Et brak beskriver denne dagen godt. Pang
hvor lenge er det sidne blikkenslageren var på taket og fikset s det ble tett? Det var vel et par uker siden?

Vel, ehh, så lenge holdt det. Vått igjen. Og plaskregner, så det renner jevnt og trutt små dråper ned pipa. Han skal få komme tilbake når det lysner i været, så ser ut som fredag da... Også skal han å lage e ny pipehatt i tillegg til å tette slik som sist der det nå må være mer hull. Også må vi ta ned taklista og se hvordan det ser ut oppover der, og det gruer jeg meg til, å ikke ha pappa her!
Æsj da:( håper dere snart får det i orden!

Huff. Jeg har jo fulgt Kimani i dyreparken for andre gang nå. I 2019 var hun innbilt gravid eller noe sånn, ingen baby kom. I år sjekka de med røntgen av magen før de annonserte det offentlig, det er (minst) en baby inni der. For enter født sånn denne uka. Mot helga trolig, så jeg var forberedt på mange timer med titting enda.

I natt klokka tre kom en bitte liten gepard til verden, dødfødt.

Oppi alt annet som skjer, er dette trist. Og jeg må fortelle det til ungene som også gledet seg. Som de gjorde i fjor. I fjor sommer så vi henne i dyreparken, et nydelig dyr!

For 4 år siden fikk hun et kull på 4, to av dem, guttene, lever i dyreparken nå. Jentrne er flyttet, truet art, bevaringsprogram.

Llllemoe husket dem, de som løp så fort. Så, skal de bli storebror? Sa hun fornøyd i går kveld.

Ja. Eller nei. For det ble ikke nye små babyer. Bare en død
Veldig trist:(

Back
Topp