Her starter jeg å jobbe kl 7Her har det vært 9 hele veien, lærerene er pålogget / tilgjengelig 9-14 står det i skrivet fra rektor.
De må jo ha jobbe litt før det da.
Læreren til 6. Klassingen legger ut en video av seg selv hvor han snakker gjennom dagens oppgaver. Han starter den slik han sikkert alltid gjør om morgenen, type "god morgen, alle 6. klassinger, i dag er det tirsdag 14. April" Og så skal alle svare med en tommel opp eller en kort kommentar, og dagens arbeidsplan ligger klar. En a4 side delt i to bolker, litt fysisk aktivitet på midten, normalt sett to fag i hver bolk, pluss å se supernytt.
Tredje klasse ble arbeidsplanen for uka lagt ut sent i går kveld, ser ut som en enkel lekse plan hvor det ikke står egentlig hva, men hvor. Matte, gjør oppgaver på Salaby etc. Men så går hun på matte tirsdag, og der ligger lydfil og tekst som forklarer hvor hun skal jobbe og hva hun skal jobbe med. Også for henne åpner klassechat for å kunne si god morgen klokka ni.
Så nå står straks havregrøten hele gjengen bestilte, på bordet. Jeg tar meg nok ei skive sammen med dem, også går vi igang med dagen
Mellomste starter med skolearbeid kl 8 (siden det er det hun vil)
Eldste starter kl 9
De første 30 minuttene mellomste jobber trenger hun min hjelp, det meste av resten klarer hun på egenhånd, men jeg er tilgjengelig.