Et ønske om et barn❤️

-lilo-

Blir kjent med forumet
Hei alle sammen❤️
Jeg har tenkt lenge på og starte en dagbok, veien til en mini me. Koselig hvis dere vil følge meg

Litt om meg:
jeg er 23 år og har en fantastisk forlover. Vi fant ut nå var det på tide med liten mini. Jeg sluttet på prevensjon i begynnelsen av 2020. Jeg har fulgt med lenge på syklusen min på Flo-appen(i tilfelle det skulle skje noe). Trodde jeg hadde vanlig syklus, men det hadde jeg ikke....

Vi er tredje prøveperiode nå, og vi sitter å håper det er en liten spire i magen min. I lenger tid har jeg trodd at jeg kanskje har måtte ha hjelp til å bli gravid, ettersom jeg har vært dårlig til å prevensjon til tider. Men etter å lest mye på forum, så er det ikke så lett. Jeg håper det beste, at jeg kan bli gravid uten hjelp❤️ Jeg har aldri hatt en positiv graviditetstest.

PP1: brukte bare Flo-appen
PP2: begynte med å bruke EL-tester når jeg følte jeg hadde eggløsning. Tester fra Normal
PP3: brukt EL-tester fra CD10 til jeg hadde lav LH. Tester fra babyplan

Kom gjerne med tips eller anbefalinger til meg, tar de imot med stor takk❤️
 
PP3 - DPO7

Jeg kjenner lite symptomer, men har lagt merk til litt ømme bryster og hyppig vannlating - vet ikke om det er fordi jeg drikker mer vann for tiden. Tenker at jeg skal ta g-test imorgen tidlig og se om det blir positiv. Er for tiden testgal Er vel for tidlig, men klarer ikke å vente med å teste.
 
PP3 - DPO8

negativ test igjen....:arghh::( håpe dette bare er for tidlig, prøver igjen på søndag:angel7

upload_2020-4-3_18-11-32.jpeg
 
PP3 / DPO11

Jeg begynner å miste troen på at det ble spire denne gang... når jeg aldri får en positiv test, begynner jeg å tro at jeg ikke kan bli gravid. Etter å lest på forum, leser jeg jo at det er mange som må prøve i 1 år før det blir spire, så har enda håp.

Tok test på søndag, den var også negativ:shifty: i de siste dagene har jeg kjent på noen symptomer.

- murringer (kan vell vær at tante rød som kommer om noen dager, håper ikke:rolleyes:)
- vondt i korsryggen (har slittet med smerter i korsryggen frafør, usikker på om jeg skal ta det med (?)
- ØMME bryst
- gul/hvit utflod

Jeg håper inderlig at denne måneden det klaffer:angel11
 
PP3 / DPO11

Jeg begynner å miste troen på at det ble spire denne gang... når jeg aldri får en positiv test, begynner jeg å tro at jeg ikke kan bli gravid. Etter å lest på forum, leser jeg jo at det er mange som må prøve i 1 år før det blir spire, så har enda håp.

Tok test på søndag, den var også negativ:shifty: i de siste dagene har jeg kjent på noen symptomer.

- murringer (kan vell vær at tante rød som kommer om noen dager, håper ikke:rolleyes:)
- vondt i korsryggen (har slittet med smerter i korsryggen frafør, usikker på om jeg skal ta det med (?)
- ØMME bryst
- gul/hvit utflod

Jeg håper inderlig at denne måneden det klaffer:angel11

11 DPO er enda ganske tidlig :) Så enda håp :)
 
:oops::oops:PP3 / DPO12

God kveld alle sammen:) Jeg og mannen gikk oss en tur i dag, og jeg ble fortere sliten enn jeg bruker å bli, kan jo vær pga. gjør lite om dagene. Mannen vil jeg skulle kjøpe en tidlig test i dag, så det gjorde jeg. Da gikk selvfølgelig på en smell og svidd av de pengene. Testen var selvfølgelig negativ... Da mistet jeg troen på at det ikke gikk denne gangen. Hvis Ikke tante rød kommer på torsdag, eller over helgen, skal jeg ta en ny test. Om tante rød kommer, blir PP4.

symptomer så langt:
- hard/ømme bryst
- blodårer vises på brystene
- vått utflod
- VARM (spesielt på kvelden)
- rar i magen - mye luft
- blir fort sliten

Håper at det ikke er symptomer på sykdom eller tante rød er på vei:oops:

legger med bildet på tidlig testen, kanskje noen har supersyn som jeg og mannen ikke har:rolleyes:

upload_2020-4-7_20-46-20.jpeg
 
PP3 / DPO14

God kveld og god påske:happy:

Våknet i dag og var så fin form og var ekstremt glad, men det snudd brått da på ettermiddagen at jeg gikk på do og på papiret var det blod. Gikk fra å vær glad til å bli trist på kort tid. Jeg trodde først det var spotting, men det ble etterhvert for my blod til å vær det. Kjente en stund etterpå at det var mensen som hadde komme. Ikke nok med det, så jeg har selvfølgelig kraftige mensensmerter... I hele dag har jeg vært i dårlig humør. Hvorfor skal det være så vanskelig å bli gravid når ønsket er så stort?:(:(

Jeg kommer til å prøve 1 månede til, og så ta en pause fra prøvingen. Hver gang jeg får en negativ test, mistet jeg helt troen, og det gjør meg så dårlig humør.

Så om noen her som har gode tips til å bli gravid, så tar jeg i mot de med stor takk.
 
PP3 / DPO14

God kveld og god påske:happy:

Våknet i dag og var så fin form og var ekstremt glad, men det snudd brått da på ettermiddagen at jeg gikk på do og på papiret var det blod. Gikk fra å vær glad til å bli trist på kort tid. Jeg trodde først det var spotting, men det ble etterhvert for my blod til å vær det. Kjente en stund etterpå at det var mensen som hadde komme. Ikke nok med det, så jeg har selvfølgelig kraftige mensensmerter... I hele dag har jeg vært i dårlig humør. Hvorfor skal det være så vanskelig å bli gravid når ønsket er så stort?:(:(

Jeg kommer til å prøve 1 månede til, og så ta en pause fra prøvingen. Hver gang jeg får en negativ test, mistet jeg helt troen, og det gjør meg så dårlig humør.

Så om noen her som har gode tips til å bli gravid, så tar jeg i mot de med stor takk.

Anbefaler deg å prøve temping og sjekke utfloden din :) Det krever en del arbeid, men du lærer veldig mye om syklusen din! Så fortsetter du å bruke ELtest, og da skal du klare å finne ut med stor sikkerhet om når du har EL og om du har hatt sex på de «riktige» dagene.

Jeg prøvde solvipect PP4 med førstemann, fikk mye ELslim og ble gravid. Om det var tilfeldig eller ikke er ikke godt å si, men skal prøve det neste syklus :)
 
Anbefaler deg å prøve temping og sjekke utfloden din :) Det krever en del arbeid, men du lærer veldig mye om syklusen din! Så fortsetter du å bruke ELtest, og da skal du klare å finne ut med stor sikkerhet om når du har EL og om du har hatt sex på de «riktige» dagene.

Jeg prøvde solvipect PP4 med førstemann, fikk mye ELslim og ble gravid. Om det var tilfeldig eller ikke er ikke godt å si, men skal prøve det neste syklus :)

tusen takk for tipsene! ❤️ Får prøve det denne pp4:happy: hvilke PP fikk du førstemann?
 
tusen takk for tipsene! ❤️ Får prøve det denne pp4:happy: hvilke PP fikk du førstemann?
Ble gravid med førstemann etter 6 mnd prøving og på den fjerde PP. Var litt av en berg og dalbane!
 
Ble gravid med førstemann etter 6 mnd prøving og på den fjerde PP. Var litt av en berg og dalbane!

Det er vanskeligere enn man tror å bli gravid:pompus: må vel bare smøre meg med tålmodighet:happy: var vel utrolig spennende å få en positiv g-test:love017
 
Det er vanskeligere enn man tror å bli gravid:pompus: må vel bare smøre meg med tålmodighet:happy: var vel utrolig spennende å få en positiv g-test:love017

Absolutt ❤️ Smilte som en idiot for å si det sånn :)
 
PP3 / DPO14

God kveld og god påske:happy:

Våknet i dag og var så fin form og var ekstremt glad, men det snudd brått da på ettermiddagen at jeg gikk på do og på papiret var det blod. Gikk fra å vær glad til å bli trist på kort tid. Jeg trodde først det var spotting, men det ble etterhvert for my blod til å vær det. Kjente en stund etterpå at det var mensen som hadde komme. Ikke nok med det, så jeg har selvfølgelig kraftige mensensmerter... I hele dag har jeg vært i dårlig humør. Hvorfor skal det være så vanskelig å bli gravid når ønsket er så stort?:(:(

Jeg kommer til å prøve 1 månede til, og så ta en pause fra prøvingen. Hver gang jeg får en negativ test, mistet jeg helt troen, og det gjør meg så dårlig humør.

Så om noen her som har gode tips til å bli gravid, så tar jeg i mot de med stor takk.
Det gikk 8 pp før lille satt, du kan tro jeg ble utålmodig men som mange her inne skrev til meg så er det verken uvanlig eller lenge egentlig. Når den positive testen kommer og jo lenger inn i graviditeten man kommer glemmer man alt:Heartred

Jeg var 24 og hadde brukt endel år på å unngå graviditet som pesten, var livredd for å ha en obs på veien men plutselig når jeg faktisk ønsket det så var det virkelig ikke så fort gjort likevel. Så typisk:wacky:

Sender deg spirestøv! :Heartred Vil ikke anbefale å ta pause om du virkelig ønsker en liten spire, heller ha sjansen for å bli gravid og bli skuffet enn å "miste" sjansen, men slik det kan være bare meg(?) uansett, plutselig så er det to streker som lyser mot deg.

Å legge aksjer hver 2-3 dag fra siste blødningsdag til første igjen fungerer i hvertfall om dere har tid og energi :laughing002 da slipper å teste etter eggløsning men det vil alltid være millioner av små klar når egget kommer.
 
Last edited:
:knegg::knegg:
Det gikk 8 pp før lille satt, du kan tro jeg ble utålmodig men som mange her inne skrev til meg så er det verken uvanlig eller lenge egentlig. Når den positive testen kommer og jo lenger inn i graviditeten man kommer glemmer man alt:Heartred

Jeg var 24 og hadde brukt endel år på å unngå graviditet som pesten, var livredd for å ha en obs på veien men plutselig når jeg faktisk ønsket det så var det virkelig ikke så fort gjort likevel. Så typisk:wacky:

Sender deg spirestøv! :Heartred Vil ikke anbefale å ta pause om du virkelig ønsker en liten spire, heller ha sjansen for å bli gravid og bli skuffet enn å "miste" sjansen, men slik det kan være bare meg(?) uansett, plutselig så er det to streker som lyser mot deg.

Å legge aksjer hver 2-3 dag fra siste blødningsdag til første igjen fungerer i hvertfall om dere har tid og energi :laughing002 da slipper å teste etter eggløsning men det vil alltid være millioner av små klar når egget kommer.


Jeg prøvde å unngå å bli gravid også, men så møtte jeg mannen, og det er ingen andre enn han jeg vil ha barn med:Heartred må håp jeg har tålmodighet og ikke gi opp enda:laughing002 har du barn nå?
 
:knegg::knegg:


Jeg prøvde å unngå å bli gravid også, men så møtte jeg mannen, og det er ingen andre enn han jeg vil ha barn med:Heartred må håp jeg har tålmodighet og ikke gi opp enda:laughing002 har du barn nå?
Det er herlig! :Heartred

Jeg og min hadde vært samboere i 8 år før han turte å prøve så det tok sin tid hehe. Nå har vi en ettåring og han ønsker seg flere :dummy1:

Ikke gi opp, 2021 blir det baby skal du se!

:hello2
 
Titter innom her og sier hei :)
Jeg tester etter EL morgen og kveld, og når jeg ser streken blir sterkere så tester jeg ettermiddag også. Ha sex når du får positiv el test og dagen etter negativ test så har dere gode sjanser. :happy:
Kan også være lurt å tempe og sjekke utflod som noen sier, men hvis du begynner å stresse pga testing og temping så er det faktisk bedre å la vær og heller prøve å ha sex 2-3 ganger i uken :) Stress kan ødelegge for deg. Pass også på å pleie deg selv, selvpleie kan gjøre underverker. :happy:
Ønsker deg lykke til i denne pp ❤️
 
For meg tok det 7 mnd fra minipilleslutt til jeg fikk positiv test (endte riktignok i ma, men har fått vist at vi hvertfall er fruktbare...). De siste 4 månedene er de jeg regner som aktive prøveperioder.
Da testet jeg med el-tester fra ca CD10 og til jeg fikk negativ igjen. Testene slo positivt ut sånn ca midt i syklusen hver gang, så var rimelig sikker på at jeg hadde, og når jeg hadde EL. Sex ca annenhver dag fra dag 10 og til den er negativ, var det som funka den mnd jeg fikk positiv test.
På sykehuset sa de at 6-7 mnd er helt gjennomsnittlig tid man bruker på å bli gravid. Verken veldig raskt, men heller ikke at vi hadde "brukt lang tid" liksom.
 
For meg tok det 7 mnd fra minipilleslutt til jeg fikk positiv test (endte riktignok i ma, men har fått vist at vi hvertfall er fruktbare...). De siste 4 månedene er de jeg regner som aktive prøveperioder.
Da testet jeg med el-tester fra ca CD10 og til jeg fikk negativ igjen. Testene slo positivt ut sånn ca midt i syklusen hver gang, så var rimelig sikker på at jeg hadde, og når jeg hadde EL. Sex ca annenhver dag fra dag 10 og til den er negativ, var det som funka den mnd jeg fikk positiv test.
På sykehuset sa de at 6-7 mnd er helt gjennomsnittlig tid man bruker på å bli gravid. Verken veldig raskt, men heller ikke at vi hadde "brukt lang tid" liksom.

Tusen takk for tipset:happy: har vært redd for at jeg kanskje er ufruktbar, ettersom jeg ikke har hatt en positiv test, men etter å lest det du skriv om 6-7 mnd, har det beroliget meg :) Jeg håper jeg blir gravid før det har gått et år.
 
Tusen takk for tipset:happy: har vært redd for at jeg kanskje er ufruktbar, ettersom jeg ikke har hatt en positiv test, men etter å lest det du skriv om 6-7 mnd, har det beroliget meg :) Jeg håper jeg blir gravid før det har gått et år.
Statistikk sier at ca 80-85% av par som prøver aktivt, blir gravide innen ett år. 90-95% blir gravide innen 2 år. Gjennomsnittsparet bruker ca et halvt år.
Min egen tanke er at her inne på forumet er det nok samlet mange av dem som har vanskelig for å bli gravide, derfor virker det som om det er mye mer vanlig.
Og det er jo forståelig, for når alt bare går lett og uten problemer, har man ikke samme behov for å dele tanker eller diskutere, tror jeg da
 
Back
Topp