Gravidvennlig salami?

Pilfink

Flørter med forumet
Jeg trodde den var ute av produksjon, men nå så jeg akkurat noen skrive om den salamien fra Grilstad som er lettspeket og kokt (og som vi dermed kan spise). Er det noen som har smakt denne, eller sett den i butikken? Salami er noe av det jeg har savnet mest dette svangerskapet, så det hadde vært fantastisk om denne kunne funke.
 
Jeg trodde den var ute av produksjon, men nå så jeg akkurat noen skrive om den salamien fra Grilstad som er lettspeket og kokt (og som vi dermed kan spise). Er det noen som har smakt denne, eller sett den i butikken? Salami er noe av det jeg har savnet mest dette svangerskapet, så det hadde vært fantastisk om denne kunne funke.
Fås på Meny :) Litt lettere heter "serien" den tilhører. Er litt mykere og tynnere, men helt ok når man har skikkelig craving
 
Jeg trodde den var ute av produksjon, men nå så jeg akkurat noen skrive om den salamien fra Grilstad som er lettspeket og kokt (og som vi dermed kan spise). Er det noen som har smakt denne, eller sett den i butikken? Salami er noe av det jeg har savnet mest dette svangerskapet, så det hadde vært fantastisk om denne kunne funke.
Ja, den funker fint den, ikke like god som vanlig salami likevel :p her får jeg den på en bestemt kiwibutikk!
 
Jeg fant den!! Og ble så glad, for jeg hadde hatt så øyst på så lenge. Kjøpte 2 pakker, tok en bit av skiva og kasta alt sammen i søpla! :hilarious: for min del smakte det ikke salami i det hele tatt. Men det kan ha vært forventningene eller smaksløkene mine på tidspunktet :p:hilarious:
 
Har ikke smakt den og kommer ikke til å gjøre det heller. Trur ikke den er så trygg å spise selv om den sier at den er det, salami er noe av det beste jeg vet men jeg vil heller være på den trygge siden å vente til etter fødsel med å spise:happy: Blir en ekstra premie etter 9 mnd uten. Jeg greide det med nr 1 så jeg greier det med nr 2 å:D
 
Kjøpte den og ble skuffa, synes ikke noe om den :( Gleder meg til å kunne spise salami igjen, nom nom :)
 
Har lett masse etter den! Litt usikker om jeg fant den riktige, men på den «lettere» sto det også at den var røkt, så jeg turte ikke kjøpe... tar gjerne imot eksperttips! :D
 
Har ikke smakt den og kommer ikke til å gjøre det heller. Trur ikke den er så trygg å spise selv om den sier at den er det, salami er noe av det beste jeg vet men jeg vil heller være på den trygge siden å vente til etter fødsel med å spise:happy: Blir en ekstra premie etter 9 mnd uten. Jeg greide det med nr 1 så jeg greier det med nr 2 å:D
Helt greit at du velger å ikke spise den, men den er like trygg som vanlig kjøttpålegg :happy:
 
Jeg trodde den var ute av produksjon, men nå så jeg akkurat noen skrive om den salamien fra Grilstad som er lettspeket og kokt (og som vi dermed kan spise). Er det noen som har smakt denne, eller sett den i butikken? Salami er noe av det jeg har savnet mest dette svangerskapet, så det hadde vært fantastisk om denne kunne funke.

Meny!
 
Har ikke sett den noe sted her, men kanskje like greit siden det virker som mange blir skuffa, selv om jeg virkelig har sikla etter salami i noen uker nå. :bag: Men, da blir det desto bedre om noen måneder!:joyful:
 
Helt greit at du velger å ikke spise den, men den er like trygg som vanlig kjøttpålegg :happy:
Rart det ikke har vært mye snakk ang den salamien da.
For jeg har aldri hørt at uansett hva slags salami det er så er det trygt å spise men vi alle er forskjellig og vi gjør som vi vil. Om dere vil spise den så spis den med god samvittighet, jeg tar ikke sjansen uansett for jeg vil kun det beste for den i magen..
 
Rart det ikke har vært mye snakk ang den salamien da.
For jeg har aldri hørt at uansett hva slags salami det er så er det trygt å spise men vi alle er forskjellig og vi gjør som vi vil. Om dere vil spise den så spis den med god samvittighet, jeg tar ikke sjansen uansett for jeg vil kun det beste for den i magen..
Syns absolutt du skal gjøre sånn som du selv syns er best ja:) er jo faktisk bare 3 måneder igjen til vi kan spise nestem hva vi vil, så vi er jo laangt over kneika:smiley-bounce022
Men den salamien har vært snakk om ganske mange ganger her i termingruppa. Forskjellen er at denne er kokt:) og kjøtt kan gravide spise så lenge det er kokt eller stekt:)
 
Rart det ikke har vært mye snakk ang den salamien da.
For jeg har aldri hørt at uansett hva slags salami det er så er det trygt å spise men vi alle er forskjellig og vi gjør som vi vil. Om dere vil spise den så spis den med god samvittighet, jeg tar ikke sjansen uansett for jeg vil kun det beste for den i magen..
Forskjellen er at denne salamien er kokt, og derfor er den 100% trygg for gravide å spise.
 
Jeg spiste denne med forrigemann, og i dette svangerskapet. Den smaker ikke vanlig salami, så jeg liker den kun oppå skivene med eggerøre. Men den funker godt midlertidig :)
 
Syns absolutt du skal gjøre sånn som du selv syns er best ja:) er jo faktisk bare 3 måneder igjen til vi kan spise nestem hva vi vil, så vi er jo laangt over kneika:smiley-bounce022
Men den salamien har vært snakk om ganske mange ganger her i termingruppa. Forskjellen er at denne er kokt:) og kjøtt kan gravide spise så lenge det er kokt eller stekt:)
Ja går fort mot mållinja no:happy: Ekstra stas når man er ferdig med fødselen og kan spise så å si alt:)
Kokt salami høres jo ikke godt ut heller så forstår godt at de fleste ikke vil spise den og venter med å spise den originale:D
Husker når nr 1 kom så spiste jeg salami hele tiden. Måtte spise mest mulig. Det jeg ikke klarer å holde meg unna denne gangen er cola men det er mye mindre enn jeg drikker til vanlig. Drikker nesten 2 glass i helgene bare men det er vanskelig når man er hekta på det:D
Man har sine favoritter;)
 
Ja går fort mot mållinja no:happy: Ekstra stas når man er ferdig med fødselen og kan spise så å si alt:)
Kokt salami høres jo ikke godt ut heller så forstår godt at de fleste ikke vil spise den og venter med å spise den originale:D
Husker når nr 1 kom så spiste jeg salami hele tiden. Måtte spise mest mulig. Det jeg ikke klarer å holde meg unna denne gangen er cola men det er mye mindre enn jeg drikker til vanlig. Drikker nesten 2 glass i helgene bare men det er vanskelig når man er hekta på det:D
Man har sine favoritter;)
Helt enig! Første helga jeg viste jeg var gravid, så serverte jeg ost og spekemat til en venninne her hjemme. Jeg kunne vel spist meg mett også. Og husker jeg kjøpte en stor pose med coop sin tyrkisk pepper. Fikk høvelig sjokk når jeg leste retningslinjene til mat for gravide ja:hilarious:
Er viktig å unne seg ting, så hvis du drikker cola med måte så kan jeg ikke se problemet:)
Vurderer selv å ha en pakke stranda skinke i fødebaggen....
 
Rart det ikke har vært mye snakk ang den salamien da.
For jeg har aldri hørt at uansett hva slags salami det er så er det trygt å spise men vi alle er forskjellig og vi gjør som vi vil. Om dere vil spise den så spis den med god samvittighet, jeg tar ikke sjansen uansett for jeg vil kun det beste for den i magen..
Grunnen til at denne er trygg er at den er kokt:happy: den er dermed ikke en «vanlig» salami, men noe tilsvarende.
 
Back
Topp