Skravletråd for mars. Snart vår?

Sitter og tenker på sommerferie.
Vi hadde egentlig tenkt oss tilbake til Lalandia og Legoland, men ikke sikker på om det blir noe av det.

Vil steder som Tusenfryd, Badeland i Bø, Akvariet i Bergen og lignende steder være åpent?
Vi har to telt, et stort som fint vil ha plass til de to minste og oss voksne, og et lite eldste kan være i (ved tanke på alderen hans tror jeg han vil foretrekke et eget telt). Kanskje vi rett og slett bare skal kjøre Norge rundt :rolleyes:

Vi hadde egentlig tenkt oss tilbake til Lalandia og Legoland, men ikke sikker på om det blir noe av det.

Vil steder som Tusenfryd, Badeland i Bø, Akvariet i Bergen og lignende steder være åpent?
Vi har to telt, et stort som fint vil ha plass til de to minste og oss voksne, og et lite eldste kan være i (ved tanke på alderen hans tror jeg han vil foretrekke et eget telt). Kanskje vi rett og slett bare skal kjøre Norge rundt :rolleyes:
Jeg tror kanskje ikkr de vil være åpne om det fortsatt er mye smitte rundt

Manualterapeuten fikk det samme til med mine smerter - helt annen måte enn kino, superflink! har noen øvelser jeg må være flink med i mellomtiden, men trenger lett manipulering jeg ikke får til selv
Skulle få øvelser på timen som ble avlyst, så jeg har ingen... Sitter her med tårer som renner fordi det gjør så vondt.

Ja visst faen.. klokka er jo stilt!!
Jepp. Det er den

Ungene har analoge klokker som må stilles, det må microen også, og bilene, men mannens bil må ikke stilles, de har kjørt på sommertid hele vinteren ;)

Bakte sjokoladekake med jordbærmousse i går som nytes i dag! gleder meg :) Men sønnen liker ikke sånn bær greier så jeg skal slå sammen i en brownie til han etterpå - når kryddbrødet er ferdigbakt (ingefær, kanel, nellik, litt sånn julete kanskje men veldig godt med tannsmør)
ryggen streiker :( savner å kunne komme til kino/manualterapeut :p

Åhh, som du baker

Men hva er tannsmør?

Ikke godt å si

Vår plan var i retning dyreparken, og de er åpen nå i alle fall, i overensstemmelse med kommunelegen, med argumentet om at parken er stor og folk ikke er tett sammen. De kjører ikke dyrepresentasjoner da for der står jo folk tett. Og har stengt et par av disse husene men går inn i, trangt.

Men til sommeren er det jo tettere mellom folk der også, for å si det sånn.... Har sittet stappet tett sammen på trikken i kardemommeby med en unge på fanget for å få plass til flere, stått i kø trangt inn til bakeren, det var svært lang, tett kø opp mot spøkelseshuset og vi var tett på folk på Sabeltannforestilling. Og på sirkus. Og når vi så på tigerene. Og løvene. Og. Ja. På sjørøvertokt.

Og da pissregna det så det var mindre folk der enn en vanlig juli helg.

Jeg vet det, men med slik planer så trenger man ikke så lang tid til å planlegge på forhånd.
Man kan ta det litt på sparket, det er en alternativ mulighet, men må se det litt an

Det var tanken min bak dyreparken fra starten av. Men da at vi ikke trengte dra dersom værmeldingen var så ille som i fjor. I fjor hadde vi bestilt og betalt overnatting i kardemommeby og biletter de dagene så da måtte vi jo bare benytte oss av det.

Huset er ikke lenger trygt. Frøkna kommer seg frem og tilbake. Opp og ned i liggende stilling. Ut av nestet sitt i senga vår. Og vi har ikke plass til en seng til hu!! Krise.

Mine unger sov ikke i egen babyseng før de var store. Eldste var 2,5. Han sov noen mnd deler av natta i egen seng på vårt rom før det da forresten.
Mellomste var vel ca halvannet knapt to når hun fikk overta den sengen etter broren som fikk ny.
Og yngste.... Hun fikk eget rom nå i februar. Hun ble 4 i jula. Hun hadde egen seng på vårt rom. Men selv den fikk hun ikke før hun var et par år.

De har altså sovet i dobbeltsenge i den skumle "mobil. Uten kontroll" fasen. De har vel falt ut en gang hver. Det lå en dyne på gulvet på den siden av senga (og inntil vegg, annet stengsel på andre sider) og der har gått fint det altså. Ikke ideelt at de faller ned selvsagt, og Skulle helst sett at de ikke gjorde det, men ikke sååå langt ned og de lærte fort. Og mykt å lande.

Men den skummelt-tiden går rimelig fort over. De lærer å bevege seg smartere ganske fort fakrisk.

God kveld:-) Har bestilt sommerferie, det er en god stund siden nå. Sydentur i juni... Ser mørkt ut! Tenker endel på dette. Samboer mener det ordner seg, men jeg syns det er ubehagelig å tenke på at turen alt er bestilt. Er også helsepersonell og ser ikke for meg sommerferie i år.

God kveld:) Har bestilt sommerferie, det er en god stund siden nå. Sydentur i juni... Ser mørkt ut! Tenker endel på dette. Samboer mener det ordner seg, men jeg syns det er ubehagelig å tenke på at turen alt er bestilt. Er også helsepersonell og ser ikke for meg sommerferie i år.
Jeg ser dessverre for meg at det blir leeenge til helsepersonell kan reise ut av landet, selv om noen tiltak blir fjernet :(

Mine unger sov ikke i egen babyseng før de var store. Eldste var 2,5. Han sov noen mnd deler av natta i egen seng på vårt rom før det da forresten.
Mellomste var vel ca halvannet knapt to når hun fikk overta den sengen etter broren som fikk ny.
Og yngste.... Hun fikk eget rom nå i februar. Hun ble 4 i jula. Hun hadde egen seng på vårt rom. Men selv den fikk hun ikke før hun var et par år.

De har altså sovet i dobbeltsenge i den skumle "mobil. Uten kontroll" fasen. De har vel falt ut en gang hver. Det lå en dyne på gulvet på den siden av senga (og inntil vegg, annet stengsel på andre sider) og der har gått fint det altså. Ikke ideelt at de faller ned selvsagt, og Skulle helst sett at de ikke gjorde det, men ikke sååå langt ned og de lærte fort. Og mykt å lande.

Men den skummelt-tiden går rimelig fort over. De lærer å bevege seg smartere ganske fort fakrisk.
Får legge noe mykt på hver side kanskje...

God kveld:) Har bestilt sommerferie, det er en god stund siden nå. Sydentur i juni... Ser mørkt ut! Tenker endel på dette. Samboer mener det ordner seg, men jeg syns det er ubehagelig å tenke på at turen alt er bestilt. Er også helsepersonell og ser ikke for meg sommerferie i år.
Vi bestilte i des , ser dårlig ut

Back
Topp