Når fødselen starter..

Når en mistenker at fødsel er i gang så blir jo alle oppfordret til å ringe fødeavdeling. Så jeg hadde spurt i tlf hvordan dere skal gjør det i praksis den dagen du skal føde :)
Det er nok lurt. Jordmor jeg skal til på helsestasjonen til mandag jobber også på fødeavdelingen, så hun vet nok hva som gjelder for tiden. Har heldigvis kort vei til sykehuset, kun 7 minutter, så sånn sett er vi fleksible:)
 
Shit, jeg synes ikke dette er greit, jeg. Kjenner at jeg kommer til å vente lengst mulig hjemme før jeg drar inn så jeg vet at mannen kan bli med opp og ikke sitte i bilen i timesvis. Det blir jo spennende å prøve å anslå selv når man er i aktiv fødsel... Får håpe man ikke venter for lenge, da.
 
Shit, jeg synes ikke dette er greit, jeg. Kjenner at jeg kommer til å vente lengst mulig hjemme før jeg drar inn så jeg vet at mannen kan bli med opp og ikke sitte i bilen i timesvis. Det blir jo spennende å prøve å anslå selv når man er i aktiv fødsel... Får håpe man ikke venter for lenge, da.
Jeg tenker det samme. Er førstegangs og livredd for at jeg venter for lenge:dead: men har heldigvis bare 15-20 min til sykehuset.

Men et annet spørsmål: når man drar inn på sykehuset, skal vi da dra med oss fødebagen? Hva om det viser seg at det er for tidlig og jeg blir sendt hjem? Skal jeg da dra fødebagen med meg frem og tilbake?;p ikke at det er et problem i seg selv, men ser det for meg. Høygravid med rier og en trillekoffert som går inn og ut av sykehuset :hilarious: vanligvis kunne jo samboer hentet bagen i bilen om vi ikke ble sendt hjem, men nå kommer jo han bare inn til skriv fødsel. Og om jeg blir lagt inn før aktiv fødsel er det jo greit å ha bagen ;p mulig dette ikke er et problem, men er som nevnt førstegangs og aner virkelig ikle hva jeg kan forvente :hilarious:
 
Jeg tenker det samme. Er førstegangs og livredd for at jeg venter for lenge:dead: men har heldigvis bare 15-20 min til sykehuset.

Men et annet spørsmål: når man drar inn på sykehuset, skal vi da dra med oss fødebagen? Hva om det viser seg at det er for tidlig og jeg blir sendt hjem? Skal jeg da dra fødebagen med meg frem og tilbake?;p ikke at det er et problem i seg selv, men ser det for meg. Høygravid med rier og en trillekoffert som går inn og ut av sykehuset :hilarious: vanligvis kunne jo samboer hentet bagen i bilen om vi ikke ble sendt hjem, men nå kommer jo han bare inn til skriv fødsel. Og om jeg blir lagt inn før aktiv fødsel er det jo greit å ha bagen ;p mulig dette ikke er et problem, men er som nevnt førstegangs og aner virkelig ikle hva jeg kan forvente :hilarious:


La mannen ta fødebaggen evt? Så går du inn uten.. da kan han ta den med når du er i aktiv fødsel? Jeg tenker jeg løser det slik hvertfall.
 
La mannen ta fødebaggen evt? Så går du inn uten.. da kan han ta den med når du er i aktiv fødsel? Jeg tenker jeg løser det slik hvertfall.
Er det jeg har tenkt. Men om jeg plutselig blir lagt inn likevel, før aktiv fødsel? Nei, jeg aner ikke:woot:
 
Er det jeg har tenkt. Men om jeg plutselig blir lagt inn likevel, før aktiv fødsel? Nei, jeg ander ikke:woot:

Det skal være mulig å få levert opp en bag via resepsjonen el. Da går nok noen ut å tar i mot eller lignende :)
 
Får håpe det. Kan sikkert høre med jm hva hun tenker :shy:

Jeg hadde lite bruk for baggen min under fødsel sist hvertfall. Eneste jeg brukte var mobil, lader, ørepropper. Ellers var det gjerne sjokoladen og kjeksene som ble inntatt senere i forløpet (fortrinnsvis av mannen:rolleyes:). Jeg kom inn kl 23 for tabl. Kl 01.30 var jeg inne på kontroll, kl 02 ble jeg erklært aktiv fødsel og ut kom han et døgn senere:eek:
 
Jeg hadde lite bruk for baggen min under fødsel sist hvertfall. Eneste jeg brukte var mobil, lader, ørepropper. Ellers var det gjerne sjokoladen og kjeksene som ble inntatt senere i forløpet (fortrinnsvis av mannen:rolleyes:). Jeg kom inn kl 23 for tabl. Kl 01.30 var jeg inne på kontroll, kl 02 ble jeg erklært aktiv fødsel og ut kom han et døgn senere:eek:
Takk for gode tips! :) mulig det blir som du sier, at jeg ikke får behov før det før senere :)

oj, 24 timer aktiv fødsel hørtes lenge og slitsomt ut!:eek:
 
Takk for gode tips! :) mulig det blir som du sier, at jeg ikke får behov før det før senere :)

oj, 24 timer aktiv fødsel hørtes lenge og slitsomt ut!:eek:

Ja det stangerte litt i riene midt i der, og jeg måtte ha drypp for å få gang igjen. Så var ikke bånn gass hele de 24 timene altså :)
 
Sniker.
Har dere hørt noe om hva de fedrene gjør som ikke har med seg bil å vente ute i? :) Hvor venter de da?
Vi må mest sannsynlig ta ambulansebåt og ambulanse, og far får sikkert bli med inn med en gang hvis fødselen går like raskt som sist. Men greit å være forberedt på å måtte vente et sted, hvis fødselen ikke er så aktiv som først antatt :joyful:
 
Ja det stangerte litt i riene midt i der, og jeg måtte ha drypp for å få gang igjen. Så var ikke bånn gass hele de 24 timene altså :)
Det var bra det ikke var full gass, men vil tro det fortsatt var veldig utmattende!:/ krysser fingrene for at det går kjappere denne gang!:D
 
Jeg fødte på fredag på Kalnes. Jeg måtte gå opp først og ta registrering alene før jeg kunne ringe mannen og han komme opp. Han tok med fødebagen da, jeg tok bare meg selv, mobil og papirene:) han venta i bilen da selve fødselen tok kort tid sist gang - glad han gjorde det nå også så ham fikk med seg fødselen :) ringte han 0230 og 0313 var ho ute :)
Siden ingen av oss hadde symptomer eller var syke var det ikke noe annerledes utenom at jordmødrene og barnepleiere ikke håndhilste. Og selvsagt måtte mannen dra hjem noen timer etter fødsel.. men en veldig fin opplevelse selvom det er virustider :)
 
Sniker
Litt glad jeg ikke skal føde nå (hadde egentlig termin 9.april). For om han skulle ha ventet i bilen f.eks er det ikke sikkert han hadde rukket det...om de skal skal sjekke hvem de slipper inn osv... Har hatt fødsler som har vært ferdige mellom 13-30min etter 4-5cm åpning....
 
Back
Topp