Skravletråd for mars. Snart vår?

Eldste er tenåring, til vanlig må han dras opp av sengen (han som sov ekstremt lenge).
Nå som det er hjemmeskole er det ikke så ille siden han ønsker å starte tidligst mulig for å bli ferdig tidligst mulig.
Frøkna er A-menneske ut til fingertuppene, og tror ikke det kommer til å endre seg.
Her om dagen begynte hun å spørre om å begynne med skolearbeidet kl 06:45, da sa jeg nei siden jeg ønsker å få jobbet litt før jeg begynte å hjelp (og jeg var ikke helt våken enda)

Det er eldste som er a menneske hos oss.

Men han har ikke noe ønske om å begynne tidlig med jobbingen, hvorfor bli fort ferdig, liksom? Han kan heeeeelt fint bare slappe av med nettbrett fra klokken seks til vi minner på å logge inn og begynne klokken ni. Kun avbrutt av påtvunget frokost. Han må hankes inn fra lange "friminutt" på YouTube også.... Det har hendt at han sitter med skolen til middag sånn 1630-17, men ikke konsentrert hele tiden nei ;)

Mellomste er b menneske. Hun må dras ut av senga.

Men når hun bare har blitt tvunget på badet og fått på klær, går der greit, og hun logger tidvis på skolen før frokost og er ferdig til lunsj alle dager utenom i går. Da brukte hun lang tid på oppgaven "bygg noe med lego, perler, plastslin eller lignende" og slett ikke like lang tid på del 2 av setningen "og skriv 7 setninger om det du laget"
Og endte opp med å ha igjen 10 min matte etter lunsj.

Men ren a og b er de ikke. For han nekter å legge seg. Der er dels at han ikke vil legge seg før henne da, han er jo eldre! Hun har som en typisk b lakenakrekk og vil ikke legge seg, men hun blir utrolig trøtt og derved treeeeeeeeeeeig i prosessene når leggetiden passeres.

Minstemor er bare 4 så hun står opp relativt tidlig og finner sin bror. Han er i gang før henne, hun gikk på do rundt 7 i dag.

Ungene mine gleder seg til / forutsetter at vi skal til svigers i ferien. De ønsker seg hunderfossen med tante og onkel som er på samme alder som våre eldste, der hsr blir tradisjon at vi og svigerfar og ungrflokken tar en dag.

Vi voksne har snakket litt om å prøve dyreparken igjen, det kan umulig regne like ille to år på rad?

Jeg har snakket opp muligheten for telt utenfor egen hage og planla løselig en telttur i pinsa. Muligens samme sted som mamma og evt min bror med familie har campingvogn.

Jeg har for meg selv fundert og planlagt å ta med teltet på ferie. Campe en natt på veien kanskje. Campe en uke på sørlandet rundt de dagene vi er i dyreparken. Men meget usikker på om jeg fikk mannen med på noe slikt.

Jeg får fantasere alt med teltet utenfor egen hage trolig videre mot sommeren 2021, tenker jeg. Vi avventer litt med å faktisk avlyse reising i sommer, men har snakket en del om det vi voksne og lar det dryppe litt til ungene ar vi vet jo fakrisk ikke om de åpner skolene før i august... At vi kanskje skal være hjemme veldig lenge.
Vi hadde løse planer om DK tur rett etter skoleslutt - of muligens besøke familie en uke før skolen begynner igjen. Tror begge avlyses, ser om vi kan besøke familie i høstferien i stedet

Takk for det.

Spilte brettspill med ungene i går kveld
En jakt på brettspill i huset avklarte forrige helg at vi hadde Atlantis, fortsatt med plasten på. 30 års jubileumsutgave. Jeg husket vagt å ha spilt det hos noen andre i min barndom, så jeg og ungene prøvde oss på det i går mens mannen tok minstemor på badet.

Jeg er veldig glad i brettspill, også spiller vi så lite. Ungene oppdaget slett ikke gleden av monopol da vi prøvde sist uke. Jeg tror jeg har spilt det så mye at det sikkert utgjør et år av mitt liv i oppveksten.... Vi må prøve igjen.
Brettspil er gøy :)

Vi hadde løse planer om DK tur rett etter skoleslutt - of muligens besøke familie en uke før skolen begynner igjen. Tror begge avlyses, ser om vi kan besøke familie i høstferien i stedet
Jeg må innrømme at jeg håper fortsatt men i realiteten vet jeg jo at det ikke blir 70 års feiring med familien i utlandet .

Øurer på om bhg åpner igjen til mai, hvis ikke må jeg jo søke dagpenger, men kan ikke søke det før jeg vet om jeg faktisk står uten jobb:confused:

Jeg har også snakket med mannen om å reise i høstferien. Vi har vanligvis ikke fri da, mens spørs om vi må få til noe. Ungene har jo lyst å treffe svigers.

Øurer på om bhg åpner igjen til mai, hvis ikke må jeg jo søke dagpenger, men kan ikke søke det før jeg vet om jeg faktisk står uten jobb:confused:
Frustrerende.

Jeg må innrømme at jeg håper fortsatt men i realiteten vet jeg jo at det ikke blir 70 års feiring med familien i utlandet .
Kjipt med slikt.

Vi hadde jo ingen konkrete planer egentlig

Bare mange drømmer som falt i grus

Får ikke planlagt 40 års bryllupsdag for mamma og pappa mest sannsynligvis... Noe som er ganske kjipt. 40 år i disse dager er jo ganske mye som gift.
Ja, det er det.

Det passerte mine foreldre for noen år siden, de har vel 45 år de i sommer faktisk. Det markeres trolig på meget alternativt vis ja.

Tror muligens de åpner opp igjen? medmindre de får noe konkret info om hvor mange barn kan være stille- smittespredere

Det er rare tider om dagen og vanskelig å planlegge :(

Ja. Jeg sitter også i fau som skal organisere 17.mai... Møtet på mandag er utsatt da ingen vet hva slags 17. Mai vi skal planlegge, men etter påske må vi vel evt ha et digitalt møte og bli enige om nettopp det, hva slags 17.mai vi skal planlegge.

Back
Topp