TUL

Minimalle94

Glad i forumet
Skal du på tidlig ultralyd og evt når i svangerskapet?

Vil så gjerne på tul når jeg skal være 6+3 (om det går bra frem til da), da det er mamma sin bursdag og ønsker å se liv før jeg forteller henne nyheten❤️
 
Jeg hadde ikke tenkt :bag: Husker at vi vurderte det sist, men tror kanskje vi dropper det denne gangen også. Spørs hvor utålmodig jeg blir etter hvert :hilarious:
 
Kjenner at jeg trenger den bekreftelsen etter SA 5+2 sist, før jeg tør å fortelle noen om graviditeten:)
Det verste er at jeg trenger den bekreftelsen selv etter SA sist. Har ikke lyst til å fortelle noen om graviditeten før vi hører hjertelyd :nailbiting:
 
Last edited:
Var i 5+3 ca og i dag, 7+1. Skal tilbake neste uke. (Privat gynekolog med avtale må være de eneste som ikke er overbooka og stressa for tiden, virker det som, i hvert fall min)
Hadde jeg ikke fått henvisning hadde jeg nok gått privat i uke 7-8 og 12-13.
 
Skal du på tidlig ultralyd og evt når i svangerskapet?

Vil så gjerne på tul når jeg skal være 6+3 (om det går bra frem til da), da det er mamma sin bursdag og ønsker å se liv før jeg forteller henne nyheten❤️

Jeg anbefaler deg å vente til hvertfall uke 7-8, med mindre du med sikkerhet vet at du er 6+3. Selv om jeg skjønner du har lyst å få en bekreftelse før du forteller moren din.

Jeg skulle vært 6+1 da jeg var hos gyn forrige uke og tok en UL, men ble korrigert til 5+3 og det var akkurat for tidlig til å se noe liv sa han:(
 
Vi som blir gravide ved hjelp av prøverør får beskjed om å ta TUL uke 7. Da kan en se hjerte og en liten bamsemums. Om en venter to uker til er det mye mer å se.
 
Skal neste fredag, da er jeg 7+1. Den har vi bestillt privat. Så håper jeg å få henvisning til uke 12.
 
Skal til mandag. Da er jeg 7+0. Blir fulgt opp på sykehuset pga habituell abort.
 
Var i 5+3 ca og i dag, 7+1. Skal tilbake neste uke. (Privat gynekolog med avtale må være de eneste som ikke er overbooka og stressa for tiden, virker det som, i hvert fall min)
Hadde jeg ikke fått henvisning hadde jeg nok gått privat i uke 7-8 og 12-13.
Fikk du se hjertet slå begge gangene?:)
 
Jeg anbefaler deg å vente til hvertfall uke 7-8, med mindre du med sikkerhet vet at du er 6+3. Selv om jeg skjønner du har lyst å få en bekreftelse før du forteller moren din.

Jeg skulle vært 6+1 da jeg var hos gyn forrige uke og tok en UL, men ble korrigert til 5+3 og det var akkurat for tidlig til å se noe liv sa han:(
Jeg har bekreftet med både el-test, temping og det at vi la aksje kun en gang i den fertile perioden. Så er helt sikker på at jeg enten er 6+3 eller 6+4 når jeg tenker tul:) Kan ikke ha vært senere da g-testen ble svak positiv 8dpo
 
Jeg skal på tul pga risikosvangerskap. Regner med jeg får time i uke 7-8 ca
 
Jeg var på TUL 6+3 i tidligere svangerskap. Så vidt vi så noe, men så hjertet slå.

Mista i uke 10 i starten av feb. Tok ikke tidlig ul, var mest sannsynligvis en MA. Tenker å ta TUL i uke 7-8, om jeg ikke får på sykehuset. Skal til fastlegen 24.3 og snakke med han da. Er jo uansett ikke noe å gjøre om det skulle gå galt, men orker ikke en gang til å gå med dødt embryo i flere uker før kroppen skjønner det sjøl. HCG var bare 6800 da jeg begynte å blø, derfor jeg veit det ikke var noe særlig utvikla utover uke 5-6.
 
Kjem folk til på tul for tida? Eg skulle på sjukehuset i Førde 26.mars, men den vart sjølvsagt avlyst grunna Corona. Verkar som om dei private i området også held stengd av same grunn. Korleis er det andre stadar? Og er det nokon som veit om nokon som framleis driv på i Sogn og Fjordane? Hadde ein abort i veke 11 sist, så kjenner veldig på behovet for å kikka på kva som skjer inni der! Då hadde det nok ikkje vore lov på lenge. Ikkje så lyst å gå så lenge på same måten utan å veta igjen kjenner eg.
 
Kjem folk til på tul for tida? Eg skulle på sjukehuset i Førde 26.mars, men den vart sjølvsagt avlyst grunna Corona. Verkar som om dei private i området også held stengd av same grunn. Korleis er det andre stadar? Og er det nokon som veit om nokon som framleis driv på i Sogn og Fjordane? Hadde ein abort i veke 11 sist, så kjenner veldig på behovet for å kikka på kva som skjer inni der! Då hadde det nok ikkje vore lov på lenge. Ikkje så lyst å gå så lenge på same måten utan å veta igjen kjenner eg.
Eg skulle egentlig på sjukehuset i Førde og! Men eg fekk brev om at den var avlyst.. ingenting i Førde som er ope før påske trur eg...
 
Kjem folk til på tul for tida? Eg skulle på sjukehuset i Førde 26.mars, men den vart sjølvsagt avlyst grunna Corona. Verkar som om dei private i området også held stengd av same grunn. Korleis er det andre stadar? Og er det nokon som veit om nokon som framleis driv på i Sogn og Fjordane? Hadde ein abort i veke 11 sist, så kjenner veldig på behovet for å kikka på kva som skjer inni der! Då hadde det nok ikkje vore lov på lenge. Ikkje så lyst å gå så lenge på same måten utan å veta igjen kjenner eg.
Her på Østlandet er både sykehus og noen private åpne. Varierer nok litt hvem de tar inn på sykehuset, man får heller ikke ha med partner inn. Det er veldig strengt med hvor mange som kan være i samme rom samtidig etc.
 
Back
Topp