Skravletråd for mars. Snart vår?

Jeg er ekstra glad for 4 biler jeg fikk av mamma tidligere i mars. Et av min bestemor og alle tre ungene mine. Et av eldstemann som gir henne en kos. et av mellomste og henne. Og et av yngste og henne. Uvurderlig. Særlig når jeg vet at det faktisk er mulig vi har sett henne for siste gang. Hun er 93, helsa er skjør, og vi bør jo slett ikke dra på besøk nå.
Jeg er veldig glad for de bildene vi fikk tatt på hytta den siste helgen vi var samlet før vi faktisk visste hvor syk han var.

Last edited:
Vi er eldre enn dere, men tenker at de tallene som er fra utlandet er fra land hvor befolkningen i utgangspunktet har en dårligere grunnhelse enn her i Norge. Tror ikke risikoen er så mye større om man er over 40 så lenge man ikke har andre utfordringer i tillegg.
Jeg er relativt frisk.
Mannen her høyt blodtrykk slm han tar medisin for for kolesterolet et ikke helt pent men han skal visst bare leve sunt. As if. I hjemmekontor verden går vekta opp på oss begge.

Litt gradvis introdusere dem til vårt måltid. Minstemor har vel nesten alltid vært det. Først i babysetet på tripp trapp hvor hun tidvis sovnet men var hun våken var der greit å ha henne der så underholdt vi henne.

Etterhvert en skal eller mais-puff-pinner etc og deretter litt av vår mat, det de kunne spise, til å styre med selv. Og altså gjerne litt av min mat, så spiste de det. Og glass etterpå om de ikke spiste så mye. Gradvis over på vår mat.

Nå husker jeg ikke alle detaljer. Yngste er 4.

Mine har jo egenelig ikke likt glass fra 8 mnd glassene, biter i mos. Da ville de heller ha biter, ikke blandet, hver for seg.

og her gaflet min på 8 mnd i seg tortilla med chilimajones nettopp, og avsluttet måltidet med å spise rett ut av guacamolebollen :hilarious: Tacolørdag med baby! Men vi gjort det annerledes da, vår mat fra dag 1 (dvs 6 mnd), aldri egen babymat og ikke matet. Blir jo litt rot, så takk og lov for bisk med stålmage :D i morra skal vi ha bolognese, så da blir det rett i badekaret på minsten :hilarious:

og her gaflet min på 8 mnd i seg tortilla med chilimajones nettopp, og avsluttet måltidet med å spise rett ut av guacamolebollen :hilarious: Tacolørdag med baby! Men vi gjort det annerledes da, vår mat fra dag 1 (dvs 6 mnd), aldri egen babymat og ikke matet. Blir jo litt rot, så takk og lov for bisk med stålmage :D i morra skal vi ha bolognese, så da blir det rett i badekaret på minsten :hilarious:

Vi brukte jo glass da. Men uansett, det med salt gjorde at de ikke fikk hva som helst av vår mat r de var over året.

Vi brukte jo glass da. Men uansett, det med salt gjorde at de ikke fikk hva som helst av vår mat r de var over året.

Ja, er heldig med samboer som liker å lage mat fra bunnen, så det har ikke vært noe problem, praktisk for hunden som rydder opp etter babyen og, hehe.

Ja, er heldig med samboer som liker å lage mat fra bunnen, så det har ikke vært noe problem, praktisk for hunden som rydder opp etter babyen og, hehe.
Vi tok av en del før vi saltet til oss andre ja. Men vi er nok ikke helt fra bunnen - folk og vi konkluderte med at 3-5 mnd med glass prbunge ikke var verdens undergang.

Og hunden vår hadde ca verdens sarteste mage og tålte ikke å spise så mye. Hun knabba ei pølse den dagen vi overtok henne (omplassering i familien) og hadde diaré i en uke...

Okey, nå må jeg spørre. Ble rimelig oppgitt igår!
Nevøen vår på hans side har vært kraftig forkjølet en liten stund, igår fikk han feber da vi feiret min svoger.
Han har vært i klasserom med ei som nå sitter i karantene. De kommer likevel på feiringen uten å si noe før vi var der :arghh:

Jeg ble forkjølet før utbruddet kom til norge, men idag våknet jeg med sår hals i tillegg.

Ringer jeg legen nå og hører hva jeg gjør? Jeg skal opprinnelig jobbe hele helga, men er jo livredd for at dette er noe mer og at jeg evnt skal dra det på jobb..
Åååh, vi hadde ikke gått i bursdagen hvis jeg hadde visst det :facepalm:
Hvordan går det med deg?:)

Dere som ikke er i karantene, hvor restriktive er dere med butikker? Sånn for deres egen del?

Mat skal vi handle.
Men jeg har lyst på hsgeland og/eller plantasjen
Vi hadde egentlig planer om shopping, mellomste trenger vårjakke som er vind og vanntett, og joggesko. Yngste og eldste trenger trolig også joggesko. Og han muligens også jakke. Mellomste skal ha seg seng. Og klesskap. Og pult. Sistnevnte hadde jo vært greit å ha på plass med to uker hjemmeskole, men hun bruker spisebordet som alraå er felles hjemmekontor / skole for hele familien egenelig.

Vi avventer, ja?
Jeg går i butikken og på apoteket:)
Holder meg unna shopping!

Hjemmekontor.

En tur på badet og vips så har jeg visst en meget uhøytidelig farge-holdbarhetstest på hånden.

Den grønne er essie, den blå er en billig sak som tilhører min datter Vis vedlegget 320872

Jeg burde vel minimum ha oberlakk på. Ingen av fargene er typisk meg. Så jeg bare tester litt.
Holder en knapp på Essie:P

Såpass, her er det så langt jeg skjønner snakk om oppgaver de skal løse og sende inn på showbie og få tilbakemelding der, men altså skriftlig. Eller altså, læreren kan jo lese inn beskjed og de skal gjerne lese inn tekst som sendes tilbake)

De er jo vant til å jobbe sånn med lekser fra før. Det blir bare mer og annerledes
Satse på at alt går smidig på mandag:)
Det vanskeligste her blir nok å få gutta til å forstå at de ikke har fri!:P

Frøkna sitter vedsiden av meg og gomler på litt av en bolle, hvis mamma skulle ha, så måtte jo hu få smake også... hu ble 9 mnd igår, rart å tenke på..
Allerede begynt å planlegge 1årsdag og håper det er såpass at vi får feiret det med litt stil, at mamma og pappa har mulighet for å komme fra Oslo... vet det er veldig tidlig å planlegge, men igjen jeg begynte å planlegge dåp 3 mnd før fødsel.
Håper dere får til en storslått feiring!:D

Dødsfall nr 3 pga corona, huff

shit, så to bare i dag. Nå må FAENMEG folk skjerpe seg! Drar til Strømstad og handler mat, arrangerer leketreff for ungene og valse i butikkene når de er i karantene. Føkkings idioter

Back
Topp