ConCon

Elsker forumet
Vårspirene 2021
Juliknøttene 2022
Hei!
Så dette er første gang jeg skriver på forumet, første gang jeg skriver dagbok på nett, og første gang jeg prøver å få baby. Dermed blir det et langt første innlegg.. :shy:

Jeg og forloveden min har vært sammen i 10 år, og har i grunn hatt lyst på baby lenge, men jeg har holdt tilbake de siste...7 årene pga økonomiske årsaker.
Han er fra Wales og jeg er fra Trondheim og i 6 år bodde han hos meg i Norge, men klarte aldri å få seg jobb fordi han lært seg aldri språket. Så med kun én inntekt mente jeg at det var dumt å ha et ekstra liv å forsørge.

Så vi flyttet til Storbritannia i 2018- slik at vi begge kunne jobbe og ha en inntekt.
Lite visste jeg at vi (jeg) egentlig hadde bedre råd hjemme i Norge på én inntekt enn to i UK, og hvor ekstremt dårlig ordning de har på mammaperm og barnehage her.
Men jeg har fått en bedre jobb med ok ordning på mammaperm, og han prøver å jobbe så mye overtid han bare kan, så vi tror vi kommer til å ha råd nå.

Så i desember bestemte vi oss for å endelig starte å prøve, det hadde jo vært veldig gøy å fått en 2020 baby tenkte vi. 3 forskjellige sjefer på jobben min fortalte meg at vi får 9-12 mnd fullt betalt mammaperm noe jeg synes hørtes helt fantastisk ut! Akkurat som i Norge! For godt til å være sant...
Så etter at vi hadde hatt vår første prøve-runde i desember, så bestemte jeg meg for å finne skriftlig bevis på dette.
Men det viste seg at alle 3 sjefene har tatt feil.
Om jeg hadde blitt gravid i desember, så hadde jeg kun fått 6 uker full lønn, etterfulgt av kun 1500 kr i mnd fram til 6 mnd permisjon, og så ingenting deretter. Det er rundt 6000 i mnd. Med lønna til samboer hadde vi ikke hatt råd til alle regningene engang.
Så jeg måtte ta angrepillen... for Første gang i livet mitt. Så vi var ekstremt skuffet så klart, og jeg var sint på sjefene.

Jeg regnet ut at om jeg ventet i 3 mnd, så ville jeg fått en bedre mammaperm pga lengre tid i jobben, så blir fant ut at vi kunne starte å prøve etter min siste mens i februar.
Så vi har gledet oss til tiden her.
Kjøpte EL test for å være sikker på når den er.
Har notert hele syklusen helt siden november/desember for å ha mer kontroll, og vi bestemte hvilke dager vi skulle "do the deed" for å øke sjansene.
Startet å prøve 5 dager før EL, men desverre så ble enten presset for høyt for ham, eller kanskje det er større problemer bak, men han klarte ikke å... holde ting oppe. Så vi klarte aldri å faktisk ha sex under hele prøvetiden..
Så jeg måtte bli kreativ...
Jeg kjøpte et glidemiddel kalt PreSeed som er sædvennlig, for å gjøre ting enklere, men det gikk fortsatt ikke an, så desperat som jeg var ba jeg ham om å fullføre i en kopp, og så skulle jeg bruke applikatorene som kom med glidemiddelet til å rett og slett hjemme-inseminere.
Fikk svømmerne oppi røret til aplikatoren, opp med den, og lå med hoftene hevet på en pute i en halvtime og så la meg til å sove.
Jeg hadde lest meg opp om hjemme-inseminering på forhånd, beste måter osv (måtte bare bli kreativ med applikatoren istedenfor engangsprøyte(uten nål)), og fulgte alle råd.
Og dette neste opp med å bli metoden vår de neste 5 gangene også, helt til 1dpo.

Så nå er jeg 8dpo. Har 5 graviditetstester i hus, men prøver å vente med de til 10dpo men jeg sliter med å holde meg unna! :oops:
Er så nysgjerrig!
Jeg vet sjansene for å bli gravid på første offisielle prøverunde er små, men jeg har ikke gått på noen form for prevensjon på 8 år. Kun kondomer.
Så håper det vil utgjøre en forskjell.
Krysser fingrene :dummy1::dummy:

Hvis noen har lest alt dette, så beklager det lange innlegget.
Skal prøve å forkorte de neste :p

Kort oppsummering:
PP1 - gravid, kjemisk 4+2
PP2 - gravid, SA ca 5+3
PP3 - ikke gravid TR 28. Mai
PP4 - ikke gravid. TR 26. Juni.
PP5 - Gravid! :)
 
Last edited:
9dpo
Drømte om en baby i morges og hadde tenkt å vente til i morgen med første test men klarte ikke å dy meg så tok en First Response test i morges som det står at kan vise resultat 6 dager før ikm.
Ingen antydning til strek i det heletatt, men jeg vet det er tidlig ennå.
20200310_064110.jpg


Har tatt folsyre, d-vitaminer og omega-3 en stund nå for å hjelpe på.
Legen sier jeg har lavt stoffskifte så håper ikke det vil påvirke sjansene, siden jeg ikke kan ta medisiner for det foreløpig siden jeg muligens reagerte allergisk på de jeg skulle starte på for en mnd siden.

Kuttet ned til kun én kaffe om dagen (om morgenen for. unngå hodepine) for en mnd siden, og de siste par dagene har jeg kuttet ned til én halv kopp.
Jeg har alltid elsket den første kaffen om morgenen, men de siste 2-3 dagene har det liksom ikke smakt godt, og jeg har ikke klart å nyte den.
Vet ikke om det er psykisk eller om kanskje det er et symptom?

Er også små-bekymret for om coronaviruset kan ha innvirkning på tidlig graviditet eller ikke. De evakuerte alle på jobben min i dag, fordi én der har fått påvist corona, så de stenger i 2 dager før å rengjøre ALT. :pale

Uansett, blir spennende å se om de blir noen svak strek på morgendagens test. :pompus:
Krysser fingrene
 
Lykke til! :biggrin Har du fått testet? Spennende å følge med, men kan jo ta noen dager til før testen eventuelt blir positiv.
 
Lykke til! :biggrin Har du fått testet? Spennende å følge med, men kan jo ta noen dager til før testen eventuelt blir positiv.

Takk :cat:
Jeg tok en test til i morges. Er 10dpo i dag. Ingen antydning il strek i dag heller, men våknet i 5 tiden, var småkvalm, sykt mye murringer og klarte ikke å finne en komfortabel stilling å ligge i.
Murringene lignet svake menssmerter men ifølge appen min har jeg skrevet at jeg som regel får menssmerter på første og andre mandag, ikke 4 dager før. Så håper et er implantasjons-smerter.
Pluss at det er lyyyselyserosa på papiret idag, noe jeg håper er implantasjonsblødning og ikke starten på mensen...

Blir nok en ny test i mårra :angelic:
20200311_073018.jpg
 
Tatt en ny test ?

Hei, nei i dag har jeg ikke tatt en ny test.
Stod opp for bare en times tid siden, og har kun tatt tester om morgenen siden det skal være mer konsentrert da.
Men jeg har spottet i hele går, og spotter ennå i dag, og prøver å vente med å ta en test til til i morgen tidlig. Har en følelse av at jeg kommer til å få et svakt øyeblikk iløpet av dagen da men :angelic:
Men spottingen gjør meg bekymret fordi det er alt for likt det jeg har før en kommende mensen.
I tillegg har jeg fått en del info om lavt stoffskifte nå som bekymrer meg en god del. Prøver å ikke miste håpet så klart, men om det viser seg at jeg ér gravid så kan visstnok det lave stoffskiftet mitt påvirke fosteret noe som er skummelt..
Men har time til lege på tirsdag så skal få mer info om stoffskiftet da, og om jeg ér gravid skal jeg be de få fart på sakene.
 
Skjønner ! Blir spennende å se om du tar en ny test senere idag eller i morgen.

Masse lykke til med legetime til tirsdag. Håper du får svar på spørsmålene du lurer på.
 
11dpo.
Hard dag i dag.
Hadde planlagt å reise hjem til Norge å besøke familien og spesielt Mamma i neste uke, men har måttet avlyse turen pga coronaviruset. Fikk bytte flybilletten til mai, men hvem vet om ting har bedret seg til da... Så vet ikke når jeg får se familien min igjen :/
Så det var en tårevåt morgen, så jeg var dum og tok en digital test, og ordene "not pregnant" gjorde ikke akkurat dagen noe bedre.
Prøver å fortelle meg selv at det er tidlig ennå, men med andre dag med spotting så er jeg redd det er rett og slett tante rød som melder sin ankomst.
Men likevel så synes jeg det er rart å ha murringer dagene før tante rød, noe jeg ikke har pleid å ha før, så kjenner jeg klamrer fast på håpet litt likevel.

Det blir en ekstra kjip uke neste uke å sitte å jobb når jeg egentlig skulle vært hjemme hos familien.

Men det er bra at Norge gjør dette. Det er bra at ting stenges og blir strengere.
Håper virkelig at det endelig blir kontroll på dette.
Her hvor jeg bor skal de fortsatt holde konserter og fotball/rugby kamper. :confused:
De skal visst vente til det er tusenvis som har blitt smittet før de gjør noe drastisk :bag:

Uansett, skal prøve å vente med de neste prøvene nå. Se om tante rød kommer istedenfor.
 
13dpo
Etter tre dager med spotting så vet jeg at tante rød skal egentlig melde sin ankomst. Dag, så jeg bestemte meg for at om det ikke kom ferskt blod på papiret i morges så skulle jeg ta en test. ( tok ingen i går).
Jeg drømte også at jeg så tallene på hormon nivået mitt gå opp og opp, og når jeg v å lnwt hadde jeg sangen "into the unknown " fra Frost 2 på hjernen lol xsmile9

Så jeg tok en clearlblue og allerede etter halvannet-2 min startet en svak strek å vise seg!
Fortsatt svak strek der når de 3 minuttene var over, men jeg pleier altså å ha ultrablendahvite tester.
20200314_064659.jpg

Selvsagt når jeg skulle ta bilde så vises det ikke like godt på kamera som i virkeligheten men jeg vet at jeg så den.
Så jeg er helt skjelven nå.
Jeg har vært forferdelig negativ foran samboeren ang dette siden jeg fikk turen min avlyst, men nå prøver jeg å heller ta det som et tegn at den ble avlyst som mer som en beskyttelse for forhåpentligvis den lille spiren som jeg håper kommer til å klamre seg fast de neste 8 mnd. :Heartred
Så jeg skal prøve å ikke si noe til ham fram til at jeg har tatt en test til i mårra tidlig. Vil ha en digital test som sier ordene også, med klart svar før jeg får opp forhåpningene hans.
Han vet ikke noe særlig om kjemiske graviditeter så vil vente til i mårra eller dagen etterpå.
Og heldigvis har jeg time til lege på tirsdag så jeg får starta med stoffskifte medisin! Skal si hvor viktig det er å få det igang snarest! Spesielt nå. :)

MEN nå vet jeg iallefall at jeg kan bli gravid. Pluss at jeg vet at jeg kan bli det med hjemme-inseminering også som virkelig får meg til å tenke positivt framover. :)
 
14dpo.
Tante rød har ennå ikke meldt sin ankomst.
Men tok en digital test fra clear blue i morges og den var negativ. Var forvirrende å se "not pregnant" etter å ha fått en positiv i går. Men de digitale er ikke like sensitive som den jeg tok i går, så det kan jo hende det fortsatt er for tidlig. Med mindre den i går var falsk positiv.
Har bestilt er par clear blue til, samme som den jeg testet med i går, som kommer i posten i kveld. Så mulig jeg prøver å ta en kveldstest.
Har lest her inne at det er noen som tester bedre på ettermiddag/kveld, så håper jeg kanskje er en av de.

Krysser fingrene :cat:
 
Takk for det. :) jeg tar det som et positivt tegn at tante rød allerede er sent ute, har aldri vært sen før. Så får bare vente på flere tester. :)
 
Tok enda en test nå nettopp, og klokka er 3.
Kjøpte et par first response tester til som skal gi resultat 6 dager før, så ekstra følsom.
Ser definitivt uten tvil en svak strek der, så det er to positive tester nå.
Velger. tro at den digitale rett og slett er mindre følsom :)
20200315_151745.jpg

Lurer på om jeg skal tørre å fortelle det til samboer i dag og bare forklare at det er fortsatt tidlig men at vi iallefall klarer å bli gravide, noe som er et positivt tegn uansett hva som skjer videre :)

Spent på reaksjonen :smiley-bounce012
 
Tok enda en test nå nettopp, og klokka er 3.
Kjøpte et par first response tester til som skal gi resultat 6 dager før, så ekstra følsom.
Ser definitivt uten tvil en svak strek der, så det er to positive tester nå.
Velger. tro at den digitale rett og slett er mindre følsom :)
Vis vedlegget 321024
Lurer på om jeg skal tørre å fortelle det til samboer i dag og bare forklare at det er fortsatt tidlig men at vi iallefall klarer å bli gravide, noe som er et positivt tegn uansett hva som skjer videre :)

Spent på reaksjonen :smiley-bounce012
Den digitale er mer følsom.
Gratulerer sååå mye med gravidtet!!:woot:
 
Den digitale er mer følsom.
Gratulerer sååå mye med gravidtet!!:woot:

Tusen takk. :smiley-bounce012
Skal prøve å ta en digital til i mårra tidlig :) hvis ikke så har jeg iallefall fått 2 positive ellers.
Og har sagt det til samboer nå :smiley-bounce012
Blir spennende framover :)
 
Tusen takk. :smiley-bounce012
Skal prøve å ta en digital til i mårra tidlig :) hvis ikke så har jeg iallefall fått 2 positive ellers.
Og har sagt det til samboer nå :smiley-bounce012
Blir spennende framover :)
Beklager mente selvfølgelig mindre følsom! Så nå at jeg hadde skrevet feil! Uff :oops:

Håper dere koser dere med postive tester! Masse lykke til!:joyful:
 
Beklager mente selvfølgelig mindre følsom! Så nå at jeg hadde skrevet feil! Uff :oops:

Håper dere koser dere med postive tester! Masse lykke til!:joyful:
Hehe jeg skjønte hva du mente :)
Takk, det gjør vi. Gleder meg til det har gått noen dager til så jeg kan fortelle det til familien også :happy:
 
Gratulerer så mye med positiv test!:Heartpink Spennende å følge deg videre!
 
Back
Topp