Aldersforskjell

• Trådstarter Trådstarter Aldersforskjell
  • Opprettet Opprettet
Mannen er 1 år eldre enn meg. Vi ble sammen når vi var 16 og 17.

Alder har ingen betydning så lenge det passer for dere. Her er han 4 år eldre enn meg.

15 år imellom oss. Han er eldst. Vært sammen i 10 år. Vi har det helt fint sammen :)
Tenker at så lenge begge er på samme nivå, så går det helt fint :)

Edit.
Ja, det er jo mye, men om det betyr noe må være opp til de som er i det forholdet å avgjøre.
Helt enig. Om det betyr noe eller ikke får de som er i forholdet avgjøre. Hva har noen andre med det å gjøre? Null og niks.

Kjærlighet har ingen alder :happy:
Her er mannen 9 år eldre enn meg, men jeg ser på oss som jevngamle likevel :)

6 år her og han er eldst. Jeg er 38 nå i mars og skulle jeg vært med en som er 15 år eldre hadde han vært 53 noe jeg syns er for gammelt MEN det er fordi jeg har unge foreldre. Så for meg hadde det vært som å være sammen med faren min. Men jeg dømmer ikke de som finner eldre partnere for kjærligheten driter jo i tall

Han er 3 år eldre. Kunne nok ikke vært sammen med en som var 10+ år eldre enn meg (eller yngre ;)).

Ja, ærlig er du. Men det er likevel ikke alt man trenger å mene noe om. Det er min ærlige mening. Og den ble jo også etterspurt :hilarious:
Nårnoen spør så må man jo svare det man mener tenker jeg . Mener du man ikke skulle svart på det hun spør om? Jeg mener forsåvidt ikke noe om det i forhold til andre , sier bare hva min grense er.

Nårnoen spør så må man jo svare det man mener tenker jeg . Mener du man ikke skulle svart på det hun spør om? Jeg mener forsåvidt ikke noe om det i forhold til andre , sier bare hva min grense er.
Min kommentar her har ikke noe med ditt svar å gjøre. Kommentaren min til Lil-17 var at jeg er enig med henne i at det er paret som er i forholdet som må avgjøre om aldersforskjellen betyr noe for de. Ingen utenfor kan eller burde si om det er for mye eller ikke.

Og så synes jeg det var veldig artig at av alle som har skrevet her inne, så er det meg du vil starte en debatt med og vrir på det jeg sier så du kan finne noe å diskutere på :joyful: Men jeg er i for godt humør til å gidde den runddansen. Kos deg! Det er fredag! Vi har strålende sol og jeg har en søt baby i armene, om jeg bare rekker å drikke kaffen min nå før den blir kald, så er allting bra :happy:

Min kommentar her har ikke noe med ditt svar å gjøre. Kommentaren min til Lil-17 var at jeg er enig med henne i at det er paret som er i forholdet som må avgjøre om aldersforskjellen betyr noe for de. Ingen utenfor kan eller burde si om det er for mye eller ikke.

Og så synes jeg det var veldig artig at av alle som har skrevet her inne, så er det meg du vil starte en debatt med og vrir på det jeg sier så du kan finne noe å diskutere på :joyful: Men jeg er i for godt humør til å gidde den runddansen. Kos deg! Det er fredag! Vi har strålende sol og jeg har en søt baby i armene, om jeg bare rekker å drikke kaffen min nå før den blir kald, så er allting bra :happy:
Nei det hadde ikke noe med mitt svar å gjøre, var bare at jeg leste ditt svsr å ble litt nysgjerrig :) Tilfeldig at det ble deg :)å det var ikke for å diskutere, men fordi je lurte .
Kos deg med baby og kaffe

Nå er jeg riktignok i et lykkelig forhold med en som er 9 mnd eldre enn meg.

Men hadde jeg vært singel, så hadde jeg aldri ofret sjansen for å bli lykkelig med en mann fordi han var 15 år eldre enn meg.

Syns 15 år blir for mye hvis den ene parten er VELDIG ung. (type 17 åring sammen med en 32 åring eller i den duren)

Nei det hadde ikke noe med mitt svar å gjøre, var bare at jeg leste ditt svsr å ble litt nysgjerrig :) Tilfeldig at det ble deg :)å det var ikke for å diskutere, men fordi je lurte .
Kos deg med baby og kaffe
Den måtte i mikroen en tur :p

Det kommer an på både mannen og kvinnen, Jeg er 10 år eldre enn min mann, og det merker vi ikke. Min eks var 1 år eldre enn meg, men han virket veldig barnlig av seg, og det gikk over hodet ikke. Jeg følte meg eldgammel og fornuftig rundt han.

Jeg synes ikke det blir riktig at folk uttaler seg om at 10-15 år +/- blir for mye, spesielt hvis de ikke har vært i en slik situasjon selv engang.

Jeg har møtt 45-åringer som oppfører seg som tenåringer, svært liten livserfaring, tar ekstremt lite ansvar for livet generelt, bor hjemme hos mor enda og tenker kun på seg selv.

Så møter jeg 19-åringer som har måttet ta vare på andre familiemedlem i ung alder, tar masse ansvar og er kunnskapsrike, ansvarsfulle og reflekterte.

Dermed synes jeg dette spørsmålet går på personen det må gjelde og ikke alderen.

Når det kommer til spørsmål om barn kan alderen Dog spille en rolle.

Jeg synes ikke det blir riktig at folk uttaler seg om at 10-15 år +/- blir for mye, spesielt hvis de ikke har vært i en slik situasjon selv engang.

Jeg har møtt 45-åringer som oppfører seg som tenåringer, svært liten livserfaring, tar ekstremt lite ansvar for livet generelt, bor hjemme hos mor enda og tenker kun på seg selv.

Så møter jeg 19-åringer som har måttet ta vare på andre familiemedlem i ung alder, tar masse ansvar og er kunnskapsrike, ansvarsfulle og reflekterte.

Dermed synes jeg dette spørsmålet går på personen det må gjelde og ikke alderen.

Når det kommer til spørsmål om barn kan alderen Dog spille en rolle.
Og hvordan vet du vi ikke har vært i en slik situasjon ? Det spiller så klart ingen rolle hva vi mener om det, om vi har vært i den situasjonen eller ikke. Det som er viktig er det som teller for TS og de i den aktuelle situasjonen... Så for oss kan det være for mye, men ikke for andre.

Og hvordan vet du vi ikke har vært i en slik situasjon ? Det spiller så klart ingen rolle hva vi mener om det, om vi har vært i den situasjonen eller ikke. Det som er viktig er det som teller for TS og de i den aktuelle situasjonen... Så for oss kan det være for mye, men ikke for andre.

Jeg skrev «Jeg synes ikke det blir riktig at folk uttaler seg om at 10-15 år +/- blir for mye, spesielt hvis de ikke har vært i en slik situasjon selv engang.»

Ja, jeg er enig med deg.

Enig
Man må jo få lov å sette noen grenser selv tenker jeh , uavhengig av om man har vært i situasjonen eller ikke. Det er mye grunner til at jeg ikke vil ha eldre/yngre enn 5 år

Back
Topp