En fersken spire og? - Mangojenta

Mangojenta

Glad i forumet
Juliknøttene 2022
Junibollene 2023
Hei. Jente på 21 som for aller første gang prøver å bli gravid. Kjenner dette er en utrolig spennende prosess og hadde vært veldig gøy å kunne se tilbake på denne dagboken, så derfor prøver jeg på å begynne på en nå


Samboeren og jeg har vært sammen i to år og vi bestemte oss for cirka to uker siden for å begynne å prøve. Flaks for oss hadde jeg vært utrolig dårlig på å ta p-pillene de siste to måned på grunn av mye som skjedde i livet. Som sikkert mange kan kjenne seg igjen i. Så da var det bare å starte med folat og komme igang. Men som sagt har jeg gått på p-piller og en god stund før vi begynte å prøve det vil si mange år, og så har egentlig aldri hatt en veldig stabil syklus. Så ved god hjelp av eggløsning test prøver jeg nå å finne ut av syklus men har virkelig ikke ro i rumpa til å vente flere sykluser for å bli kjent så vi prøver litt samtidig(les: mye)

har fått 3 positiv eggløsning tester På rad og har de siste dagene faktisk utrolig nok lurt på om vi har blitt gravide en uke før vi begynte å prøve i det hele tatt. Regner selvfølgelig med dette bare ønsket tenkning og at symptomene kommer og det har i dag hatt mye muring i bunnen av magen, følt meg svimmel og smålig kvalm hele dagen. Etter å ha forvillet meg i forumer her og der ser jeg at mange har opplevd at eggløsning test denne blir positive før graviditetstestene. Har testet med graviditet test men kommer ingenting. Har et bitte lite ønske om at det skal være noe men hvis ikke satser på at symptomene er fra eggløsning og har jeg og har gitt klar beskjed til mannen om at han må kjappe seg hjem fra guttekveld i kveld he he

utrolig gøy at denne spennende reisen er i gang. Sees selvfølgelig frem til den dagen babyen kommer og jeg skal bli mamma men først og fremst er det å få positiv test som står i fokus kjenner jeg.


Noen som er i samme situasjon? Super koselig om du legger igjen en beskjed under så kan vi dele prøving perioden sammen❤️
 
Last edited:
Heihei:) jente 28 snart 29, som er i gang med 2 prøveperiode. Har hamstret både el tester og graviditetstester, og har selv en fryktelig ustabil mens etter 14 års p-pillebruk :nailbiting: forrige syklus var på 38 dager, så jeg trooor kanskje el begynner å nærme seg nå. Spennende å følge med i disse trådene
 
Heihei:) jente 28 snart 29, som er i gang med 2 prøveperiode. Har hamstret både el tester og graviditetstester, og har selv en fryktelig ustabil mens etter 14 års p-pillebruk :nailbiting: forrige syklus var på 38 dager, så jeg trooor kanskje el begynner å nærme seg nå. Spennende å følge med i disse trådene
Så koselig!! Kjempe koselig å følge med litt på hverandre her inne mens man venter. Sender masse gode tanker og babystøv til deg hvis du nærmer deg EL:Heartbigred

kjenner meg igjen med testene. Så innså fort at det var på tide å bestille inn litt billige tester på nettet også:D:p:rolleyes:
 
:happy:Goood morgen!

Litt rart å oppdatere allerede, men var så gøy å få litt svar her i går. Så hvorfor ikke fylle ventetiden med noe?

først og fremst må jeg bare si at jeg er veeeeldig klar over at det ytterst sjeldent skjer å bli gravid i PP1, men er vel lov å håpe? Hehe...

neida, men kjenner jeg irriterer meg over ukjent syklus og de dumme p-pillene som har tullet til systemet:arghh:

har lastet ned en app som skal vise fertile dager, men den viser 22.-24. Februar, mens eggløsningstestene tilsa i går?(2. Mars) Blir helt tullete i hodet. Men vi har nå i hvert fall prøvd rundt begge periodene så vi er på den sikre siden. Tatt G-test i tilfelle EL testen skulle slå ut på graviditet, men g-testen viser negativ enn så lenge. Har et lite håp da jeg har vært mye kvalm, sliten og kjenner det presser litt i livmor området..:rolleyes:

men hvis ikke det er tilfelle håper jeg at vi traff ved EL i går og at krampene kommer av EL. Hvis sistnevnte stemmer er jeg på DPO1:D spennende tider kjenner jeg!

Lover at jeg ikke skal plage med oppdatering hver eneste dag, bare så utrolig spennende nå helt i starten!!!
 
:happy:Goood morgen!

Litt rart å oppdatere allerede, men var så gøy å få litt svar her i går. Så hvorfor ikke fylle ventetiden med noe?

først og fremst må jeg bare si at jeg er veeeeldig klar over at det ytterst sjeldent skjer å bli gravid i PP1, men er vel lov å håpe? Hehe...

neida, men kjenner jeg irriterer meg over ukjent syklus og de dumme p-pillene som har tullet til systemet:arghh:

har lastet ned en app som skal vise fertile dager, men den viser 22.-24. Februar, mens eggløsningstestene tilsa i går?(2. Mars) Blir helt tullete i hodet. Men vi har nå i hvert fall prøvd rundt begge periodene så vi er på den sikre siden. Tatt G-test i tilfelle EL testen skulle slå ut på graviditet, men g-testen viser negativ enn så lenge. Har et lite håp da jeg har vært mye kvalm, sliten og kjenner det presser litt i livmor området..:rolleyes:

men hvis ikke det er tilfelle håper jeg at vi traff ved EL i går og at krampene kommer av EL. Hvis sistnevnte stemmer er jeg på DPO1:D spennende tider kjenner jeg!

Lover at jeg ikke skal plage med oppdatering hver eneste dag, bare så utrolig spennende nå helt i starten!!!

Hei! Helt enig i at det er veldig spennende i starten :) Selv gleda jeg meg sånn til å starte prøvingen at jeg oppretta dagbok her og begynte med folsyre i mars, selv om vi ikke begynte å prøve før i juli. Jeg ble forresten gravid første prøveperiode - så det er absolutt fullt mulig :)

Krysser fingrene for at dere har truffet blink, det ser jo virkelig sånn ut med tanke på de positive EL-testene :) Blir spennende å teste om litt!

Din egen dagbok tenker jeg det er fritt fram for å oppdatere så ofte du føler for ;) Veldig koselig å lese! Dessuten kan det være greit å skrive ned symptomer og sånt, for å kjenne igjen om du har samme symtomer hver syklus etc :)

Ønsker deg en fin kveld videre.
 
Hei! Helt enig i at det er veldig spennende i starten :) Selv gleda jeg meg sånn til å starte prøvingen at jeg oppretta dagbok her og begynte med folsyre i mars, selv om vi ikke begynte å prøve før i juli. Jeg ble forresten gravid første prøveperiode - så det er absolutt fullt mulig :)

Krysser fingrene for at dere har truffet blink, det ser jo virkelig sånn ut med tanke på de positive EL-testene :) Blir spennende å teste om litt!

Din egen dagbok tenker jeg det er fritt fram for å oppdatere så ofte du føler for ;) Veldig koselig å lese! Dessuten kan det være greit å skrive ned symptomer og sånt, for å kjenne igjen om du har samme symtomer hver syklus etc :)

Ønsker deg en fin kveld videre.

Hei Sitronjenta:Heartbigred

Såå koselig at du skriver, har lest igjennom hele din dagbok, og er helt betatt av reisen deres! Og utrolig koselig at dere fikk det til med en gang!

tok en ny EL test i dag med negativ, så regner med jeg hadde eggløsning i går morres, og da skal vi forhåpentligvis ha truffet godt med aksjer de siste 4 dagene:p så venter i spenning på at dagene skal gå så jeg skal kunne teste! Har en skikkelig god følelse <3

enig med deg i det med oppdateringer her, de som vil følge med får følge med. Hehe...

god kveld videre til deg!
 
God morgen igjen!

Melder fra en småfrustrert jente på baderomsgulvet:wtf: i går og i natt var jeg sååååå sikker på at det skjedde noe i kroppen.

Var ekstremt kvalm, oppkast, første tegn på noe som helst sensitivitet i puppene, svimmel. Lå våken til 4 fordi hver gang jeg prøvde å legge meg, ble jeg bare så utrolig kvalm. Så istedet lå jeg og planla hvordan jeg skal overaske manen med at jeg har fått positiv test. Noe jeg nå ikke har fått:( klarer ikke bestemme meg for om krampene på søndag og mandag var EL kramper eller festekramper.

hvis det er noe som skjer, så er det sikkert litt tidlig å teste uansett, men følte bare siden symptomene har væet såå sterke av og på de siste dagene, burde det bli vist på test også?

jaja får prøve å få i meg noe mat og komme i gang med dagen:Heartred han en nydelig onsdag dere!
 
Herregud! Hvor skal jeg begynne? Livet tok brått en ny vending og jeg er så uendelig takknemmelig over hvor heldig vi har vært:Heartbigred

De siste dagene har vært fylt med oppkast, kvalme, trøtthet, svimmelhet og mye gas:whacky011

jeg trodde det mest sansynlig kom av at jeg har stresset så mye og vært så opptatt av å få dette til den siste uken. Men i går, da var jeg altså så sikker at jeg gråt av glede uten å ta en test. Det er en uke siden unnfangelse, så ja det er mulig å få veeeeldig tidlige symptomer. Og i dag morres fikk jeg positiv test:Heartpink:Heartpink:Heartpink

oppdaterer mer senere i dag, er helt i sjokk og om en liten halvtime skal barnefar komme hjem til å få vite om den nye tilværelsen! Vi skal forhåpentligvis, hvis alt går bra, bli foreldre!!:Heartbigred
 
Så gøy! Gratulerer ❤️ Fikk også positiv test i dag, men er litt tvil på om det er sant da jeg er redd det er kjemisk :/ Men om ikke så blir det november-baby på oss❤️
 
Så gøy! Gratulerer ❤️ Fikk også positiv test i dag, men er litt tvil på om det er sant da jeg er redd det er kjemisk :/ Men om ikke så blir det november-baby på oss❤️
Krysser fingrene for at det blir november baby på oss begge❤️ Ingenting er jo sikkert enda, men håper spiren setter seg godt hos oss begge er det din første?
 
Krysser fingrene for at det blir november baby på oss begge❤️ Ingenting er jo sikkert enda, men håper spiren setter seg godt hos oss begge er det din første?
Ja blir forhåpentligvis min første ❤️ Er akkurat som du sier at ingenting er sikkert, men håper selvfølgelig at det går bra. Hvor i landet bor dere?❤️
 
Ja blir forhåpentligvis min første ❤️ Er akkurat som du sier at ingenting er sikkert, men håper selvfølgelig at det går bra. Hvor i landet bor dere?❤️
Jaa, har troa på at håp og positiv energi gjør mye!
Vi bor i Kristiansand! du da?
 
Good kveld!
Nå var det allerede et par dager siden sist gitt. De siste dagene har vært fylt med glede, hormoner og symptomer, og bekymring.

de første dagene etter positiv test var helt fantastiske, ganske sterke symptomer. Kvalme, oppkast, hyppig vannlating, høy temp, ømme pupper, sår korsrygg osv. Så både jeg og samboer var lykkelige og klare for å ta fatt på en ny reise. dette var altså torsdag og fredag.

så kom lørdag, søndag og i dag. Nesten ingen symptomer, kun sulten og mildere øm i puppene. Testene jeg har tatt er ikke sterkere i det hele tatt. Så dro til legen og fikk tatt en blodprøve og tisseprøve. De hadde så klart ikke tid til å presse meg inn før i 14.00 tiden og innen det hadd jeg allerede tisset 2 ganger :p
For å være litt TMI så var tisset nærmere vann enn eplejuice for å si det sånn! Men de prøvde, og hun sa at det var svaaaak strek hos de også, men at hun ikke ville sakt det var positiv? Men er jo kun en uke og 3 Dager etter unnfangelse + at det var 3. urinen på 4 timer.

blodprøven sendes til Oslo i morgen, og svaret skal være klart på onsdag. Kjenner det er aaaalt for lenge å vente, så mulig det blir svidd av et par sure hundrelapper til på en test eller to. Og forhåpentligvis så sterke symptomer at jeg ikke kan ta feil!

hvis jeg er gravid (noe jeg er ganske sikker på) er jeg i uke 4+3:Heartpink


I februar hadde jeg første mensen 10. Men som sakt har jeg gått på p-piller i mange år og har ikke peiling på syklus lengde. Men føles i hvert fall godt at det er 30 dager siden sist mens startet! Håper på det beste:Heartpink

Noen som har opplevd det samme med suuuuper svake tester mange dager på rad? Og svært varierende symptomer så tidlig?
 
Last edited:
Good kveld!
Nå var det allerede et par dager siden sist gitt. De siste dagene har vært fylt med glede, hormoner og symptomer, og bekymring.

de første dagene etter positiv test var helt fantastiske, ganske sterke symptomer. Kvalme, oppkast, hyppig vannlating, høy temp, ømme pupper, sår korsrygg osv. Så både jeg og samboer var lykkelige og klare for å ta fatt på en ny reise. dette var altså torsdag og fredag.

så kom lørdag, søndag og i dag. Nesten ingen symptomer, kun sulten og mildere øm i puppene. Testene jeg har tatt er ikke sterkere i det hele tatt. Så dro til legen og fikk tatt en blodprøve og tisseprøve. De hadde så klart ikke tid til å presse meg inn før i 14.00 tiden og innen det hadd jeg allerede tisset 2 ganger :p
For å være litt TMI så var tisset nærmere vann enn eplejuice for å si det sånn! Men de prøvde, og hun sa at det var svaaaak strek hos de også, men at hun ikke ville sakt det var positiv? Skjønte ikke helt det, da både skygge og strek skal være positiv. Men er jo kun en uke og 3 Dager etter unnfangelse + at det var 3. Tisset på 4 timer.

blodprøven sendes til Oslo i morgen, og svaret skal være klart på onsdag. Kjenner det er aaaalt for lenge å vente, så mulig det blir svidd av et par sure hundrelapper til på en test eller to. Og forhåpentligvis så sterke symptomer at jeg ikke kan ta feil!

hvis jeg er gravid (noe jeg er ganske sikker på) er jeg i uke 4+3:Heartpink


I februar hadde jeg første mensen 10. Men som sakt har jeg gått på p-piller i mange år og har ikke peiling på syklus lengde. Men føles i hvert fall godt at det er 30 dager siden sist mens startet! Håper på det beste:Heartpink

Noen som har opplevd det samme med suuuuper svake tester mange dager på rad? Og svært varierende symptomer så tidlig?

Så spennende, håper det går veien for dere. Første gang jeg ble gravid mistet jeg da jeg var rundt 4+4 (kalles kjemisk graviditet). Testene ble litt sterkere i starten, før det stagnerte og så ble svakere. Rundt 30 % mister dessverre så tidlig. Ble gravid igjen med en gang, og er nå 15+3 uker på vei ❤️

Hvis du skulle være så uheldig å miste, vil jeg bare oppmuntre deg med at for mange klaffer det raskt igjen. Når man har vært gravid (som du har/er), så produserer kroppen svangerskapsbevarende hormoner som kan sitte litt igjen i kroppen ☺️ Håper spiren sitter, og dersom det ender i kjemisk håper jeg det klaffer raskt igjen ❤️
 
På tide med ny oppdatering. Og dessverre må jeg si at det magiske eventyret varte ikke lenge. Blodprøven viste veldig lavt nivå med HCG.. håpte et par dager på at jeg bare var en av dem som produserte lite i begynnelsen, da symptomene fortsatte å komme.

Men fredag kveld og natt til lørdag fikk jeg så sinnsyke smerter med sparsom blødning, og det ble så ille at legevakten ville ha meg ned. Ingen feber eller blodtrykk tilsa at noe var galt, og midt i disse corona tider forstår jeg at de ikke kunne prioritere en ul, selv om jeg håpet på å få det bekreftet. Så ble sendt hjem med beskjed om å ta Paracet og la kroppen hvile. (Blødningene tok seg opp morgenen etter, men har begynt å dempe seg nå)

De siste 3 dagene har vært kipe og er selvfølgelig vondt å få positiv test og så miste. Men dette er jo noe man må regne med, og vi har jo fått bekreftet at både jeg og mannen har gode forutsetninger i og med at vi fikk en spire på første forsøk.

Så i går kjøpte jeg inn en del eggløsningstester, og bestilt både el tester og g tester på nett i dag. Så vi er stacked med tester for å si det sånn.

Har hørt og lest mye de siste dagene om at folk blir veldig fort og lett gravid igjen etter kjemisk, så vi satser jo selvfølgelig på full klaff ved neste EL!!:Heartpink har også hørt om at flere har eggløsning til en unormal tid etter kjemisk, både tidlig El og sen El. Noen som har erfaringer? Blir super glad for å høre hvordan første pp etter kjemisk har vært for deg!:anyone

Skal prøve å oppdatere så mye som mulig igjennom denne PP2, kjenner det er godt å skive og lese om dette nå når vi bare sitter hjemme pga corona viruset. Ikke lett å gjøre annet enn å vente på El når man kun blir sittende hjemme:D
 
God morgen, eller god ettermiddag heter det vel :p Kjenner døgnrytmen allerede begynner å bli sterkt påvirket av situasjonen med å holde seg hjemme. Har liksom ikke så mye å si om man sitter oppe en time eller to ekstra å kvelden, og som en følge, gjør det heller ikke noe å sove en time lenger. Så i dag var klokken 12.00 da øynene ble slått opp i full panikk og jeg trodde mannen hadde forsovet seg til jobb :hilarious:

Ellers er humøret mye bedre og motet på topp i dag. Som sakt i går, bruker jeg mye tid på å lese på andres historier her inne, da det gir en ekstra motivasjon. Tante Rød har pakket sakene sine og dratt, noe spesielt natt til CD 4?!?! Men jeg savner henne ikke et sekund og håper det er godt over 9 mnd til vi møtes igjen! :taunt014 Håper jo også da selvfølgelig på at EL kommer tidligere enn planlagt også. Kjenner det hadde vært en mye koseligere tid å gå hjemme disse ukene i DPO-land enn å vente, i noe som føles som ukesvis, på EL...

Så både jeg og mannen er med godt mot og venter i spenning på EL mens vi prøver å fylle dagene med koselige ting og "pleier kjærligheten" da jeg har stor tro på god energi og masse :Heartpinkløøøøv:Heartpink når et frø skal lages:love017:laughing002

Håper alle får en fin uke, om du skal på jobb eller ei! :flower
 
Last edited:
Heihei:) jente 28 snart 29, som er i gang med 2 prøveperiode. Har hamstret både el tester og graviditetstester, og har selv en fryktelig ustabil mens etter 14 års p-pillebruk :nailbiting: forrige syklus var på 38 dager, så jeg trooor kanskje el begynner å nærme seg nå. Spennende å følge med i disse trådene
Hamstring av tester og maaaaaange år med p-piller er veldig gjenkjennelig begge deler:hilarious:
 
Last edited:
Back
Topp