Coronavirus og nyfødte

Vet barselavdelingen her er stengt for besøk av andre enn far/partner, og tenker egentlig det er helt greit :) selvom jeg vet storebror gjerne skulle kommet på besøk, så får vi heller roen til å bli kjent med lille før vi drar hjem og starter livet som familien på 4 <3
Jordmor sa på kontroll denne uken at det er lov å være kritisk til besøk første tiden pga smittefare, og iallefall kreve at folk med sykdomstegn ikke kan komme på besøk ;) Tenker en må gjøre det en føler er riktig selv mtp besøk/holde baby, og hvilke steder en vil oppsøke første tiden.. Jeg kommer nok til å være ganske «streng» pga smittefare.. ;)
 
Er det noe regel som sier vi MÅ bli på sykehuset i 2-3 dager etter fødsel? Jeg er ikke bekymra for sykdommer generelt og iallefall ikke for meg selv men kjenner jeg er usikker når det kommer til baby og storebroren. Jeg hadde nok takla en sykdom fint siden jeg anser meg selv som frisk og normalt immunforsvar men jeg aner jo ikke hvordan de små hadde taklet det
Jeg har ikke termin før i mai, men gikk inn her for å se om jeg fant en corona-tråd:joyful: Jeg er også litt bekymret for frøkna i magen, spesielt om hun skulle bli født fir tidlig..! Ang barseltiden på sykehuset har jeg, med alle mine tre gutter, reist hjem samme dag eller tidlig dagen etter fødsel. Aldri vært noe problem det:happy: Om alt går like greit denne gangen så gjør jeg det samme nå.. Føler vel at det verste stedet for smitte er på et sykehus :wacky:
 
Jeg har ikke termin før i mai, men gikk inn her for å se om jeg fant en corona-tråd:joyful: Jeg er også litt bekymret for frøkna i magen, spesielt om hun skulle bli født fir tidlig..! Ang barseltiden på sykehuset har jeg, med alle mine tre gutter, reist hjem samme dag eller tidlig dagen etter fødsel. Aldri vært noe problem det:happy: Om alt går like greit denne gangen så gjør jeg det samme nå.. Føler vel at det verste stedet for smitte er på et sykehus :wacky:


Uff, mulig det er teit MEN jeg er mest bekymret for at helsevesenet (113) er såpass mye belastet nå. Jeg er 2,5 time unna sykehus, så jeg håper ikke den lille feks bestemmer seg for å komme i full fart eller at det blir noen komplikasjoner før. Men jeg regner med at fødende uansett er en prioritert gruppe i helsevesenet også under krisesituasjoner. Men må innrømme at jeg har googlet 'uplanlagt hjemmefødsel'
 
Jeg tror også det, at fødende vil ha høy prioritet uansett;) Men, om du mot all formodning ikke skulle rekke frem, så går det jo i de aller aller fleste tilfeller helt fint det og:)
 
Back
Topp