Omgangssyke

AnneS

Forumet er livet
VIP
Desemberlykke2017
Hvor lenge pleier det å henge i hos dere?

Jeg var uvel hele torsdag formiddag før jeg kastet opp i 14.00tida. Etter det har jeg løpt på do med jevne mellomrom der det har kommet begge veier.
Senest idag i 17.00 måtte jeg kaste opp, da etter å ha prøvd å spise litt salat mens de andre spiste taco. Det kjentes ut som jeg var mest sulten, men generelt er magen i ulage og jeg går konstant uggen akkurat nå.

Det virker som samboer syns jeg overdriver, men altså...han har aldri opplevd omgangssyka på sitt verste, så tar ikke særlig hensyn heller :(

Hvor lenge pleier det å henge i hos dere?

Jeg var uvel hele torsdag formiddag før jeg kastet opp i 14.00tida. Etter det har jeg løpt på do med jevne mellomrom der det har kommet begge veier.
Senest idag i 17.00 måtte jeg kaste opp, da etter å ha prøvd å spise litt salat mens de andre spiste taco. Det kjentes ut som jeg var mest sulten, men generelt er magen i ulage og jeg går konstant uggen akkurat nå.

Det virker som samboer syns jeg overdriver, men altså...han har aldri opplevd omgangssyka på sitt verste, så tar ikke særlig hensyn heller :(
Vanlig omgangssyke ca et par dager. Men jeg har hatt norovirus og det varte lenger :p kan godt hende du har norovirus. Det er fryktelig slitsomt

Vanlig omgangssyke ca et par dager. Men jeg har hatt norovirus og det varte lenger :p kan godt hende du har norovirus. Det er fryktelig slitsomt

Er det ikke noro som er vanlig omgangssyke, eller hva er forskjellen?

Til ts - god bedring! Det er helt jævlig å være dårlig så lenge!!

Er det ikke noro som er vanlig omgangssyke, eller hva er forskjellen?

Til ts - god bedring! Det er helt jævlig å være dårlig så lenge!!
det er flere virus som kan være årsak til omgangssyke. Norovirus er en av de vanlige typene.
Norovirus har vært den verste omgangssyken jeg har hatt, vet ikke hva slags virus som har forårsaket det de andre gangene

Masse god bedring! ❤️ Her pleier det kun å være 1 stk. spying, heldigvis.

Oppkast bruker å være over på noen timer (inntil alt er kastet opp), diaré derimot bruker å henge i et par dager.
Omgangsyke er det værste som finnes. Tar mye heller enn influensa

Pleiet å kaste opp 1-2 døgn, og diare i noen dager. Blir ganske kraftig rammet som regel :( blitt sykehus noen ganger på grunn av det hos oss

Hatt omgangssyken i hus siden natt til fredag. Datteren min fikk det natt til fredag og kastet opp siste gang natt til søndag. Hun er hjemme fra barnehagen i dag for å forhindre smitte til de andre barna. Jeg fikk omgangssyken på lørdag og har begynt å føle meg som et menneske igjen i dag, men er fortsatt ikke frisk.

Grr, hadde jeg vært deg hadde jeg vært fristet til å sleike samboeren i trynet, så får han kjenne om du har overdrevet eller ei selv >:(

Jeg lå rett ut i tre dager. Spydde heldigvis bare et døgn eller så, men var helt fullstendig slått ut i tre dager etterpå. Som i at jeg ikke klarte å sitte engang, jeg ble så svimmel og dårlig at jeg bare måtte ligge rett ut. Så slapp og svimmel og dårlig at jeg til slutt bare la meg på badegulvet, for jeg orket ikke gå tilbake til stuen etter å ha vært på do, og så måtte jeg sikkert på do igjen om noen timer, så da var det energi bortkastet å gå noe sted, fant jeg ut. Null matlyst, spiste tilnærmet ingenting på fire døgn.

God bedring! Klem til deg, og hardt spark bak til mannen din på dine vegne.

Grr, hadde jeg vært deg hadde jeg vært fristet til å sleike samboeren i trynet, så får han kjenne om du har overdrevet eller ei selv :mad:

Jeg lå rett ut i tre dager. Spydde heldigvis bare et døgn eller så, men var helt fullstendig slått ut i tre dager etterpå. Som i at jeg ikke klarte å sitte engang, jeg ble så svimmel og dårlig at jeg bare måtte ligge rett ut. Så slapp og svimmel og dårlig at jeg til slutt bare la meg på badegulvet, for jeg orket ikke gå tilbake til stuen etter å ha vært på do, og så måtte jeg sikkert på do igjen om noen timer, så da var det energi bortkastet å gå noe sted, fant jeg ut. Null matlyst, spiste tilnærmet ingenting på fire døgn.

God bedring! Klem til deg, og hardt spark bak til mannen din på dine vegne.
Hjelper ikke, han har fått (villet ha) nattakyss hver kveld og er like frisk :nailbiting: han har heller aldri blitt fyllesyk etter fester, kun evnt skallebank hvis han blir dårlig :dead:
Er så misunnelig på det der!
Jeg er menneskelig igjen nå, begynt å spise litt igjen, siste jeg spiste var en yoghurt på torsdag. Ikke kastet opp eller vært på do siden lørdag ettermiddag, så blir kveldsvakt på meg idag. Litt redusert, men skal komme meg gjennom det :)

Virket som han forstod det etterhvert at jeg var veldig redusert, så tok litt mer hensyn. Men det som måtte til var at jeg stod og stekte kjøttdeigen og måtte løpe fra for å kaste opp :rolleyes:

Hatt omgangssyken i hus siden natt til fredag. Datteren min fikk det natt til fredag og kastet opp siste gang natt til søndag. Hun er hjemme fra barnehagen i dag for å forhindre smitte til de andre barna. Jeg fikk omgangssyken på lørdag og har begynt å føle meg som et menneske igjen i dag, men er fortsatt ikke frisk.
God bedring til deg :happy:
Grusomme greier, det der! Verste jeg vet er å gå kvalm i lengre tid :depressed: (slapp greit unna under graviditetene)

God bedring til deg :happy:
Grusomme greier, det der! Verste jeg vet er å gå kvalm i lengre tid :depressed: (slapp greit unna under graviditetene)
Ja, fy så fælt det er å være kvalm. Jeg har heller ikke vært så kvalm i dette svangerskapet, var mye verre i forrige.

Vi hadde vanlig omgangssyke her for en mnd siden, det hang i noen dager, 4-5 Kanskje. Var bare diaré, ikke oppkast, og så manglende matlyst. Noro-viruset derimot, da er jeg syk ei uke. Spyr 8-10 ganger på like mange timer, så går det over, men formen er elendig i 5-6 dager etterpå med sykdomsfølelse i kroppen og noen ganger diaré.

Ååååh, løs mage på minsten:arghh: han hadde kun oppkast i forrige uke (var borte tirsdag, onsdag og torsdag, slutt på oppkast tirsdag ettermiddag). Nettopp begynt å føle meg menneskelig selv, begynner han på'n igjen nå?! :arghh:

Ååååh, løs mage på minsten:arghh: han hadde kun oppkast i forrige uke (var borte tirsdag, onsdag og torsdag, slutt på oppkast tirsdag ettermiddag). Nettopp begynt å føle meg menneskelig selv, begynner han på'n igjen nå?! :arghh:

å nei!!! Krysser fingrene for at det ikke er snakk om en ny runde :Heartred

Hvordan gikk det? Her skulle datteren min tilbake i barnehagen i dag for da hadde det gått 48-timer. Men klokken fem i dag tidlig kastet hun opp og hadde vannette diaré igjen. Så da ble det to nye dager hjemme. Hun er ellers helt fin form på dagen.

Hvordan gikk det? Her skulle datteren min tilbake i barnehagen i dag for da hadde det gått 48-timer. Men klokken fem i dag tidlig kastet hun opp og hadde vannette diaré igjen. Så da ble det to nye dager hjemme. Hun er ellers helt fin form på dagen.
Han bæsjet idag, relativt normalt :)
Jeg mistenker at det rett og slett har løsnet en propp da han ikke hadde bæsjet ordentlig på noen dager (sliter med hard mage jevnlig og da kommer det ofte 1-2 bleier som er ganske heftige før det roer seg igjen). Men vi så jo ikke bleiene da dette kom i bhg, så han får bli hjemme til og med imorgen :)

Uff, stakkars lille, håper hun blir fort ferdig :shy:

Back
Topp