Overtenker jeg her?

Missy95

Elsker forumet
Julikulene 2020
Har endelig fått endret sykemelding fra 100% til 90%, så på torsdag skal jeg få lov å jobbe i et par timer. Skikkelig fornøyd med det, selv om jeg nesten måtte krangle med legen om det :hilarious: Men til poenget,..

I dag er jeg 21+4 og som sikkert mange andre veldig skeptisk og redd for at noe kan skje med lille i magen. Ser på nyhetene at corona viruset har fått fart på seg på Tenerife. Så har det seg sånn at en kollega nettopp har vært på Tenerife og har nok akkurat kommet seg hjem (fikk snap på søndag om at hun var værfast på Tenerife). Nå begynner jeg å bli bekymret om hun kanskje er på jobb på torsdag og kan potensielt være smittebærer og smitte meg sånn at den skader den lille. Vi sitter alle i et åpent kontorlandskap på ca 20 stk, og det trekker ganske godt på kontoret vårt.

Overtenker jeg når jeg da også gruer meg til å gå på jobb i tilfelle hun har kommet seg hjem og er ferdig med ferien sin? :bag:

Altså man hadde sikkert tenkt litt på det hadde jeg vært i dine sko... Men
Dette viruset er jo ikke farligere enn vanlig influensa med mindre du er i den kategorien med veldig dårlig immunforsvar... Osv...
Så tror ikke du trenger bekymre deg :)

Altså man hadde sikkert tenkt litt på det hadde jeg vært i dine sko... Men
Dette viruset er jo ikke farligere enn vanlig influensa med mindre du er i den kategorien med veldig dårlig immunforsvar... Osv...
Så tror ikke du trenger bekymre deg :)
Har dårligere immunforsvar når jeg er gravid og nettopp ferdig med en omgang med forkjølelse nå. Så tenker liksom litt da :hilarious:

Skjønner bekymringen din, er skummelt å tenke på. Ville nok selv i bakhodet ha prøvd å unngå nærkontakt med vedkommende. :bag:
Må jo ha tillit til at vedkommende har tatt forhåndsregler under reisen og huske på at oddsene er ganske små for at akkurat du skal bli smittet

Skjønner bekymringen din, er skummelt å tenke på. Ville nok selv i bakhodet ha prøvd å unngå nærkontakt med vedkommende. :bag:
Må jo ha tillit til at vedkommende har tatt forhåndsregler under reisen og huske på at oddsene er ganske små for at akkurat du skal bli smittet
Blir nok ikke nærkontakt håper jeg. Vi har en del felles kontakter så er hun der og skal gratulere med graviditeten så ser jeg ikke bort ifra at hun vil gi en klem. Føler jeg er litt overhysterisk som tenker på det, men samtidig er jeg litt sånn at «man vet jo aldri»:banghead:

Skjønner du tenker sånn. Men samtidig så kan det også være vedkommende du sto ved siden av i fruktdisken på butikken, som er den du burde vært mest bekymra for. Altså.. smitte kan oppstå hvor som helst. God håndhygiene er den beste investeringa en kan gjøre i det store og hele, så vil andre ting oppstå hvor som helst og når som helst, uten at en kan gjøre noe med det. Sannsynligheten for at du skal bli smitta er ekstremt liten.

Har endelig fått endret sykemelding fra 100% til 90%, så på torsdag skal jeg få lov å jobbe i et par timer. Skikkelig fornøyd med det, selv om jeg nesten måtte krangle med legen om det :hilarious: Men til poenget,..

I dag er jeg 21+4 og som sikkert mange andre veldig skeptisk og redd for at noe kan skje med lille i magen. Ser på nyhetene at corona viruset har fått fart på seg på Tenerife. Så har det seg sånn at en kollega nettopp har vært på Tenerife og har nok akkurat kommet seg hjem (fikk snap på søndag om at hun var værfast på Tenerife). Nå begynner jeg å bli bekymret om hun kanskje er på jobb på torsdag og kan potensielt være smittebærer og smitte meg sånn at den skader den lille. Vi sitter alle i et åpent kontorlandskap på ca 20 stk, og det trekker ganske godt på kontoret vårt.

Overtenker jeg når jeg da også gruer meg til å gå på jobb i tilfelle hun har kommet seg hjem og er ferdig med ferien sin? :bag:
Jeg hadde tenkt akkurat det samme :p selv om sjansen er veldig liten!!

Blir nok ikke nærkontakt håper jeg. Vi har en del felles kontakter så er hun der og skal gratulere med graviditeten så ser jeg ikke bort ifra at hun vil gi en klem. Føler jeg er litt overhysterisk som tenker på det, men samtidig er jeg litt sånn at «man vet jo aldri»:banghead:

Skjønner deg godt, hadde nok helt sikkert reagert på samme måte, men føler samtidig at det er å overreager litt førdi om :P
Får bare holde pusten om hun ønsker en klem eller unnskylde deg med oppkast ånde :hilarious:

Skjønner deg godt, hadde nok helt sikkert reagert på samme måte, men føler samtidig at det er å overreager litt førdi om :p
Får bare holde pusten om hun ønsker en klem eller unnskylde deg med oppkast ånde :hilarious:
Er nesten så jeg håper den tette nesa holder seg til torsdag så jeg kan bruke unnskyldningen med at jeg er forkjøla :hilarious:

Er nesten så jeg håper den tette nesa holder seg til torsdag så jeg kan bruke unnskyldningen med at jeg er forkjøla :hilarious:
Haha :hilarious: Så lenge du ikke bruker egenmelding, det er vel ikke mulig? :p Eller tenkte du mest å holde avstand pga forkjølelse? :hilarious:

Jeg skjønner deg veldig godt! Søsteren min reiser til Japan på torsdag, og skal være der i to uker. Får se om det blir karantene-tid før jeg treffer henne igjen, slik at jeg vet at hun ikke er smittet...

Jeg vet ikke om du overtenker, men jeg synes i alle fall ikke at du har noen grunn til ikke å gå på jobb. God håndhygiene og kanskje unngå klemmer med vedkommende om du er bekymret for at hen er smittet (Noe jeg ikke tror du trenger å bekymre deg for sånn egentlig. Regner med at vedkommende selv har tatt hensyn til smitten).

Som nevnt over kan det hende personen ved siden av deg på bussen utgjør en større "fare" enn din kollega, og det er tross alt ikke såååå enkelt å bli smittet. Skjønner bekymringen din, men jeg hadde gått å jobb uten frykt så lenge jeg fulgte normal håndvaskrosedyre og holdt meg unna klemmer etc.

:)

Onkelen og tanta mi er i Thailand nå, så jeg tenker samme som deg. Blir karantene i et par uker før jeg vil møte dem, for sikkerhetsskyld. Men i og med at det er på jobb til deg, så hadde jeg sagt at sorry mac, ingen klemmer. Det er snakk om å ta forhåndsregler og ikke være hysterisk. God håndhygiene er vel alltid bra:hilarious:

Haha :hilarious: Så lenge du ikke bruker egenmelding, det er vel ikke mulig? :p Eller tenkte du mest å holde avstand pga forkjølelse? :hilarious:
Haha, tenkte mer på at jeg kan bruke unnskyldningen for å slippe å klemme folk med at jeg er forkjøla i tilfelle hun tar seg nær hvis jeg hadde nevnt smittefare osv :hilarious: Men jeg får nok bare gjøre som de fleste sier, ha litt avstand og passe ekstra på hygienen den dagen. Var ikke noe alternativ å ikke dra på jobb nå som jeg endelig skulle dit :hilarious:

Vil si at du overreagerer sterkt.

Har dårligere immunforsvar når jeg er gravid og nettopp ferdig med en omgang med forkjølelse nå. Så tenker liksom litt da :hilarious:
Med dårligere immunforsvar tenker man på de menneskene som tar immunsuprimmerende medisiner som cellcept, prograf, advagraf osv etter transplantasjoner, mennesker som har kroniske sykdommer fra før (lungesykdommer, hjertesykdommer) og eldre. Selv om du er gravid og nettopp har vært syk så har du nok ikke så utrolig dårlig immunforsvar (selv om det kan føles sånn). Tror du er helt trygg og kan puste ut. Men skjønner tankegangen din!

Haha, tenkte mer på at jeg kan bruke unnskyldningen for å slippe å klemme folk med at jeg er forkjøla i tilfelle hun tar seg nær hvis jeg hadde nevnt smittefare osv :hilarious: Men jeg får nok bare gjøre som de fleste sier, ha litt avstand og passe ekstra på hygienen den dagen. Var ikke noe alternativ å ikke dra på jobb nå som jeg endelig skulle dit :hilarious:
Du kan si at det har vært litt omgangssjuke hjemme hos deg. Har du andre barn? Og at du begynner å kjenne noen så du vil være litt ekstra forsiktig. Hvis du ikke lenger er forkjølet kan du kanskje si dette?

Back
Topp