3D ultralyd

pusemjau

Gift med forumet
Himmelbarn
Junilykke 2020 ♡
Marshmallows 2022
Skuddårsspirene 2024
Skal dere ta 3D ultralyd? Eller har dere tatt det tidligere? Og isåfall i hvilken uke?

Vurderer selv om jeg skal ta det. Det ble ikke tatt så bra bilder på ultralyden, så syntes jeg det hadde vært spennende å se kanskje hvordan hun vil se ut:Heartpink:)
Hører at de er er best å ta det rundt uke 26 når babyen har fått litt fett på kroppen.
 
Jeg har ikke planer om å ta det, men samboer har lyst så da får vi se hva det blir etterhvert:p
 
Jeg er veldig usikker. Synes ikke de er noe søte på bildene jeg har sett og redd jeg blir skremt :laughing002 Så klumpete og rare
 
Sniker fra mai. Der hvor jeg har vært med alle mine tre har det vært anbefalt mellom uke 23-28. Jeg har vært rundt uke 27 :)
 
Jeg var med storesøster rundt uke 26 tror jeg. Men hun lå med ansiktet ned og inn i siden, så vårt beste bilde var av foten. Fikk fastsatt kjønn da, i alle fall. Hadde morkaka foran, litt langt nede sist, og nå er den forran på magen igjen, så tror vi dropper det. Har risikosvangerskap, så får uansett en del ul på sykehuset fremover. Vet han jeg går til har 3d ul, så vurderer å spørre om vi får se. :)
 
Tenkte jeg skulle ta det hos dr. Lundring. Står på sidene hans at det ikke tilbys før uke 30, så da må jeg vel vente en stund til. :)
 
Vi skal ha, bestilt på Oslo jordmor og Ultralydklinikk når jeg er i starten av 27. Der er det anbefalt fra uke 26-31. Helst 27/28 har jeg hørt, pga str på baby kan gi dårligere bilder senere.
 
Jeg er veldig usikker. Synes ikke de er noe søte på bildene jeg har sett og redd jeg blir skremt :laughing002 Så klumpete og rare
Det er sant, har også tenkt tanken på at jeg kan bli skremt hvis hu ser skikkelig rar ut! Får jo litt animasjonsansikt liksom:hilarious:
 
Har kommet fram til at jeg ikke «gidder» å bruke penger på det ;)
Er også en av de som ikke synes disse 3D-bildene er så fine, hehehe :p
 
Har fra første svangerskap og syns det er veldig gøy å se likhetene på bildene og bildene etter han er født. Betalte da ingenting siden jeg fikk 3D ultralyd som takk for å stille opp til ei som holdt på med masterstudie i ultralyd (var ekstra positivt for fikk mange grundige ultralyder siden hun trengte til sin oppgave :) )
Denne gangen er jeg veldig usikker, for en slik ultralyd koster jo en del, og er jo ikke noe vi på død og liv må ha. Likevel hadde det vært koselig å se om ansiktstrekkene kan likne på storebror eller eventuelt noen andre. Begynner jo eventuelt å få dårlig tid da :p
 
Har bestilt meg time den 7. Mars. Da er jeg 27+6, så er veldig spent på resultatet.

Forrige svangerskap tok jeg da jeg var 25+1, hadde morkaken foran men fikk ganske fine bilder. Ungen hadde ikke hull i hodet selv om det ser sånn ut :hilarious:
 

Vedlegg

  • Snapchat-334296036.jpg
    Snapchat-334296036.jpg
    32,7 KB · Visninger: 92
Vi tok det med de to første men føler ingen behov for å betalte 1300kr for det denne gangen. Har heller ikke lyst til å forstyrre baby med ultralydbølger mer enn høyst nødvendig.
 
Har bestilt meg time den 7. Mars. Da er jeg 27+6, så er veldig spent på resultatet.

Forrige svangerskap tok jeg da jeg var 25+1, hadde morkaken foran men fikk ganske fine bilder. Ungen hadde ikke hull i hodet selv om det ser sånn ut :hilarious:
Hadde vært moro om du har lyst til å dele bildet når du skal dit 7.mars :) ;)
 
Venter og vurderer nok til det nærmer seg 28 uker, så får vi se hva det blir til.
Hører at det ofte er da bildene blir best:)
 
Har ikke vært med di 3 andre. Så blir nok ikke denne gangen heller
 
Jeg fikk 3d hos legen i dag! Hjelpes, jeg håper babyen er litt søtere enn på bildet! Hehe.. Skal sies at det ikke var for å få fine bilder han tok det.. Babyen lå inni morkaka, så var vanskelig å få hele ansiktet uten morkake, og da fjerner maskina litt av fjeset! Så da kan dere tenke dere resten.. Men han sa hun hadde fine proporsjoner da, selv om det ikke så slik ut.. :p
 
Jeg sendte e-post før helgen til jordmor som også tar 3D-ultralyd om det passet å gjøre det i uke 26, da fikk jeg til svar:
Det er litt tidlig synes jeg da de har lite underhudsfett fortsatt og ser litt spinkle ut. Uke 28-29 synes jeg er det beste tidspunktet.

Så vi skal i uke 28:)
 
Vi har ikke snakket så mye om det. Jeg tok med 2. Og det var koselig. Dessuten drav han og tok hendene foran ansiktet så vi fikk en ny time gratis. Den ultralyden er jo liksom kun for foreldrenes del, så om babyen gjemmer seg så er de ofte greie og gir en ny.

På den annen side har legen min UL så jeg får se baby på hver kontroll, og vi bør egentlig spare penger akkurat nå.

Når det gjelder at de ser rare ut: ja, alle andre sine ser rare ut, mens ens egne barn bare ser kjempefine ut på 3D ultralyd :smiley-bounce022
 
Back
Topp