Hvordan er formen hos dere?

30+5 i dag. Jobber 80%. Har fremdeles aktiv hyperemesis og mye kynnere. Men ellers ingen andre plager. Begynner bare å kjenne at ting er tungt å gjennomføre og jeg blir fortere sliten. Enda jeg fremdeles er 4 kg under startvekt, så føler jeg meg som en tung strandet hval tiltider :rolleyes:
Har to barn på 2 og 4 fra før, så blir ikke så mye hvile før de er i seng :p

Mannen skal ha fri i hele april, mai og litt av juni. Så kjenner jeg begynner å glede meg til 1 april og ha han litt hjemme på dagtid :angelic: da får han tatt de andre ungene til og fra barnehage og husarbeidet blant annet :)
 
Er sykmeldt 40% pga energimangel. Føler virkelig det var nødvendig! Ellers går jeg som ei gås, øm og sår i bekkenet, men ikke så ille at jeg er handikapet. Ganske sliten og gleder meg til å få kroppen min tilbake! Er 34uker akkurat i dag.
 
Jeg begynner å bli skikkelig sliten og kommer meg egentlig ikke gjennom en full arbeidsdag. Sendte melding til legen for å få time til sykemelding så jeg kan jobbe litt redusert de siste 4 ukene, men fikk ikke time før om en uke. Det betyr en uke til med full jobb :( Ellers sover jeg godt på natten, rygg og bekken er ikke like ille som det har vært i perioder og jeg prøver å være litt flinkere til å gjøre ting jeg blir glad av (oppi alt det faste familie- og jobbekjøret), for å få litt energi og giv i denne triste årstiden.
 
Her er det bekkenløsning og musklene i underlivet som har sviktet :( forferdelig vondt å snu på seg i sengen, å gå for mye, stå for lenge eller sitte på feil underlag eller forlenge.. så nettene er nesten verst og de to-tre do besøkene hver eneste natt er ubehagelige når jeg skal komme meg ut av sengen.
At lillegutt ligger med rompa ned og presser hjelper sikkert ikke på, men slipper heldigvis spark i ribbena :shy: masse liv som jeg nyter flere ganger daglig, en god del hikke! Er hjemme og skal heldigvis være det fremover. Får ikke gjort all verden, maks en time - halvannen så er jeg helt skutt og tom for energi. Så porsjonerer det viktigste av husarbeid og har heldigvis god hjelp i de kommende storesøstrene i hus.
Mye hvile og avslapping, fysio en gang i uken.
Heldigvis er barnerommet klart og det aller meste er i hus og klart :love7

Åh uff, det hørtes ikke greit ut å ha det sånn. Det er bra du har hjelp hjemme! Du må ta vare på deg selv og lillegutt :Heartred
 
Er sykmeldt 40% pga energimangel. Føler virkelig det var nødvendig! Ellers går jeg som ei gås, øm og sår i bekkenet, men ikke så ille at jeg er handikapet. Ganske sliten og gleder meg til å få kroppen min tilbake! Er 34uker akkurat i dag.

Det er greit å kunne slappe av litt ekstra og ikke stresse så mye med jobb. Du har heldigvis ikke så lenge igjen! Krysser fingrene for at det ikke blir værre xsmile9
 
Jeg begynner å bli skikkelig sliten og kommer meg egentlig ikke gjennom en full arbeidsdag. Sendte melding til legen for å få time til sykemelding så jeg kan jobbe litt redusert de siste 4 ukene, men fikk ikke time før om en uke. Det betyr en uke til med full jobb :( Ellers sover jeg godt på natten, rygg og bekken er ikke like ille som det har vært i perioder og jeg prøver å være litt flinkere til å gjøre ting jeg blir glad av (oppi alt det faste familie- og jobbekjøret), for å få litt energi og giv i denne triste årstiden.

Det er ikke greit å måtte vente en uke når du er så sliten :( er det ikke mulig å dra på drop-in time? Du får ta vare på deg selv og prøve å senke tempoet på jobb sånn at du holder ut!
 
30+5 i dag. Jobber 80%. Har fremdeles aktiv hyperemesis og mye kynnere. Men ellers ingen andre plager. Begynner bare å kjenne at ting er tungt å gjennomføre og jeg blir fortere sliten. Enda jeg fremdeles er 4 kg under startvekt, så føler jeg meg som en tung strandet hval tiltider :rolleyes:
Har to barn på 2 og 4 fra før, så blir ikke så mye hvile før de er i seng :p

Mannen skal ha fri i hele april, mai og litt av juni. Så kjenner jeg begynner å glede meg til 1 april og ha han litt hjemme på dagtid :angelic: da får han tatt de andre ungene til og fra barnehage og husarbeidet blant annet :)

Oi stakkars som har både hyperemesis og kynnere. Tenker det blir godt for deg å snart få ekstra hjelp hjemme! :Heartred
 
Formen er ikke noe særlig. 100% sykemeldt siden midten av januar og blir det de siste ukene før permisjon.

Bekkenløsning, svangerskapsprolaps, masse kynnere som er ubehagelige til tider og veldig utslitt pga dårlig søvn.

Er 33+4 i dag!
 
Litt kvalme enda, litt bekkenplager, litt nerver i klem osv. Heldigvis ikke helt invaliserende enda. Men usigelig trøtt til tider. Legger meg gjerne sammen med sønnen og halvsover gjennom barnetv. :rolleyes:

Kynnere i ett sett, men heldigvis ikke vonde i tak, så helt normalt enda. Slet med det forrige gang :)
 
Åh uff, det hørtes ikke greit ut å ha det sånn. Det er bra du har hjelp hjemme! Du må ta vare på deg selv og lillegutt :Heartred

Nei, ser jeg har vært utrolig heldig med mine tidligere svangerskap! Dette blir sistemann, så slipper heldigvis å bekymre meg for et sånt svangerskap til.. prøver å legge vekt på å nyte bevegelsene frå lillegutt, så er det jo ikke lenge til han kommer :Heartblue:Heartblue:Heartblue
 
Min første satt på rumpa frem til uke 37/38 husker ikke helt. Og det var seriøst en drøm i forhold til hun her som har gravd hodet ned i bekkenet og sparker vilt oppover i innvoller og ribbein :hilarious::hilarious: hadde mer vondt i bekkenet sist, også, helt til han snudde seg. De kan stabilisere bekkenet når de ligger med hodet nedi der, så kanskje det er litt lys i tunellen for deg når baby snur seg :Heartred

ja, tenker jeg er heldig som slipper ribbeben sparkene :hilarious: hadde ikke vært feil med bedre bekken til fødselen så krysser fingrene :shy:
 
Formen er ikke noe særlig. 100% sykemeldt siden midten av januar og blir det de siste ukene før permisjon.

Bekkenløsning, svangerskapsprolaps, masse kynnere som er ubehagelige til tider og veldig utslitt pga dårlig søvn.

Er 33+4 i dag!

Veldig kjipt å høre at du har så mye plager! Du får ta vare på deg selv, heldigvis ikke såå lenge igjen nå :Heartred
 
Litt kvalme enda, litt bekkenplager, litt nerver i klem osv. Heldigvis ikke helt invaliserende enda. Men usigelig trøtt til tider. Legger meg gjerne sammen med sønnen og halvsover gjennom barnetv. :rolleyes:

Kynnere i ett sett, men heldigvis ikke vonde i tak, så helt normalt enda. Slet med det forrige gang :)

Det er ikke bare bare å være gravid! Har selv litt kvalme og bekkenplager og det er ikke noe gøy :( Det er godt du kan slappe av litt når barnetv står på xsmile9
 
svangerskapskløe så jeg klør meg fullstendig gal og mangler masse søvn pga dette.
Har tre barn fra før så kjenner jeg er sliten.

jobber 40 %
Det høres forferdelig ut! Min kusine har også svangerskapskløe, og har fortalt hvor fælt det er. Sover med votter og klør seg likevel til blods ... Skjønner godt at du er sliten. Hvor langt på vei er du?
 
Jeg er i uke 33+4, og faktisk i veldig fin form! Sliten, trøtt og en del vondt i ryggen + småvonde kynnere til tider, men litt må en jo regne med. Jeg har ingen plager sammenlignet med de fleste her inne :)

På mandag snakka jeg med lederen min og får nå tilrettelegging på jobb, så nå er jeg sikker på at jeg kan fortsette i 100 % jobb til permisjonen begynner. Er så glad for det. Merker jeg har veldig mye mer energi nå enn jeg hadde før jeg fikk tilrettelegging, så det er virkelig gull med den tilrettelegginga!
 
Jeg er i uke 33+4, og faktisk i veldig fin form! Sliten, trøtt og en del vondt i ryggen + småvonde kynnere til tider, men litt må en jo regne med. Jeg har ingen plager sammenlignet med de fleste her inne :)

På mandag snakka jeg med lederen min og får nå tilrettelegging på jobb, så nå er jeg sikker på at jeg kan fortsette i 100 % jobb til permisjonen begynner. Er så glad for det. Merker jeg har veldig mye mer energi nå enn jeg hadde før jeg fikk tilrettelegging, så det er virkelig gull med den tilrettelegginga!

Det er kjempe bra å høre at du ikke har noen større plager! Krysser fingrene for at det fortsetter slik :Heartred
 
Det er kjempe bra å høre at du ikke har noen større plager! Krysser fingrene for at det fortsetter slik :Heartred
Takk :Heartred Jeg er veldig heldig - og egentlig ganske trygg på at de fortsetter sånn, siden alt har gått så fint hittil. Det kan selvfølgelig snu, men jeg har trua :D

Håper det fortsatt går greit med deg også :)
 
Uke 30+1 nå, og plages veldig med halsbrann og press under ribbeinet på høyre side. Babyen ligger med rumpa ned foreløpig, og jeg aner ikke om det er ei hånd eller hele hodet han presser under der - men jeg holder på å bli gal av det konstante presset :wtf:
 
Oi, det er ikke bra! Får håpe at baby holder seg i magen noen uker til. Du får ta det rolig og bare slappe av nå :Heartred
Det hjelper veldig på å slappe av og ligge mye. Men jeg blir så selskapssyk av å være hjemme når alle andre er på jobb o_O
 
Back
Topp