Når byttet dere fra babysete til sete nr.2 i bil?

4 barns mamma

Flørter med forumet
Sensommerbarna 2019
Ser at snuppa mi ikke har så alt for lenge igjen nå før babysete blir for lite, hun er 6 mnd i morgen.

5,5 mnd på storebror, 6,5 mnd på lillebror. sete to er tryggere og mine har også foretrukket å komme i høyere sete fremfor å være krøllet nedi babystolen :hilarious:

Nr 1 var 6 mnd, nr 2 var 7 mnd og nr 3 var 4.5 mnd. Men har mye å si hvilken babystol man har og hvilken stol nr 2. Vi har en bilstol nr 2 som han ikke kan sitte i på lenge men den jeg bruker i min bil kan brukes mye før. De anbefaller 6 mnd men min nr 3 er for brei for baby stolen i min bil og bare skreik.

9 måneder, kunne nok godt byttet før.

Eldste var 6 mnd, yngste noe eldre.
Men hadde jeg visst det jeg gjør nå, hadde jeg byttet på yngste før også. Men hun satt ikke like tidlig som eldste heller.

Sete nr 2 er tryggere, fordi det har mindre helling enn babysetet

Vi voksne skal heller ikke ha for mye helling. 12 grader helst. Men i vår bil betyr det at jeg vipper fremover med overkroppen, så det går ikke. Jeg har 17 grader tror jeg, og sitter ganske rett opp.

Ser at snuppa mi ikke har så alt for lenge igjen nå før babysete blir for lite, hun er 6 mnd i morgen.

1 uke før 6 mnd :)
Fikk ikke plass i babysetet lenger. Brukte sete 2 i hvileposisjon i starten siden han var så liten.

Litt før 5 mnd denne gangen.

Ser dere fleste har byttet rundt 6 mnd.
Tror vi byttet snart også, tenker på at hun skal ligge bakover å ikke tippe fremover med hodet.
Men sete nr 2 er jo tilbakelent er det ikke?
Lenge siden sist dette :p

Ser dere fleste har byttet rundt 6 mnd.
Tror vi byttet snart også, tenker på at hun skal ligge bakover å ikke tippe fremover med hodet.
Men sete nr 2 er jo tilbakelent er det ikke?
Lenge siden sist dette :p
Hvor tilbakelent det er kommer an på hva slags sete og hvilken bil dere har. Men de skal ikke ligge i sete nr to

Hvor tilbakelent det er kommer an på hva slags sete og hvilken bil dere har. Men de skal ikke ligge i sete nr to
Vi har Multivan , så god plass til sete. Tenker gjerne å leie fra If, besafe sete. Leste det hadde god bakoverlent stilling for de minste

Hvilken vekt har de små hatt ved bytte? Ser f.eks at maxway er fra 9 kg, og det var ikke mi mellomste før hun var rundt 11 mnd.. og hun lå jo på gjennomsnitt i vekt også!

Hvilken vekt har de små hatt ved bytte? Ser f.eks at maxway er fra 9 kg, og det var ikke mi mellomste før hun var rundt 11 mnd.. og hun lå jo på gjennomsnitt i vekt også!
Viktigere se hvordan baby sitter i stol nr 2 enn å se på vekta. Må få selene riktig og kunne sitte med støtte.

Viktigere se hvordan baby sitter i stol nr 2 enn å se på vekta. Må få selene riktig og kunne sitte med støtte.
Men hvordan vet man at dette er trygt/godkjent da? Jeg liker pålitelige kilder, ikke bare folks mening på ett forum :) mi var jo lang også, så hvis vi skulle ha fulgt både vektkravet til maxway OG lengdebegrensningen på babystolen så hadde bo hatt ca 2 mnd hvor vi ikke kunne ha brukt bil... haha

husker ikke hva vi gjorde med frøkna sist jeg.. altså når hun byttet over ;)

Men hvordan vet man at dette er trygt/godkjent da? Jeg liker pålitelige kilder, ikke bare folks mening på ett forum :) mi var jo lang også, så hvis vi skulle ha fulgt både vektkravet til maxway OG lengdebegrensningen på babystolen så hadde bo hatt ca 2 mnd hvor vi ikke kunne ha brukt bil... haha

husker ikke hva vi gjorde med frøkna sist jeg.. altså når hun byttet over ;)
Stor forskjell på stoler da. Basafe izi modular har jo an base med bilstol nr 1 og nr 2. Min sønn passer i begge stolene i forhold til vekt og lengde og gjort det siden jul. Hender jeg bytter på hvem stol utfra hva som passer. Soving er nok bedre i baby stolen men sikkerhet er bedre i stol nr 2. Litt usikker på hvem stol jeg skal bruke selv i vinterferien.

Back
Topp