Februar 2020!

Ja, dei vil dyrka til blastocyst om vårt lille embryo kjem seg så langt då... Har lest mykje bra om det, så stolar på dei. Men herregud så nervepirrande!!! :nailbiting:

Du har uttak mandag? Spennande tider! :happy:

Måtte Google og lese litt om det, virka som det skal være litt safe da :bookworm:

Ja tidlig mandags morgen skal eg inn :D
Så i kveld blir Ovitrellen satt :singing:

Så lenge klarte jeg å holde meg fra å teste... Og jeg fikk en svak rosa strek på en billig strimmeltest:rolleyes: Håper så inderlig nå:Heartred Fem dager siden innsett av blasto , så er vel 10 dpo i dag om jeg har forstått det riktig.

Så lenge klarte jeg å holde meg fra å teste... Og jeg fikk en svak rosa strek på en billig strimmeltest:rolleyes: Håper så inderlig nå:Heartred Fem dager siden innsett av blasto , så er vel 10 dpo i dag om jeg har forstått det riktig.

Krysser fingrene for deg :) de 2 ukene med venting der kjenner jeg blir hardt! Ka finner du på disse ukene for å få tia t å gå?

Så spennande!! Eg var veldig søvnig og sløv heile dagen i går, hadde uttak på morgonen. Hadde ganske vondt i magen i går, veldig ømt. Litt bedre i dag, men kjenner meg fortsatt ganske mørbanka. Eg fekk sjukmelding frå klinikken i går og i dag. Og fint at det er helg, kjenner eg. Mandag har eg planar om å gå på jobb, og så får eg sjukmelding tirsdag om me er så heldige at det blir innsett.

Så bra at du har lasta ned Mindful IVF-appen, den har vore gull for meg! :flower

Hmm. Øm hele dagen ja. Da e d bare å være forberedt på d verste den dagen..

Vet din sjef på jobben hva du går gjennom? Her må jeg nesten holde d skjult da jeg er relativt ny og vil ikke at leder skal vite d. Så tar nok sykemelding fra uttakt til innsett..

Krysser fingrene for deg :) de 2 ukene med venting der kjenner jeg blir hardt! Ka finner du på disse ukene for å få tia t å gå?
Takk:Heartred Prøver å holde meg opptatt med diverse avtaler med venner og familie. I tillegg er det masse å gjøre på jobb, så ukedagene har gått ganske fort unna:)

Åååå, så spennende❤️ Kan du dele bilde?:)
Synes at det var litt vanskelig å fange streken på bilde, men man skimter den vel her? Synes litt bedre i virkeligheten, men er jo svak da.

Vedlegg

• 20200208_090639.jpg
    20200208_090639.jpg
    10,5 KB · Visninger: 136
Oida... er det slik at det gjør vondt hele dagen en har hatt uttak?

Var på UL i dag og skal til uttak på onsdag neste uke :) er så spent. Og glede meg t å slutte på sprøytene. Kun 2 dager til med gonal-F og 3 med fyremadel før ovitrelle settes :)

Ellers må eg sei eg har vært heldig og unngått noe særlig bivirkninger. Kun litt hodepine et par dager :)

Tok for mye Gonal-F den ene dagen da jeg ikke stolte på doseringsvinduet, for ingen hadde fortalt meg at d normalt e mer enn angitt mengde i sprøytene......så hvis noen lurer... stol på doseringsvinduene. Heldigvis ingen skade skjedd

Hva tenker dere om sykemelding den uka dere har uttak og innsett?

Men nå e meditasjonsappen lasta ned, og tester den ut for å få disse siste dagene t å gå fortere ;)

Hvor vondt det gjør tror jeg varierer fra person til person og fra gang til gang. Jeg følte meg mye mer mørbanka etter første uttak enn andre. Ingen av gangene var det noe fryktelig vondt og fælt, men etter første uttak følte jeg meg ganske mørbanka i noen dager..

Synes at det var litt vanskelig å fange streken på bilde, men man skimter den vel her? Synes litt bedre i virkeligheten, men er jo svak da.
Ser streken lett❤️:D Blir spennende å følge med videre! Er bedre med en svak strek enn ingen strek, og 10 dpo skal den jo ikke være så sterk enda:happy:

Vet din sjef på jobben hva du går gjennom? Her må jeg nesten holde d skjult da jeg er relativt ny og vil ikke at leder skal vite d. Så tar nok sykemelding fra uttakt til innsett..

Jeg var ikke øm hele dagen sist, men jeg var trøtt og sov mye etter alle pillene jeg fikk for å døyve smertene (som jeg ikke merket noe særlig). Mange ligger med varmeflaske på magen hvis de har vondt, det skal hjelpe. Legen på sykehuset vil spørre deg om du trenger sykemelding for de dagene mellom uttak og innsett, da takker du bare pent ja til det. Det gjør jeg og , selv om sjefene på jobb vet om det..

Last edited:

Det blir spennende å se om vi snart kan sette deg på gravidlisten :Heartred

Hei dere, her har tanta meldt seg en dag før hun var ventet og jeg har ikke hentet ut sprøytene ennå:banghead: De forrige gangene har jeg alltid tatt dem om morgenen, men det er vel ikke noe i veien for at man tar den om ettermiddagen? (Fyremadel har jeg fått beskjed om å ta om morgenen, men jeg tenker på Menopur)

Hei dere, her har tanta meldt seg en dag før hun var ventet og jeg har ikke hentet ut sprøytene ennå:banghead: De forrige gangene har jeg alltid tatt dem om morgenen, men det er vel ikke noe i veien for at man tar den om ettermiddagen? (Fyremadel har jeg fått beskjed om å ta om morgenen, men jeg tenker på Menopur)
Jeg har alltid tatt stimuleringssprøytene på kvelden og Fyremadel på morgenen:) Lykke til!

Min nærmaste leiar veit om det, og det kjennest veldig godt. På den måten kan me enklare tilrettelegga jobbkvardagen saman, det er også viktig fordi eg reiser ein del i jobben. Vil enn så lenge ikkje at fleire på jobb skal vita det. Var sjukmeldt torsdag på uttaksdagen og fredag. Prøver meg på jobb i morgon. Skal få telefon i morgon om korleis det har gått med vårt lille embryo, er så vanvittig nervøs for det. Håpar berre at dei ringer tidleg på morgonen, ikkje noko særleg å motta eventuelle dårlege nyheiter midt i eit møte på jobb... Huff, det er tøft dette gamet her! Eg håpar, håpar, håpar at embryoet har utvikla seg bra og at det blir innsett tirsdag. ❤️ I tilfelle får eg sjukmelding av klinikken den dagen også.

Det går helt fint :happy3. Husk nå bare å gå på apoteket i morgen;)

Min nærmaste leiar veit om det, og det kjennest veldig godt. På den måten kan me enklare tilrettelegga jobbkvardagen saman, det er også viktig fordi eg reiser ein del i jobben. Vil enn så lenge ikkje at fleire på jobb skal vita det. Var sjukmeldt torsdag på uttaksdagen og fredag. Prøver meg på jobb i morgon. Skal få telefon i morgon om korleis det har gått med vårt lille embryo, er så vanvittig nervøs for det. Håpar berre at dei ringer tidleg på morgonen, ikkje noko særleg å motta eventuelle dårlege nyheiter midt i eit møte på jobb... Huff, det er tøft dette gamet her! Eg håpar, håpar, håpar at embryoet har utvikla seg bra og at det blir innsett tirsdag. ❤️ I tilfelle får eg sjukmelding av klinikken den dagen også.

Det er så skummelt det der. Ikke sover man ordentlig godt, og ikke særlig lenge heller. Hodet kverner og man ønsker bare den ene hyggelige telefonen. Og når telefonen ringer blir man brått litt usikker på om man tør å ta den... Det er ikke noe gøy i det hele tatt. Akkurat den ventingen der syntes jeg var værre enn å vente på svarene fra blodprøven. Krysser alt jeg har for dere. :smiley-angelic001

Sko ønske eg og kunne vært så åpen om d.... har også en jobb som krever litt reising. Så her har jeg prøvd å flytte alle reisene til andre uker :)

Oi d må være hardt når du må vente hele helgen på svaret. Da ser eg for meg at hele helgen gåe bort i tanker... lykke til i morgen og krysser fingrene for positivt svar. Neste helg er det muligens jeg som venter på det svaret . Her blir det enten 2 dagers eller 5 dagers embroy da uttaket er på onsdag....

Back
Topp