Vognvalg

Vi går også for Bugaboo fox. Det er hovedsakelig fordi den i tillegg til å være god å trille, skal være en av de lettere vognene.
For oss er det svært viktig ettersom vi bor i blokk uten heis og jeg må kunne bære vognen opp og ned trappene på egenhånd.
Tror det er viktig å tenke på hvilke behov du har eller hvordan livsstilen din er når du skal velge vogn. Jeg har fått inntrykk av at Foxen ikke er ideell hvis du bor i et område med mye snø eller dersom du liker å gå mye i skogen. Men jeg skal ikke si noe for sikkert ettersom jeg selv egentlig har null erfaring med vognen :rolleyes:
 
Vi går også for Bugaboo fox. Det er hovedsakelig fordi den i tillegg til å være god å trille, skal være en av de lettere vognene.
For oss er det svært viktig ettersom vi bor i blokk uten heis og jeg må kunne bære vognen opp og ned trappene på egenhånd.
Tror det er viktig å tenke på hvilke behov du har eller hvordan livsstilen din er når du skal velge vogn. Jeg har fått inntrykk av at Foxen ikke er ideell hvis du bor i et område med mye snø eller dersom du liker å gå mye i skogen. Men jeg skal ikke si noe for sikkert ettersom jeg selv egentlig har null erfaring med vognen :rolleyes:


Alle de vognene jeg sitter igjen med føler jeg kan passe oss ganske bra. Vi bor i leilighet i Oslo(heldigvis med heis, dog bare en etasje å gå opp hvis den skulle streike) og trenger nok en vogn som er mest passende for bylivet og av og på offentlig transport. Vi har heller ikke all verden med plass der vi bor i dag og da kan det være fint at trillen etterhvert kan klappes ganske så godt sammen og settes til side i gangen. UppaBaby Vista og Bugaboo Fox er de vi står mellom akkurat nå(da den nye Uppababy Vista V2 som kommer i slutten av mars). Men jeg klarer ikke bestemme meg :p
 
Hva med dere som ikke trenger å tenke på plass i bil, tyngde og by-trilling, og som kommer til å trille en del på naturstier og lignende; hva velger dere? :)
 
Hva med dere som ikke trenger å tenke på plass i bil, tyngde og by-trilling, og som kommer til å trille en del på naturstier og lignende; hva velger dere? :)
Sniker
Vi har valgt Stokke Trailz. Men vi er begge ganske høye og likte derfor at baby kommer ganske høyt opp i vogna :) har hørt mye bra om den, men har kun testet den i butikk selv. Virker veldig godt å kjøre med svingbare hjul som kan festes. Skal gå en del på asfalt og grusstier.
 
Hva med dere som ikke trenger å tenke på plass i bil, tyngde og by-trilling, og som kommer til å trille en del på naturstier og lignende; hva velger dere? :)

Etter å ha lest litt på nett tror jeg vi ender opp med Emmaljunga Edge(?) Duo, da den blir beskrevet som stødig og godt egnet for våre omgivelser. Grus, traktorveger, noen turer ut på jordet for sjekk og vedlikehold av gjerder osv. Jeg har stor bil(pajero 4.gen)og han har liten(e-golf). Jeg må sette inn seter i min, så får vi bruke den når vi skal ut på ting. Bikkja skal også ha plass.

Fant igjen kriterielista fra når vi kjøpte ny traktor, er jammen de samme kriteriene nå :wacky:
 
Vi går også for Bugaboo fox. Det er hovedsakelig fordi den i tillegg til å være god å trille, skal være en av de lettere vognene.
For oss er det svært viktig ettersom vi bor i blokk uten heis og jeg må kunne bære vognen opp og ned trappene på egenhånd.
Tror det er viktig å tenke på hvilke behov du har eller hvordan livsstilen din er når du skal velge vogn. Jeg har fått inntrykk av at Foxen ikke er ideell hvis du bor i et område med mye snø eller dersom du liker å gå mye i skogen. Men jeg skal ikke si noe for sikkert ettersom jeg selv egentlig har null erfaring med vognen :rolleyes:
Tipser bare om to-hjul/trappe-funksjonen på bugaboo sine vogner :) genialt når man må opp og ned trapper. Alt for mange som ikke vet om denne funksjonen før de har hatt vognene kjempe lenge!
 
:)
Etter å ha lest litt på nett tror jeg vi ender opp med Emmaljunga Edge(?) Duo, da den blir beskrevet som stødig og godt egnet for våre omgivelser. Grus, traktorveger, noen turer ut på jordet for sjekk og vedlikehold av gjerder osv. Jeg har stor bil(pajero 4.gen)og han har liten(e-golf). Jeg må sette inn seter i min, så får vi bruke den når vi skal ut på ting. Bikkja skal også ha plass.

Fant igjen kriterielista fra når vi kjøpte ny traktor, er jammen de samme kriteriene nå :wacky:
Artig, vi tenkte samme vogna :happy: har hørt det samme. Vi har god plass i bilen, heldigvis. Den er dyr da! Men men.
 
Leter på bruktmarkedet jeg, men ser nå ulempen ved å bo utenfor alfarevei, alle de gode kuppene er milevis unna..
Jeg kjøpte Emmaljunga City Cross brukt når jeg fikk storebror, men den vogna lever ikke den dag i dag. Så denne gangen kjøper jeg ny vogn, så har jeg en som varer til eventuelle barnebarn og annet barnebesøk :happy:
 
Alle de vognene jeg sitter igjen med føler jeg kan passe oss ganske bra. Vi bor i leilighet i Oslo(heldigvis med heis, dog bare en etasje å gå opp hvis den skulle streike) og trenger nok en vogn som er mest passende for bylivet og av og på offentlig transport. Vi har heller ikke all verden med plass der vi bor i dag og da kan det være fint at trillen etterhvert kan klappes ganske så godt sammen og settes til side i gangen. UppaBaby Vista og Bugaboo Fox er de vi står mellom akkurat nå(da den nye Uppababy Vista V2 som kommer i slutten av mars). Men jeg klarer ikke bestemme meg :p
Jeg har også veldig lyst på UPPAbaby Vista V2 og har prøvd å finne ut når den kommer i Norge. Hvor har du hørt at den kommer i mars?
 
Hva med dere som ikke trenger å tenke på plass i bil, tyngde og by-trilling, og som kommer til å trille en del på naturstier og lignende; hva velger dere? :)

Vi har kjøpt emmaljunga nxt90f, med outdoor understell.. Gleder meg til den kommer :)
 
Jeg har også veldig lyst på UPPAbaby Vista V2 og har prøvd å finne ut når den kommer i Norge. Hvor har du hørt at den kommer i mars?

Jeg så på deres skandinaviske instagram at de sendte ut stoffprøvene til butikkene, så bare sendte melding og spurte når vognen kom :) Fikk svar om at den kommer i slutten av mars og at pris vil være fra 11.999,-.
 
Jeg så på deres skandinaviske instagram at de sendte ut stoffprøvene til butikkene, så bare sendte melding og spurte når vognen kom :) Fikk svar om at den kommer i slutten av mars og at pris vil være fra 11.999,-.
Så bra! Jeg har nemlig tatt kontakt med diverse nettbutikker (jollyroom, babyshop og babybanden) og ingen av dem kunne si noe om eller når de får den inn. Men jollyroom sa at de stort sett tar inn nye produkter når de kommer, så da får vi håpe at de har den fra mars
 
Vi har konkludert med at det ikke finnes èn vogn som tilfredsstiller alle krav for hele vognperioden. Vi ønsker:
Romslig bag
Romslig sportsdel
Kalesje som kan trekkes ekstra godt ned
Lett å slå sammen
Enkel å manøvrere, dvs svingbare hjul
God på terreng/snø
God demping
God bærefunskjon på bag
Mulighet for lufting i kalesje.
Enkel å slå sammen
Kompakt i bil
Langt teleskop-håndtak, grunnet høy pappa

Etter å ha lest utallige tester, prøvekjørt vogner og snakket med de med kompetanse har jeg innsett at vognen kan oppfylle mye, men ikke alt. Dersom vognen skal være god på terreng, blir den tyngre, og dermed ikke like enkel å manøvrere. Så enten får man en letter vogn, som er lett å trille, men som ikke egner seg for skogsveier, eller så får man en som er god på terreng, men til gjengjeld tyngre å manøvrere, og tar mer plass.

Vi ente opp med å innse at vi trenger to. Vi har kjøpt Bugaboo fox, som oppfyller de fleste krav, men på tur i skog, vil vi benytte babyjogger city elite, som vi har fra før. Babyjogger-vognen har også lenger rygg og tåler mer vekt, slik at den vil bli eneste vogn på slutten av vognperioden.

Andre som nesten nådde opp:

emmaljunga nxt90:

Men her var baggen for liten, kalesjen for kort og bråkete.

britax smile 3:

for kort håndtak, og for dårlig demping

Cybex Priam:

for dårlig demping

Stokke trailz:
Litt tung og klumpete. For liten bag, med for dårlig bærefunksjon.
 
Så bra! Jeg har nemlig tatt kontakt med diverse nettbutikker (jollyroom, babyshop og babybanden) og ingen av dem kunne si noe om eller når de får den inn. Men jollyroom sa at de stort sett tar inn nye produkter når de kommer, så da får vi håpe at de har den fra mars

Babyshop lar nå folk forhåndsbestille vognen i butikk!!! En kollega med termin i april hadde kjøpt Bugaboo, men ombestemt seg fordi hun drømmer om Vista V2. Da gubben returnerte vognen fikk han tilbud om å forhåndsbestille den andre!
Jeg måtte komme til butikken for å bestille og kunne velge mellom å forhåndsbetale hele beløpet eller ett depositum på kr. 5000,-.

Levering blir i uke 13 eller 14.
 
Vi har konkludert med at det ikke finnes èn vogn som tilfredsstiller alle krav for hele vognperioden. Vi ønsker:
Romslig bag
Romslig sportsdel
Kalesje som kan trekkes ekstra godt ned
Lett å slå sammen
Enkel å manøvrere, dvs svingbare hjul
God på terreng/snø
God demping
God bærefunskjon på bag
Mulighet for lufting i kalesje.
Enkel å slå sammen
Kompakt i bil
Langt teleskop-håndtak, grunnet høy pappa

Etter å ha lest utallige tester, prøvekjørt vogner og snakket med de med kompetanse har jeg innsett at vognen kan oppfylle mye, men ikke alt. Dersom vognen skal være god på terreng, blir den tyngre, og dermed ikke like enkel å manøvrere. Så enten får man en letter vogn, som er lett å trille, men som ikke egner seg for skogsveier, eller så får man en som er god på terreng, men til gjengjeld tyngre å manøvrere, og tar mer plass.

Vi ente opp med å innse at vi trenger to. Vi har kjøpt Bugaboo fox, som oppfyller de fleste krav, men på tur i skog, vil vi benytte babyjogger city elite, som vi har fra før. Babyjogger-vognen har også lenger rygg og tåler mer vekt, slik at den vil bli eneste vogn på slutten av vognperioden.

Andre som nesten nådde opp:

emmaljunga nxt90:

Men her var baggen for liten, kalesjen for kort og bråkete.

britax smile 3:

for kort håndtak, og for dårlig demping

Cybex Priam:

for dårlig demping

Stokke trailz:
Litt tung og klumpete. For liten bag, med for dårlig bærefunksjon.
Vi har hatt samme vognkombinasjon, bare bugaboo buffalo, siden 2018! Vi er kjempefornøyde med kombinasjonen av de to. Ingenting slår trillekomforten og sittedeldybden (til soving) på city elite, men så er det samtidig greit å ha ei vogn med vendbar sittedel til å prate litt mer barnet på turer :)
 
Jeg har kjøpt tfk twin adventsure2 med duo x bager. Denne skal være god på grusveier, greit med håndbremse når det er tvillingvogn tror jeg. Bagene blir uansett ikke så lenge brukt, men her har vi muligheter til at barna kan sitte i bagdelen. Store sportsdeler var viktigere for meg enn at de sitter mot meg.
 
Jeg hadde egentlig landet på Bugaboo fox, men fikk i dag vite på barnas hus at Bugaboo fox2 kommer i butikk i slutten av februar/starten av mars og jeg må virkelig si at de oppgraderingene er akkurat det jeg ser etter for å gjøre vognen komplett. Så lurer på om jeg venter litt til selvom jeg kunne få 20% på Bugaboo fox siden den skal ut av butikken:happy: barnas hus gir uansett 10% på et kjøp når man melder seg inn i kundeklubben så da får mannen bli medlem når den nye vogna kommer;)

Fra før har vi en Emmaljunga Edge Duo som er fin til turer i mer ulendt terreng.
 
Last edited:
Back
Topp