Vognvalg

Spiredrøm

Forelsket i forumet
Forrige vognperiode hadde jeg en hel vognpark med 4 vogner (emmaljunga mondial delux under bagperioden og stokke trailz fra sporsdel) i tillegg til city mini gt og britax b-motion 4. Denne gangen vil jeg helst slippe det og ha en vogn som dekker alle behovene, hvertfall første tiden ;) Jeg tror, etter litt research, at det kan være bugaboo fox. Noen som har erfaring med den?:)
 
Må fortelle dere noe :D Jeg har lurt veldig på hvilken vogn jeg vil ha.. Eneste sikre kriteriet mitt var at det skulle være «vanlige» store gammeldagse hjul med luft, og forhjul som er faste.. Da jeg jobbet på ringo for mange år siden falt jeg veldig for Basson-vognene. De selges ikke i Norge lenger, men jeg hadde en idé om å bestille fra Danmark. Men, i går da jeg satt og tittet på Finn dukket det opp en basson-vogn rett i nærheten! Brukt av et barn i 4mnd, helt strøken:) Riktignok fulgte ikke sportsvognsetet med da, men alikevel.. 550kr :joyful: Helt utrolig, haha.. Hun hadde også et BeSafe bilsete, 1år gammelt, som jeg fikk for 750kr. Hadde tenkt å kjøpe begge deler nytt, men klarte ikke å la være å gå for dette tilbudet.. :) Fikk et veldig godt inntrykk av selger, og både vognen og setet ser ubrukt ut..!
 
Jeg har ikke erfaring med fox, men eier en buffalo. Dersom fox har bedre demping er den nok et godt valg. Jeg synes dog at sportsdelen er litt liten.

Jeg er også hun med en hel vognpark, men tror jeg har funnet ut at jeg trives best med 3 hjul og har derfor kjøpt en tfk trail2. Der kan jeg bruke multi x bagen som sportsdel noen mnd før jeg må snu ungen, som jo er et problem med 3- hjulsvogner.

Men konklusjonen min er at den perfekte vogna for hele vognperiden finnes ikke, men siden du skiver den første perioden er sikkert fox et godt kjøp! :happy:
 
Jeg kjøpte bagdel til Stokke Scoot vogna vi har til lillemor nå på black friday:hilarious:. Kjøpte vogna etter bagperioden var over, og den er perfekt til vårt brukt:D. tar veldig liten plass sammenlagt, behagelig å trille både i by og i lett terreng (snakker ikke over røtter og myr, men halvdårlige traktorveier og lignende). Til eldste hadde vi en emmaljunga citycross som var så tung at det var et herk å manøvrere. Til lillemor kjøpte vi en stokke xplory brukt, men den ble påkjørt (uten unge i) så den ble skrekkelig å trille etterpå, så den står i bhg som sovevogn nå.
 
Vi har kjøpt en Carena Vinga Duo vogn. Pent brukt av kjente. Håper at vi blir fornøyd med den. Virker lett og praktisk.
 
Jeg har bestilt en stokke trailz:Heartpink Tenkte å kjøpe en sånn britax motion plus vogn brukt når barnet blir større:)
 
Jeg skal ta en tur på barnashus og noen andre butikker over nyttår og prøve vogner har jeg funnet ut. Jeg har jo en emmaljunga som jeg har brukt til de to store, men den er så upraktisk når vi skal sitte på med andre i bil.
 
Jeg har kjøpt en slik Emmaljunga duo edge. Med store hjul, og faste framhjul. Jeg hadde også to krav; faste, store hjul og romslig bag. For kommer til å bruke vognen som soveplass på dagtid.
Og at den er god å trille på tur.

En venninne har denne vognen så har prøvd den en del med henne, og jeg er fornøyd med den. Men den er stor, så skjønner hvis noen synes det blir mye vogn.
 
Last edited:
Vi har simo vogn og babyjogger City elite fra forrigemann. Så plana er å bruke simo vogna hjemme, da den er så fin og romslig mtp soving, og stor og fin sportsdel. Og så få tak i bag til babyjoggeren, så vi kan bruke den når vi skal reise noe sted, siden den tar mye mindre plass.
 
Vi har bugaboo fox til jenta vår på 1,5 år, og kommer til å bruke den til nye babyen også. Kommer da til å kjøpe søskenbrett. Veldig fornøyd! :)
 
Noen som vet om Emmaljunga Edge Duo noen gang bruker å være på salg? :) eller er det kanskje en sånn klassiker som holder samme pris?
 
:smug:Vi hadde buffalo til første og elsket alt med den. Helt fantastisk vogn. Har også en babyzen yoyo stående i bilen til handleturer, ferier osv. Kunne aldri klart oss uten den heller
 
Vi har endelig bestemt oss for vogn, det blir en Silver Cross wave. Synes den er dritlekker og var et veldig godt tilbud på den nå:)
 
Noen som vet om Emmaljunga Edge Duo noen gang bruker å være på salg? :) eller er det kanskje en sånn klassiker som holder samme pris?
Vi kjøpte den på salg i den lokale butikken i november. Det var 25% avslag på hele vognen. Nye modeller skulle inn på nyåret, sa butikkdamen.
 
Jeg klarer ikke bli enig med meg selv hvilken vogn vi skal ha. Samboer har overlatt det fullstendig til meg og mer eller mindre ikke gitt noen prisbegrensning.

Har fått vite at nye UppaBaby Vista V2 kommer i slutten av mars. Vi har også sett på Silver Cross Wave når den nå har vært på salg, men den virker ganske tung.
Også sett på Bugaboo Fox og Stokke Trailz.

Er det noen som har sett på disse og har noen tanker?
 
Jeg klarer ikke bli enig med meg selv hvilken vogn vi skal ha. Samboer har overlatt det fullstendig til meg og mer eller mindre ikke gitt noen prisbegrensning.

Har fått vite at nye UppaBaby Vista V2 kommer i slutten av mars. Vi har også sett på Silver Cross Wave når den nå har vært på salg, men den virker ganske tung.
Også sett på Bugaboo Fox og Stokke Trailz.

Er det noen som har sett på disse og har noen tanker?

Mange førstegangs vognkjøpere tenker mest på hvordan bagdelen er når de kjøper vogn, men DET har av erfaring ikke så veldig mye å si. Du bruker bagdelen i 5-7 måneder, mens sportsdelen skal du gjerne bruke i 3 år.
Ting å tenke på ved vognvalg:
-Ergonomisk eller flat sportsdel
-Hvor lenge varer sportsdelen i antall kg og ca høyde på barnet?
-Hvor langt kan du dra ut kalesjen/solskjermen? Spesielt hvis barnet ditt skal hvile i vogna er dette av stor betydning
-Kan sportsdelen vendes begge veier? Hva betyr det for deg?

Andre ting:
-Hvor tung er vogna? Hvor lett og liten er den å slå sammen hvis du skal kjøre en del bil?
- 3 eller 4 hjul?
- håndbrems eller fotbrems?
- hvordan er hjulene, luft eller punkteringsfrie?
 
Me går for Bugaboo Fox. Virker som dei fleste som har den er veldig fornøyd og anbefaler den:happy:
 
Back
Topp