Sting etter fødsel

Shanii

Blir kjent med forumet
Hei. Fødet for 10 dager siden, fikk noen rifter som måtte ha noen sting, både innvendig og utvendig. Men de siste dagene gjør det sykt vondt, det gjør vondt og svir når jeg tisser, noen bevegelser er enda verre når det kommer til smerter. Har noen opplevd det? Legen og jordmor mener det er normalt med mer smerte mot slutten liksom. Men gjør så vondt at jeg gruer meg til å gå på do
 
Hei. Fødet for 10 dager siden, fikk noen rifter som måtte ha noen sting, både innvendig og utvendig. Men de siste dagene gjør det sykt vondt, det gjør vondt og svir når jeg tisser, noen bevegelser er enda verre når det kommer til smerter. Har noen opplevd det? Legen og jordmor mener det er normalt med mer smerte mot slutten liksom. Men gjør så vondt at jeg gruer meg til å gå på do
Sjekk det, jeg gikk slik med smerter som ble verre, men da var det blitt betennelse i såret. Jeg hadde ikke lege tilgjengelig, så jeg selvbehandlet meg med å sitte i grønnsåpevann et par ganger om dagen, og fikk tatt knekken på betennelsen da. Men da merket jeg fort bedring på smertene også.
 
Jeg hadde det sånn forrige gang og det ble verre og verre. Jordmor fjerna stingene 3 uker etter og da var det rødt og irritert og dannet arrkuler. Hadde vondt lenge, og var generelt plaget. Har enda arrvev som var ømt fram til denne fødselen. Nå virker det faktisk å være bedre. Blitt strekt litt kanskje.

Anbefaler å få det det sjekka om det ikke blir bedre.
 
Hadde det slik etter forrige fødsel. Da var det gått betennelse i stingene. Var da og fikk undersøkt det på sykehuset og fikk som tips å sitte i lactacyd bad 2 ganger om dagen og deretter lufttørke mest mulig etterpå. Det hjalp meg veldig!
 
Jeg ville insistert på å få stingene sjekket grundig. Det skal ikke være så vondt etter ti dager! Her er det femten dager siden fødsel og stingene har blitt gradvis mindre vonde, dag for dag. Nå merker jeg nesten ikke noe lengre.
 
Jeg ville insistert på å få stingene sjekket grundig. Det skal ikke være så vondt etter ti dager! Her er det femten dager siden fødsel og stingene har blitt gradvis mindre vonde, dag for dag. Nå merker jeg nesten ikke noe lengre.
Har sykt vondt, vurdere kanskje å ringe inn til sykehuset nå til helgen for å få sjekket det. Sliter med vanlige gjøremål. Vondt å dusje også
 
Med første måtte jeg sy 2 pyntesting på indre kjønnsleppe. Det ble bedre og bedre for hvert dag som gikk og rundt dag 8-10 var ubehaget borte.

Denne gangen ble det ikke noe tull nedentil og jeg følte meg som «normal» nedentil 5-6 timer etter fødsel. Rart altså.

hadde jeg vært deg, ville jeg definitivt krevd å få en ordentlig sjekk der nede, for så lenge etter fødsel skal det ha blitt bedre og bedre, ikke verre! Høres ut som at du enten har fått betennelse eller infeksjon.
 
Har sykt vondt, vurdere kanskje å ringe inn til sykehuset nå til helgen for å få sjekket det. Sliter med vanlige gjøremål. Vondt å dusje også
Høres ikke riktig ut for meg... ble sydd både utvendig og innvendig som deg, og var bare øm første 4 dager ca. Bare når jeg tisset og når jeg skulle sette meg i en stol. Men var mest bare ubehag egentlig. Siden da har jeg ikke kjent noe som helst ... man skal ikke ha så mye smerte selv om det er ubehagelig.
 
Har litt smerter jeg også der jeg ble klippet. Spyler meg i dusjen minst 2 ganger for dag og tørker faktisk med hårføner med kaldluft, det hjelper litt, men det varierer hver dag hvor smertefullt det er, 7 dager siden fødsel idag :shifty:
 
Ta kontakt med legen nå, ikke vent til helgen. Du kan ringe opp til fødeavdelingen og be om kontroll der, eller ta en kontroll hos annen lege. Enhver lege er i stand til å se om det er gått betennelse i såret, så greit å få sjekket det.
 
Ta kontakt med legen nå, ikke vent til helgen. Du kan ringe opp til fødeavdelingen og be om kontroll der, eller ta en kontroll hos annen lege. Enhver lege er i stand til å se om det er gått betennelse i såret, så greit å få sjekket det.
Gjorde det, alt så fint ut, var vist vanlig med smerter når det gror
 
Back
Topp