Hvis jeg tar utgangspunkt i den gjennomsnittlige termindatoen i juli, 15.07.2020, og legger inn 5 uker ferie for mor i september, og legger hele fellespotten i 100% (16 uker) hos mor, så er mors permisjon ferdig 23.03.2021, og fars permisjon (15 uker) går fra 24.03.2021 til og med 06.07.2021. Da har du jo ferien fra 2021 til gode og kommer deg altså ved hjelp av 100% permisjon og totalt 10 uker ferie helt frem til barnehagestart i august 2021, uten en eneste dag ulønnet permisjonTror jeg må snakke med sjefen om hva han tenker jeg altså.
men hvor lang er den fellesperioden?
Vi tjener helt greir begge to, derfor tenkte vi at vi ville klart 80% lønn uten større problemer. Blir jo ikke noe ferie uansett(i reiseforstand, vi tar jo ut ukene og feriepengene).
Men målet vårt var liksom å komme så nært sommeren som mulig med permisjon.
jeg skal ikke ta ulønnet fordi vi må det for å få det til å gå opp - for det går opp i opp uten en eneste dag ulønnet. Jeg skal ta ulønnet fordi jeg nekter å dra fra babyen min i mars, som da bare er 8 måneder. Derfor blir det 10 uker ulønnet på meg og heller gradert permisjon på far.