Regner med at det går under generell hygiene, på samme måte som at man bør vaske hendene etter dobesøk eller at man ikke bør bruke den samme kjøkkenkluten i en hel uke.
Det har du nok helt rett i
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Regner med at det går under generell hygiene, på samme måte som at man bør vaske hendene etter dobesøk eller at man ikke bør bruke den samme kjøkkenkluten i en hel uke.
Jeg har ikke hund, men kanskje dere kunne laget en tråd med bilder av deres dyr?
Jeg elsker dyr, men er så allergisk![]()

Ja, eller hvor de slikker seg!Har to finske lapphunder. Spiser ikke noe de har rørt, for jeg vet altfor godt hva de snutene der har vært borti.![]()

Har en boxer og en labrador. Gjør ikke noe annerledes nå en før. Men nå har ikke jeg hunder som verken slikker i ansikt eller spiser menneskemat. De sover i sin egen seng, har sin egen "sofa" og de bades med jevne mellomromJeg er mer bekymret for bakterier fra katten enn hundene
![]()
Vi har hund og jeg har helt ærlig ikke tenkt over noe som helst i forhold til den. Samme som før![]()
Har også hund. To fiiine chihuahuaer
Eneste jeg har hørt at det ikke skal være så gunstig at de slikker i ansiktet og at det er greit å vaske hendene om de har sleiket de.
Har derfor begynt å bli litt strengere på dette, men er enig med deg at hadde ikke er helt krise heller om pelsbabyen skulle nusse brødskiva litt![]()
Vet dere om nysing er like «ille» som sleiking? Hunden min nyser hele tiden og jeg tenker liksom ikke over det alltid om det treffer meg i ansiktet eller på noe mat jeg senere spiser, eller feks om jeg spiser potetgull og hunden nyser ved siden av meg haha... er vel ikke bakterier tilknytta listeria/toxo å finne der?
Hunder har omtrent svovelsyre i magen, så hunden er ikke bærer av bakteriene særlig lenge. Jeg vasker hendene etter jeg har gitt hunden min hundepølse som godbiter, ellers får det bare være at hun sleiker på alt. Hun er valp og det er ikke til å unngå. Nysing er nok helt ufarlig da det ikke er i snørret listeria eller toxoplasmose ligger. Når hunden har spist hestebæsj i skogen er jeg noe strengere i ca 1 dag...
Vet dere om nysing er like «ille» som sleiking? Hunden min nyser hele tiden og jeg tenker liksom ikke over det alltid om det treffer meg i ansiktet eller på noe mat jeg senere spiser, eller feks om jeg spiser potetgull og hunden nyser ved siden av meg haha... er vel ikke bakterier tilknytta listeria/toxo å finne der?