Andregangsmamma

Vil tro rundt uke 12 eller kanskje nærmere OUL/etter OUL. Han er 4 år og har maset om en baby i laaang tid nå :hilarious: Merker jeg er mer nervøs/redd denne gangen enn med første da..
Hår det akkurat likkens.. kjenne deg mye mer nervøs og usikker nå en sist og tror nok det er slik som det skrives over her at jeg er så bevist på hva jeg mister, om det skulle skje:sorry:

Her er storesøster bare halvannet år når lillebrøster entrer verden. Vi har derfor ikke så store planer om å fortelle noe på forhånd, hu skjønner vel ikke stort uansett. Annet enn «peke på babyen» «mamma har baby i magen Etc». Må nok jobbe med sjalusigreier etc etter fødsel istedenfor.
Har barn med litt over et år i mellom, var ikke problemer med sjalusi i heletatt. Forsto veldig lite av det og husket nok ikke hvordan det var før lille kom

Jeg tenker det er viktig å være åpen, og la storesøster være med på gleden sammen med oss voksne. Jenta mi er 7år,og skal nå bli storesøster for første gang.

Forholdet til pappaen hennes har vært tøft, og jeg får nå barn nr 2 med en annen. Så føler det er ekstra viktig at hun føler at hun er en del av det hele fra starten. Hun fikk vite det med en gang (4uker), og gleden var stor og mange spørsmål og mye latter. Mange spørsmål om at vi har "sexet", og blei en morsom greie bare så nå følger hun nøyd med på hvordan fosteret utvikler seg fra dag til dag.

jenta mi er 7 år, 8 når baby kommer, så den problem stillingen har ikke jeg, da hun maser hull i hode på meg for at hun vil bli storesøster :hilarious:

Haha, akkuratt likt så her! :p men er ganske spent på reaksjonen likevell! :D

Sist gang så vi d rundt 12uker ...hun var rett over 3år..
Nå blir d ca samme tenkte prøve holde oss til julaften da er vi 13uker.. hun ventet lenge sist gang..usikker åssen reaksjon blir nå når hun allerede dele oppmerksomhet med lillebror. Hun er nå 5 og minsten er 1.5år

2åringen har ment jeg har hatt baby i magen siden mai, så blir vel bare å bekrefte det nærmere jul. Han mener forsover han selv også har baby i magen, så tror ikke vi tar å gjør noe mer ut av det nærmere våren ovenfor han. Men han skal gi baby i magen en kos hver dag, og i dag ville han gi den en klementin :P han har værtfall hjertet på rett plass, sist når jeg gjennomgikk en MA sa vi bare at nå er det ikke baby der lengre, og han bekreftet med at, «jaja, annen dag da» :P

Vi sa det først nå, etter det hadde bikket 12 fullgåtte uker. Satte oss i sofaen og fortalte det og ga han bilder ;) Han er over 7 år, og forstår mye så han ble helt i ekstase

:HeartredMe fortalte frøkna på 3 år det litt tidlig kanskje, var ca 8 veker når me fortalte det. Grunnen er at eg syns det var stas at ho kunne fortelle besteforeldre det sjøl :) og øvrig familie og venner no i jula. Besteforeldre fekk veta det tidlig pga ivf og dei viste når me skulle setta inn. Ho var med på tul og snakkar med babyen i magen titt og ofta. Ho leika rollelek der babyen er med på rommet sitt ;) nokon ganger ikkje så fin leik :eek::p men litt sjalusi er lov. Ho er mest glad for det :) tenker det er hyggelig at ho tar del i det tidlig så me kan gle oss sammen:Heartred ho spørr om å få sjå på baby appen nesten kvar dag for å sjå korleis den ser ut no ;)

:HeartredMe fortalte frøkna på 3 år det litt tidlig kanskje, var ca 8 veker når me fortalte det. Grunnen er at eg syns det var stas at ho kunne fortelle besteforeldre det sjøl :) og øvrig familie og venner no i jula. Besteforeldre fekk veta det tidlig pga ivf og dei viste når me skulle setta inn. Ho var med på tul og snakkar med babyen i magen titt og ofta. Ho leika rollelek der babyen er med på rommet sitt ;) nokon ganger ikkje så fin leik :eek::p men litt sjalusi er lov. Ho er mest glad for det :) tenker det er hyggelig at ho tar del i det tidlig så me kan gle oss sammen:Heartred ho spørr om å få sjå på baby appen nesten kvar dag for å sjå korleis den ser ut no ;)

På sykehuset jeg går har vi ikke lov å ta med barn på ultra...

Datteren på snart 15 mnd kommer ikke til å skjønne stort, så har ikke prøvd å forklare henne ennå. Blir nok litt mer prat rundt det når hun ser at magen blir stor og rund:)

Blir ikke tema her da minstemor kommer til å være ca 1.5 år når baby kommer og skjønner lite .... Blir mer å tenke på hvordan håndtere sjalusi etter fødselen :)

Storebror var ikke sååå interessert da vi sa det, men jeg vet hvor mye han ønsker det selvom jeg ikke tror han helt forstår. Idag skulle han "tromme forsiktig" til baby sa han, så susse, så kose også sa han noe til magen som jeg ikke fikk helt med meg men tror han snakket om når babyen kommer ut! Hjertet mitt smeltet :arghh::arghh::Heartblue

Prøver å innvolvere dattera og sier at baby i magen til mamma så peker jeg på magen min men hu skjønner ikke helt enda. Hu blir 2 år en mnd før nr 2 kommer så forventer sjalusi da men sånn er det med søsken:)

Back
Topp