Bugaboo fox, cameleon eller buffalo?

Tuttelure

Forumet er livet
Junilykke 2020 ♡
Augustlykke 2022 ❤️
Fox er nyeste har j forstått, sjekket på Finn der ligger det mange buffalo og cameleon.

Har noen erfaring med de ulike modellene? :-)

Har kun brukt Buffalo, så har ikke noe å sammenligne med, men jeg er veldig fornøyd med min:happy: Den er god å trille på all slags føre, og den tar liten plass i bilen og er lett å bære opp og ned trapper osv. Genial med adaptere som passer til maxi cosi bilsete også. Stor og romslig bag-del har den også. :happy:

Har kun brukt Buffalo, så har ikke noe å sammenligne med, men jeg er veldig fornøyd med min:happy: Den er god å trille på all slags føre, og den tar liten plass i bilen og er lett å bære opp og ned trapper osv. Genial med adaptere som passer til maxi cosi bilsete også. Stor og romslig bag-del har den også. :happy:

Takk for godt svar:-)
Hadde vært greit å kjøpt en pent brukt i stedenfor ny:-)

Hadde droppet Cameron pga små hjul.

Buffalo er versjonen før Fox. Fox er lettere, og det sier fremhjulene er en anelse mindre enn buffalo. Jeg elsker min buffalo men har bare prøv Fox her og der med andres barn. Negative med buffalo er at den er ute av produksjon og det er ikke like lett å kjøpe ekstra deler..skal du har flere barn ønsker du kanskje å kjøpe noen nye farger etterhvert? Det er verre med buffalo nå. De produserer vel bare svart de neste 10 årene før det er helt stopp.

Har ikke erfaring med de andre, men elsker vår Fox.

den har fått litt demping sies det ift de andre modellene. Bagen er rimelig lik Buffalo i størrelse og ellers tror jeg funksjoner og sånn er rimelig likt.

skal ligge flere oversikter og uoffisielle tester på nett med vogngale mødre som tester dem mot hverandre.
Vet ikke om det er sånn nå, men før fikk man ihvertfall kjøpt vinterhjul til cameleon og den er visst en storselger f eks i Oslo

Jeg hadde Cameleon til min første, det var før Buffalo fantes. Den har veldig små fremhjul, men jeg hadde såkalte vinterhjul som jeg satt på, og da hadde jeg fire faste hjul. Var kjempefornøyd med den, bortsett fra hjulene. Venter nummer to nå, og fordi det er viktig for meg å kjøpe brukt, falt valget på Buffalo. Ulempen er jo at det vanskelig å kjøpe f.eks. ny kalesje (finnes ganske mange på amazon dog), men jeg er jo ikke typen til å gjøre det uansett, så det går nok fint.

Hadde droppet Cameron pga små hjul.

Buffalo er versjonen før Fox. Fox er lettere, og det sier fremhjulene er en anelse mindre enn buffalo. Jeg elsker min buffalo men har bare prøv Fox her og der med andres barn. Negative med buffalo er at den er ute av produksjon og det er ikke like lett å kjøpe ekstra deler..skal du har flere barn ønsker du kanskje å kjøpe noen nye farger etterhvert? Det er verre med buffalo nå. De produserer vel bare svart de neste 10 årene før det er helt stopp.

kjøp spilene og kalesjen til Donkey, det passer på bugaboo buffalo :-) da har du all verdens farger tilgjengelig :-)

Jeg er glad i vår Fox. Byttet til sportsdel i går, da lillen nå har rundet 9 kg og 6 måneder.

+ Lett vogn, lettkjørt, enkelt system, tar liten plass i bilen, romslig bag & en fin vogn å se på. Skal også ha pluss for at du kan ha bag/sportsdel begge veier, og for at det er mange muligheter innen fargevalg/design av vogn. Flott med de adapterne som gjør det mulig å klikke bilstolen på vogna.
- Kan være litt treg å legge sammen. Dyr. Mangler fottrekk (men easygrow har et universalt stormtrekk som funker). Savner også flere reflekser.

Anbefaler vogna :)

Vi har en bugaboo buffalo og syns det er en fantastisk vogn! Vi har brukt den daglig i snart fem og et halvt år nå og kvaliteten er rett og slett super :)

Men som de andre over her sier, har buffaloen dessverre gått ut av produksjon og dermed kan det bli vanskeligere å få tak i reservedeler osv., spesielt dersom du skal ha den til flere barn på litt lengre sikt.

Vi har et vennepar som hadde bugaboo buffalo inntil den ble stjålet (vogna sto låst til veggen i låst bakgård midt på Grunerløkka, utrolig kjipt :-() og derfor kjøpte en bugaboo fox som ny vogn for pengene de fikk igjen på forsikringen. Det er også en god vogn, men de savner en del ting fra buffaloen og syns at en del av endringene på foxen er til det verre, så de vurderer faktisk å selge den og heller kjøpe en brukt buffalo.

Et annet vennepar hadde bugaboo cameleon da sønnen var mindre og var kjempefornøyde med den, det eneste jeg kan huske at de kommenterte på, var at forhjulene ikke var optimale.

Åå gjør det? Trodde donkey var smalere!
Det trodde jeg også.

Jeg er ganske sikker på at det var mange som sydde egne kalesjer til Cameleon da jeg hadde den, men nå kan jeg ikke finne noen oppskrifter, så kanskje jeg har drømt det... :eek:

Vi kjøpte ny fox til vår førstefødte. Brukt vognen i 6 mnd og understellet er allerede blitt slarkete, treg bremse. Trangt i bagasjekurven ved bruk av bagdel. Skiftet til sittedelen for et par uker siden, da er det en drøm av plass under, det er også lett å justere i tre ulike sittestillinger med spake på baksiden av hodet. Vognen er kjempefin og god å trille på kjøpesenter, asfalt og slike underlag, men vi bor i Bergen med brostein, syns det er for lite demping og vurderer derfor å bytte den ut. Iallfall kjøpe en mer terrengvogn i tillegg. Vi betalte 13, finnes sikkert mye bedre vogner. Kommer vel an på hva som er viktig for den enkelte. Den tar liten plass :-)

Er det bare disse man trenger? Eller disse også? Jeg hadde egentlig ikke tenkt å bytte kalesjen, men den vi har er ganske solbleket...

Jeg har aldri skjønt greia med Camelon. Er den ikke lik, bare med mindre hjul? Av Buffalo og Fox hadde jeg definitivt valgt Fox. Den er en helt annen verden og trille.
Cameleon var den første av disse, selger visst fremdeles veldig bra noen steder

Vi kjøpte ny fox til vår førstefødte. Brukt vognen i 6 mnd og understellet er allerede blitt slarkete, treg bremse. Trangt i bagasjekurven ved bruk av bagdel. Skiftet til sittedelen for et par uker siden, da er det en drøm av plass under, det er også lett å justere i tre ulike sittestillinger med spake på baksiden av hodet. Vognen er kjempefin og god å trille på kjøpesenter, asfalt og slike underlag, men vi bor i Bergen med brostein, syns det er for lite demping og vurderer derfor å bytte den ut. Iallfall kjøpe en mer terrengvogn i tillegg. Vi betalte 13, finnes sikkert mye bedre vogner. Kommer vel an på hva som er viktig for den enkelte. Den tar liten plass :)
Si ifra om du skal selge den da :D drømmer om fox!

Elsker Fox’en vår..! Den et lett å slå sammen, legge i bil. Og så liten den blir sammenslått :woot:
Helt super å trille, høy komfort for mini og meg:chicken:

Back
Topp