Strikketråd

Dere som strikker så fint er såå heldige :love017
 
Nåken som har noen enkle oppskrifter til nybegynner som ikkje har strikka mønster før?
 
Skal hekle en koseklut. Anbefales IKKE å hekle med denne type garn, ser jo ikke hva man gjør eller om man treffer rett :hilarious: det positive er jo at på grunn av at det er ett teddygarn vil ingen se når det er feil :facepalm:
A6506838-E13A-4DBA-90F0-9C6156B0616D.jpeg
 
Jeg har jo sjanser litt på at det blir jente :rolleyes: hvis ikke gir jeg det vekk i gave..
Strikket dette i august/september da jeg var gravid. Tør ikke starte på noe nytt ennå...

Vis vedlegget 315937 Vis vedlegget 315936 Vis vedlegget 315935

Har planer om å strikke dette:

  • Billebælue fra klompelompe
  • Flere rompere
  • Flere bukser
  • Jakke fra klompelompe
  • Dahlia genser hvis jente
  • Bellateppe hvis jente
  • Annet teppe hvis gutt
  • Fuglemammas omslagsbody fra Myk Start

Åå, så mye fint! :Heartred Hva heter de/hvor kan man finne oppskrift? :)
 
Bra det ikke bare er meg som har planene klare for babystrikking :angelic: Jeg har strikka ganske mye til storebroren, men mye av det som er blitt brukt mye er blitt skikkelig nuppete, så det er ikke noe fint lengre.. Så må ha litt for å erstatte dem, pluss at jeg har planer om å strikke noe av det jeg nylig har strikka til storebror i mindre størrelse, så de kan matche :p Synes det er så søtt :angelic: Har allerede begynt på en kjappstrikka drakt, og tenker også å strikke fletteromper samt stripet heldress :) Også må jeg strikke babyteppe :love7 Jeg gleder meg sånn!
 
Så gøy å se så mye fint dere strikker!

Jeg strikker primært til storebror enn så lenge, men har rukket å få et babyteppe på pinnene (byssanlull fra Klompelompe). Og har veeeeldig mange planer.

Noen som har begynt å tenke på hentesett ennå? :)
 
Så gøy å se så mye fint dere strikker!

Jeg strikker primært til storebror enn så lenge, men har rukket å få et babyteppe på pinnene (byssanlull fra Klompelompe). Og har veeeeldig mange planer.

Noen som har begynt å tenke på hentesett ennå? :)

Det teppet er så fint :Heartred Det strikket jeg til storebroren :love7 Jeg har også masse planer, så litt usikker på om jeg rekker alt :p Har igjen noen planlagt prosjekter til storebror også, så blir nok strikking frem mot september :p

Her har mormor strikka hentesett til alle barnebarna sine foreløpig, så jeg tenker at kanskje hun vil gjøre det igjen :) Men hun får ikke vite noe før om tidligst tre mnd, så hun må sette i gang med en gang hun får vite :rolleyes::p
 
Og der hadde jeg bestilt garn og oppskrift på Monday suit fra Petiteknit ❤️ Får en ny niese/nevø i juli som kan få den dersom det ikke skulle gå helt veien her.
 
Og der hadde jeg bestilt garn og oppskrift på Monday suit fra Petiteknit ❤️ Får en ny niese/nevø i juli som kan få den dersom det ikke skulle gå helt veien her.

Er det noe sted man kan bestille oppskrift og garn sammen? Veldig fin den drakten :).
 
Er det noe sted man kan bestille oppskrift og garn sammen? Veldig fin den drakten :).

det vet jeg ikke, kanskje på Sandnes garn? Hun har jo samarbeid med de. Jeg bestilte oppskriften hos henne (sånn du laster ned), og garnet hos Sandnes.:)
 
Så fint sett Jeg venter litt til med å begynne tror jeg☺️ Men har lyst til å starte med mondaysuit fra petiteknit
Den er så fin. Har lyst på både den og Sunday suit.
 
Jeg har masse liggende etter hun som døde i sommer, det er jo aldri brukt. Men kommer helt sikkert til å strikke mer! Elsker mønstrene fra Knitting for Olive, de tar tid og har mange uvanlige teknikker, men blir helt nydelige! Legger ved noe av det jeg har laget under.

Vis vedlegget 315879

Kløverdrakt fra Knitting for Olive

Vis vedlegget 315880

Teppe i dobbeltsidig patentstrikk

Vis vedlegget 315881

Et Garnstudio-mønster

Vis vedlegget 315882

Bella-topp fra Lene Holme Samsøe

Vis vedlegget 315883

Kjørepose fra Garnstudio
Kjempe fine plagg :Heartred KFO er en av favorittene mine og, sammen Petiteknit og Ministrikk. Tenkte legge opp til en Olives strømpebukse.
 
Jeg har jo sjanser litt på at det blir jente :rolleyes: hvis ikke gir jeg det vekk i gave..
Strikket dette i august/september da jeg var gravid. Tør ikke starte på noe nytt ennå...

Vis vedlegget 315937 Vis vedlegget 315936 Vis vedlegget 315935

Har planer om å strikke dette:

  • Billebælue fra klompelompe
  • Flere rompere
  • Flere bukser
  • Jakke fra klompelompe
  • Dahlia genser hvis jente
  • Bellateppe hvis jente
  • Annet teppe hvis gutt
  • Fuglemammas omslagsbody fra Myk Start
Så fine plagg! Den jakka hadde vi i hentesettet sist.
 
Så fine. Er den posen god? Har sett på de før og vurderer å kjøpe garn og oppskrift.
Tusen takk ❤️
Da jeg strikket den var det mange som kommenterte at det var bortkastet og at den kun kunne brukes i max 3 mnd, men det brydde jeg meg ikke om.
Har ikke brukt den, da lillemann ikke kommer før i slutten av april.
Men tanken bak den er at den skal fungere som ekstra kos og varme til lillemann, da april og mai er ustabile måneder her i nord.
Uansett om den blir mye eller lite brukt, sa var det koselig strikk ❤️
 
Tusen takk ❤️
Da jeg strikket den var det mange som kommenterte at det var bortkastet og at den kun kunne brukes i max 3 mnd, men det brydde jeg meg ikke om.
Har ikke brukt den, da lillemann ikke kommer før i slutten av april.
Men tanken bak den er at den skal fungere som ekstra kos og varme til lillemann, da april og mai er ustabile måneder her i nord.
Uansett om den blir mye eller lite brukt, sa var det koselig strikk ❤️
Tenker den kan brukes masse i starten da. Kjøpte du oppskrift og garn på bluum?
 
Back
Topp