Foreldrepenger

Hjertemor

Forumet er livet
Tilgangsansvarlig
Himmelbarn
Mailykke 2018
Sommerfuglene
Februarbarna 2020
Noen som har fått innvilget foreldrepenger ennå? Føler jeg har ventet i evigheter for å få det innvilget. Men står jo tidligst 6 januar. Men sist sto det også tidligst en eller annen dato, men da fikk jeg svar to uker etter jeg hadde søkt. Hva med dere ?
 
Sto tidligst 30/12 hos meg, idag sto det «fortsatt under behandling».. spent, for hatt variert inntekt så håper det er klart over helgen:angelic:
 
Inntektsopplysningene skal jo ikke inn før 4(6?) uker før permisjonsstart så de ser ikke på det før det mener jeg det stod
 
Står tidligst 20/1 hos meg
 
Var treig med søknaden, må dobbeltsjekke at sjefen har signert inntektsmeldingen også. (Ville vanligvis vært jeg som skulle signert hos oss, så denne gangen har jeg kun fylt den ut, og så må sjefen signere)
 
Ja, jeg har fått innvilget foreldrepenger. Søkte i slutten av oktober, men det var for tidlig i forhold til inntekstopplysninger, så rett før jul tok jeg kontakt med HR på jobb og så sendte de inn opplysningene for meg. Fikk brev i eBoks fra NAV allerede dagen etter om at det var innvilget, så det gikk kjapt!
 
Ja, jeg har fått innvilget foreldrepenger. Søkte i slutten av oktober, men det var for tidlig i forhold til inntekstopplysninger, så rett før jul tok jeg kontakt med HR på jobb og så sendte de inn opplysningene for meg. Fikk brev i eBoks fra NAV allerede dagen etter om at det var innvilget, så det gikk kjapt!
Så flott, jeg får jo aap så de har jo inntektene mine , så skjønner ikke at de kan regne ut dette selv. Og bare bli ferdig. For overgangsstønaden min blir ikke godkjent før foreldrepengene er godkjente , og de kunne jeg fått fra desember så irriterer meg litt over at de innvilger så sent. Men ja ringer nok til de neste uke og begynner å mase.
 
Sjefen min sendte inn inntektsopplysninger i går, så jeg venter i spenning. Har også ført opp noen styrehonorarer og andre honorarer i forbindelse med frilans / enkeltpersonforetak, for at de forhåpentligvis skal legges til grunn i tillegg til lønna, så er veldig spent på hvor mye jeg får innvilga.. og om Nav regner ut fra siste tre mnd lønn (hvor jeg har tjent mindre pga annen stilling) eller legger til grunn en lengre inntektsperiode... i og med at jeg er arbeidsledig per 01.01. kan de visst vurdere dette litt ulikt så vidt jeg har skjønt... (Gud så enkelt alt hadde vært med full og fast jobb!!)
 
Arbeidsgiver sendte inn inntektsopplysninger før helgen. Venter enda på å få de innvilget men regner med at det går i orden om kort tid :)
 
Arbeidsgiver kan ikke sende inntektsopplysninger før det er maks 4 uker til permisjonsstart. Sist jeg gikk gravid i 2017 var det annerledes. Min arbeidsgiver sendte inn inntektsopplysninger på torsdag og fredag fikk jeg svar, så det gikk veldig kjapt her. Husk å påminn den som skal sende det inn at det må gjøres, da det ikke gikk noe melding/brev fra Nav til min arbeidsgiver om at de måtte sende dette.
 
Arbeidsgiver kunne tidligst sende inn inntektsopplysninger 1/1, så jeg regner med at det har blitt gjort eller blir gjort etter helgen. 3,5 uke til permisjonsstart, så håper det går fort i orden!
 
Stod at arbeidsgiver tidligst kunne sende inntektsopplysninger 16/12 hos meg, så jeg minte lønnsavdelingen på det 17/12, de sendte morgenen 18/12 og jeg fikk svar samme formiddag på at det var innvilget:)
 
Har ikke søkt enda! :O men har termin 7.mars da... får hive meg rundt...!
 
Fikk sjefen til å signere inntektsopplysningene i ettermiddag, så da får vi se hvor kjapt det går
 
Jeg har ikke søkt enda og termin 19.februar. Huff at det er mulig... to-do i morgen! Er fristen gått ut?
 
Jeg har ikke søkt enda og termin 19.februar. Huff at det er mulig... to-do i morgen! Er fristen gått ut?
Er vel strengt tatt ikke frist før noen måneder etter permisjonsstart/fødsel, men greit med alt som er gjort så man ikke risikerer noe
 
Fikk purring fra Nav om inntektsopplysning på nyåret. Får vanlig lønn fra arbeidsgiver i permisjonen så for meg så har det ikke noen praktisk betydning om ting går litt tregt.
 
De med aap får visst ikke godkjent noe før siste meldekort før permisjon er sendt inn...:bored: Ringte å spurte tilslutt, og selvfølgelig manglet de papirer også som de IKKE har etterspurt, så bra jeg ringte. Men ja jeg får hvertfall ikke svar før fødsel da...:arghh:
 
Back
Topp