Dusj på operasjonsdagen

AnneS

Forumet er livet
VIP
Desemberlykke2017
Det står at for å forebygge infeksjon, så må man dusje på operasjonsdagen. Vil det si at man gjør det hjemme før man kjører inn til sykehuset? :)

Blir en tidlig morgen på meg den dagen da :hilarious: skal møte 07.30, har en times kjøretur til sykehuset og så få med å skrubbe meg godt i dusjen inn i planen :p

Enda et dumt spørsmål: kan jeg bruke den vanlige kroppssåpen eller er det kun vann som gjelder? :shy:

Enda et dumt spørsmål: kan jeg bruke den vanlige kroppssåpen eller er det kun vann som gjelder? :shy:
Før ks fikk jeg beskjed om å bruke den såpen de har der, antibakteriell og luktløs. Om du ikke får svar her ville jeg ringt og spurt. :) såper med sterke lukter er kanskje ikke det beste på sykehus?

Før ks fikk jeg beskjed om å bruke den såpen de har der, antibakteriell og luktløs. Om du ikke får svar her ville jeg ringt og spurt. :) såper med sterke lukter er kanskje ikke det beste på sykehus?
Samme her, og da dusjet jeg kvelden før slik at jeg var klar dagen etter, selv om ks ble på ettermiddagen; Det var sykehuset som ba meg dusje kvelden før.

Samme her, og da dusjet jeg kvelden før slik at jeg var klar dagen etter, selv om ks ble på ettermiddagen; Det var sykehuset som ba meg dusje kvelden før.
Her står det dusj samme dag som operasjon, og ingenting om noe spesiell desinfiserende såpe eller noe om såpe i det hele tatt:shy:

Du bruker den såpen du har :) også vasker du hele kroppen. De desinfiserer uansett det området som skal opereres. Det er bare ønskelig at man er så ren som mulig :)

Her står det dusj samme dag som operasjon, og ingenting om noe spesiell desinfiserende såpe eller noe om såpe i det hele tatt:shy:
Du kan sikkert bruke vanlig såpe, jeg fikk desinfiserende og parfymefri pga det var keisersnitt og babyen skulle lukte mamma sa de. :)

Men burde det ikke stå noe om slikt i papirene man får fra sykehuset hvis dette skal gjøres? :shy:
De opplyser om hvilken såpe hvis du MÅ vaske med en spesiell type. når jeg ble operert så sto det ingenting om såpe, så jeg vasket med den vanlige såpen vi bruker (vi bruker uansett såpe uten parfyme osv). Er du veldig usikker så ta en telefon til sykehuset så får di svar :)

De opplyser om hvilken såpe hvis du MÅ vaske med en spesiell type. når jeg ble operert så sto det ingenting om såpe, så jeg vasket med den vanlige såpen vi bruker (vi bruker uansett såpe uten parfyme osv). Er du veldig usikker så ta en telefon til sykehuset så får di svar :)
Mulig jeg tar en tlf til sykehuset på mandag, bare for å forsikre meg :p

Jeg mener jeg måtte dusje hjemme og vaske håret og alt annet kvelden før jeg reiste på sykehuset, ta på rent tøy og sove i helt rent sengetøy, og så dusje igjen på sykehuset med hibiskrubb når jeg skiftet til sykehusskjorte på sykehuset operasjonsdagen (slapp å vaske håret med hibiskrubb da heldigvis ☺️). Var likt alle 3 keisersnittene jeg har hatt. Ring og hør, greit å vite. :)

Back
Topp